Приватних перевізників прибирають з дороги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Приватних перевізників прибирають з дороги

7778
Кабінет міністрів вніс зміни в правила перевезення пасажирів у транспорті, зокрема в таксі. Тепер громадяни, що займаються приватним перевезенням, будуть зобов'язані оформити ліцензію на перевезення пасажирів, укласти договір страхування та обладнати автомобіль таксометром. Даним документом передбачається очистити ринок від нелегальних перевізників. На думку учасників ринку, після того як постанова набуде чинності, вартість послуг таксі зросте в середньому на 40%.
Постанова, якою вносяться зміни в правила перевезення пасажирів у транспорті, була прийнята на засіданні Кабміну. Зміни стосуються, зокрема, так званих "самозайнятих перевізників" - громадян, що займаються приватним перевезенням. У розпорядженні виявився текст документа, у якому вказується, що самозайнятий перевізник зобов'язаний оформити ліцензію на перевезення пасажирів, укласти договір страхування пасажирів і обладнати автомобіль таксометром. Крім того, раз на три місяці він повинен проходити медогляд і раз на півроку - державний техогляд автомобіля.
Як розповіла глава Державного комітету з питань підприємництва Олександра Кужель, документ розроблявся з ініціативи профспілки таксистів України "для боротьби з великою кількістю нелегальних таксистів, які не несуть відповідальності ні перед пасажирами, ні перед державою". За словами пані Кужель, основні витрати самозайнятих перевізників будуть пов'язані з реєстрацією юридичної особи, оформленням ліцензії на перевезення пасажирів терміном дії на п'ять років, вартістю близько 600 грн і купівлею таксометра, ціна на який становить від 700 грн.
На думку директора компанії "Євротаксі" Ігоря Гаврилова, внаслідок прийняття цієї постанови ціни на послуги таксі зростуть у середньому на 40%. "Це пов'язано з тим, що приватні перевізники будуть зобов'язані платити податки, установлювати додаткове обладнання та купувати ліцензію", - пояснив пан Гаврилов. Він відзначив, що ціна на послуги офіційних компаній, що вже працюють на ринку, не зміниться.
Тим часом голову профспілки таксистів України Василя Попика подорожчання не лякає: "Таксі ніколи не було і не буде дешевим видом транспорту, але офіційне оформлення допоможе відсіяти тих, хто не готовий працювати за законом". Пан Попик відзначає, що, за даними Головного контрольно-ревізійного управління, в Україні 150-200 тис. таксистів. При цьому діючих ліцензій налічується лише близько 50 тис. Так, у Києві діючих ліцензій - приблизно 2 тис., а загальне число самозайнятих автоперевізників - близько 20 тис.
За словами Василя Попика, для виявлення нелегальних таксі Кабмін готовий підтримати проект створення мобільних груп, які будуть курируватися Міністерством транспорту. "Вони будуть складатися із представників Мінтрансу, відділу боротьби з економічними злочинами МВС і Київської міської державної адміністрації", - повідомив Василь Попик.
Втім, спосіб виявлення нелегальних таксі поки не визначений. Згідно з чинним законодавством, співробітник ДАІ може зупинити автомобіль у випадку порушення правил дорожнього руху, присутності ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту, забруднення ним навколишнього середовища, а також за наявності інформації про те, що він використовується в протиправних цілях. "Зупинка автомобіля відбувається не на суб'єктивну думку співробітника ДАІ. Більше того, він не має права задавати водієві питання: 'Кого ви везете'", - розповів керуючий партнер юридичної фірми Astapov Lawyers Андрій Астапов.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас