11545
Другий захід униз
Страховики побоюються, що зростання курсу валют призведе до другого витка кризи на страховому ринку. Внаслідок зростання збитковості найбільш валютозалежного КАСКО вже восени компанії можуть знову переглянути тарифи у бік підвищення.
Зростання курсу валют восени минулого року призвело до збільшення розміру середньої виплати з автострахування, що поставило багато СК на межу платоспроможності. Не маючи можливості вилучити кошти з заморожених депозитних рахунків у банках, страховики почали затримувати виплати.
Такий сценарій може повторитися і зараз. "Валютна нестабільність - це загроза для страхового ринку. Восени, коли курс доходив до позначки 9-10 грн./$1, це призвело до зростання збитковості, коли невеликий збиток за вартістю прирівнювався до тотальної загибелі авто, оскільки вартість запчастин оцінюється у валюті", - розповів Дмитро Грицута, голова правління СГ "ТАС".
Страховики стверджують, що до другого витка кризи компанії підійдуть підготовленими. Зокрема, більшість компаній інвестують резерви, створені під нові договори страхування, виключно в грошові кошти, що розміщуються на депозитах або поточних рахунках. При цьому, якщо раніше страховики, бажаючи отримати акредитацію в банку, змушені були внести депозит на суму до 1 млн. грн., то у зв'язку із зупинкою кредитування страховики стали вільнішими у виборі банку для розміщення коштів.
Нагадаємо, Держфінпослуг підготувала проект розпорядження, що затверджує порядок розміщення резервів. "Резерви страховиків на кінець минулого року складали близько 12 млрд. грн., виплати - 3 млрд. грн. У 2009 р. зростання збитковості призведе до того, що виплати, ймовірно, виростуть до 5 млрд. грн. при падінні платежів на третину. Але сформовані резерви дозволяють провести ці виплати. Інша річ, якими активами покриті ці резерви. Ми сподіваємося, що контроль за якістю активів буде посилений і наближений до банківського", - відзначив Максим Гапчук, заступник голови правління СГ "ТАС".
Не всі страховики схильні драматизувати ситуацію в страховому секторі. "Ситуація буде аналогічна тій, що була на початку року. Вона однаково позначиться на всіх секторах економіки, не лише на страхуванні. Але наш ринок складається з "напівобов'язкових" видів страхування, наприклад, страхування застави, по яких платежі поступатимуть, незважаючи на зовнішню кон'юнктуру. Для крупних корпоративних клієнтів, чиї ризики були перестраховані у іноземних перестрахувальників у валюті, курсові коливання виявляться не такими відчутними. Серйозні зміни на ринку можливі тільки у випадку, якщо стрибок курсу досягне 10%. Наприклад, нинішні коливання засоби масової інформації пояснюють погашенням Україною і "Нафтогазом" зовнішніх зобов'язань. Крім того, перед виборами влада докладе всіх зусиль для стабілізації курсу", - прогнозує Павло Литвин, генеральний директор СК "НАСТА".
Але валютна залежність автострахування - не єдиний чинник, який впливає на зростання збитковості. Останнім часом у Моторному (транспортному) страховому бюро (МТСБУ) повернулися до обговорення ідеї введення єврорапорта, який передбачає оформлення ДТП без виклику ДАІ та аварійних комісарів, якщо обидві сторони мають поліс ЦВ. "У Верховній Раді зареєстровано законопроект, згідно з яким виїзд ДАІ на ДТП без людських жертв - необов'язковий. Ми провели переговори з МВС щодо введення єврорапорта і дійшли згоди. Звичайно, потрібний якийсь перехідний період, але єврорапорт потрібно вводити", - пояснив Іван Гумінський, президент МТСБУ.
Страховики традиційно побоюються, що подібні зміни призведуть до зростання шахрайства з боку страхувальників і зростання виплат. "Єврорапорт можна вводити тільки в разі введення адміністративної та кримінальної відповідальності за страхове шахрайство. На ДТП повинна виїжджати ДАІ, але вони не хочуть цього робити, виїзд аварійних комісарів на кожне ДТП збільшує витрати на їх утримання, що впливає на вартість продукту", - пояснив Юрій Лахно, радник голови правління СК "Дженералі Гарант Страхування".
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною