АЗС позбавили сировини для виробництва — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АЗС позбавили сировини для виробництва

Енергетика
1019
Експерти та учасники ринку визнають, що попит на низькооктан з кожним роком скорочується, проте виказують побоювання в частині задоволення повною мірою потреб східно-українських аграріїв, оскільки минулого тижня було введено тимчасовий мораторій на вивезення казахстанських нафтопродуктів. Але, з іншого боку, це може відкрити ринок для постачань Туркменії, яка завжди прагнула бути представленою на нашому ринку.
Лисичанський НПЗ припинив випуск бензину А-80 в липні, збільшивши при цьому частку А-92 і А-95 в своєму товарному кошику. "Це рішення пов'язане з низькою економічною ефективністю виробництва такого пального та зниженням на нього попиту", - пояснює "ТНК-ВР Коммерс" Дмитро Звєрєв.
За даними компанії, якщо в 2007 р. споживання низькооктану складало близько 1050 тис. т, то в 2008 р. - вже 700 тис. т, а за прогнозами, в 2009 р. складе лише близько 450 тис. т. Відповідно, майже в два рази, за даними "Консалтингової групи "А-95", зменшили випуск цієї марки пального наші заводи: 540 тис. т в 2008 р. супроти 1 005 тис. т в 2007 р., і продовжують скорочувати об'єми - 232, 2 тис. т за 8 місяців цього року.
Крім того, рішення компанії аргументовано ще однією обставиною. "ЛІНІК" до останнього часу був єдиним українським виробником бензину А-80 (а не А-76, випуск якого налагоджено на інших українських НПЗ) - тобто низькооктану із "запасом" за якістю, який у свою чергу є улюбленою основою при кустарному виготовленні високооктанових бензинів. Інакше кажучи, припиняючи випуск, заводчани сподіваються тим самим дещо пригасити запал недобросовісних операторів.
Втім на лисичанський низькооктан орієнтувалися і східно-українські аграрії, які під час збору врожаю відчувають деякий дискомфорт з паливним забезпеченням: "Є декілька сигналів про недостатнє задоволення попиту з регіонів Східної України від аграріїв, які звикли закуповувати необхідні їм обсяги низькооктану в місцевого заводу", - відзначає аналітик UPECO Геннадій Кобаль. Втім, ця обставина, як і очікування введення мораторію на експорт нафтопродуктів, дуже пожвавила постачання низькооктану з Казахстану. За даними UPECO, тільки за серпень трейдерами було завезено більше 7 тис. т цього казахстанського продукту.
Для порівняння: всього до України за 7 місяців імпортовано 64,3 тис. т низькооктану. Але рішення казахстанського уряду, прийняте минулого тижня, втілює деякі побоювання експертам з приводу забезпечення України за рахунок цього напряму: сільгоспвиробники Казахстану самі зіштовхнулися з дефіцитом бензину марки А-80 під час збирання врожаю, і зважаючи на це кордони країни для експорту бензинів будуть закриті аж до 31 грудня. "Ми не плануємо відновлювати виробництво А-80. У цій товарній ніші наш завод не був ключовим гравцем: з початку цього року ми виробили менше 14 тис. т "восьмидесятого". Потужності інших нафтопереробних підприємств дозволяють із запасом покрити існуючі потреби в цьому пальному", - впевнені в "ТНК-ВР Коммерс". - Крім того, компанія імпортує необхідні для мережі й партнерів обсяги низькооктанового пального з Білорусі".
Нагадаємо, що цей напрям є лідером з постачань низькооктану з-за кордону: минулого місяця наш північний кордон перетнуло майже 11 тис. т нафтопродуктів цієї марки. За наявності попиту, налагодити постачання може ще одна країна - експортер нафтопродуктів - Туркменістан, який давно вже зацікавлений у виході на наш ринок, проте поки імпорт з цього напряму маршрутом "річка-море" хоч і був представлений більш-менш вагомими партіями (зокрема, влітку), але не мав системного характеру.
Прикладу "ЛІНІКа" наступного року підуть решта нафтопереробних заводів. Якщо влада не піде шляхом відкладання переходу до пального нових стандартів, то менше ніж через півтора роки низькооктанове пальне має зникнути з заправок. Нагадаємо, що перехід на норми Євро-4 повинен статися з початком 2011 р.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас