Китай готовий подати скаргу до СОТ у зв'язку з введенням США загороджувальних мит на шини — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китай готовий подати скаргу до СОТ у зв'язку з введенням США загороджувальних мит на шини

Казна та Політика
312
Пекін вважає, що протекціоністські заходи США щодо автомобільних шин китайського виробництва не ґрунтуються на фактах і завдають збитку китайсько-американським торговельно-економічним стосункам. В зв'язку з цим уряд Китаю готовий всебічно захищати законні інтереси національних підприємств і "реалізовувати свої права, зокрема, подати скаргу до СОТ", повідомляє "Синьхуа".
"Ми закликаємо до того, щоб всі країни насправді усвідомлювали серйозність наслідків протекціонізму й одноголосно виступали проти нього. Китайська сторона разом з торговельними партнерами шляхом діалогів і консультацій вирішуватиме торговельні тертя, спільно захищатиме сприятливий міжнародний торговельно-економічний клімат. Разом з тим, Китай готовий далі удосконалювати у відповідь механізм, а також активно підтримувати галузеві асоціації та масові підприємства й підвищувати здатність до вирішення подібних торговельних суперечок", - цитує агентство представника Міністерства комерції Яо Цзянь.
Нагадаємо, що 11 вересня уряд США оголосив про введення загороджувальних мит на імпорт в США автомобільних шин китайського виробництва. Китайська сторона оперативно відреагувала на цей демарш і вже наступного дня висловила "серйозну незадоволеність" із цього приводу. При цьому Пекін підкреслив, що неодноразово проводив консультації з американською стороною з приводу введення загороджувальних заходів на цей вид продукції, проте американська сторона наполягла на застосуванні цього серйозного протекціоністського заходу. Крім того, Пекін ініціював антидемпінгове та протидотаційне розслідування відносно автомобільної продукції і м'яса бройлерів, що імпортуються із США.
Наполягаючи на необгрунтованість введення загороджувальних мит, "Синьхуа" відзначає, що з 2007 року припинилося зростання обсягів експорту китайських автомобільних шин в США. У 2008 році в порівнянні з 2007 роком зростання склало лише 2,2%. В порівнянні з першою половиною 2008 року в першому півріччі 2009 року обсяг експорту навіть зменшився на 16%. Крім того, китайські шини головним чином виходять на ринок авторемонту, а шини американського виробництва використовуються здебільшого для оснащення нових автомобілів, тому між ними не існує прямої конкуренції. При цьому галузь виробництва шин в США не зазнає помітних змін до і після приходу китайських шин. Навіть у 2007 році, коли зростання експорту китайських шин піднялося до рекордної позначки, рентабельність у США була задовільною. А закриття частини підприємств і призупинка частини виробничого обладнання пояснюється тим, що вони переходять на більш високорівневий попит і самостійно вводять регулювання. "Це не пов'язано з імпортом китайської автомобільної продукції. Навіть якщо США припинили б імпорт китайських автошин, то їм довелося б імпортувати даний товар з інших країн", - відзначає агентство.
"Рупор офіційного Пекіна" підкреслює, що торговельно-економічна співпраця для Китаю і США має взаємодоповнювану вигоду і будь-які протекціоністські дії завдають збитку обом сторонам. Агентство звертає увагу на той факт, що США відкрили чотири підприємства з виробництва шин в Китаї, які виробляють дві третини шин, що виходять на китайський ринок і введені заходи негативно впливатимуть на інтереси цих американських підприємств. При цьому заходи, вжиті для введення загороджувальних мит відносно китайських автошин, не зможуть вирішити проблему безробіття у сфері індустрії шиновиробництва США. Навпаки, це може сильно загострити проблему працевлаштування тисяч американців, які займаються імпортом і реалізацією автошин з Китаю. Якнайкращим доказом цього є позиція Асоціації індустрії з виробництва шин США і Ліберальної спілки торгівлі шинами США, які виступають проти протекціоністських заходів. Крім того, обмеження обсягу імпорту автошин з Китаю не зможе ослабити конкуренцію для американських підприємств і справді вирішити проблему, що стоїть перед американською індустрією, оскільки США у будь-якому випадку доведеться звертатися до третьої країни за заміною імпортера шин. До того ж заходи з обмеження значно підвищать собівартість закупівлі автомобілів у американців, що ослабить ефект діяльності уряду США щодо підйому індустрії. Підвищення ціни автошин навіть призведе до відкладання плану з оновлення автошин у частини споживачів, що може створити потенційну загрозу для безпеки авторуху в США.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас