Інтернет перечекає покоління — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інтернет перечекає покоління

6826
Адже за шість років - з 2000-го по 2006 р. ринок стільникового зв'язку показав безпрецедентне зростання, на яке мало хто розраховував. Якщо за підсумками 2000 р. налічувалося менше мільйона мобільних абонентів, то до кінця 2006 р. номінальне проникнення склало 105% .
Сьогодні, згідно з даними iks-consulting, ШСД-проникнення становить усього 9,1% (1,62 млн. приватних абонентів). Темпи зростання ринку при цьому трохи притихли. Багато хто пов'язує це із кризою. Інші з тим, що далеко не всі українці в стані подолати ціновий бар'єр купівлі персонального комп'ютера. Треті - що не в усіх є фізична можливість підключення до мережі. І всі вони будуть тією чи іншою мірою, природно, праві.
Але можна дивитися на запитання з абсолютно іншого боку. Чи була послуга мобільного зв'язку для населення чимсь новим? Насмілюся припустити, що ні. По телефону розмовляли ще наші бабусі в молодості. По фіксованому, зрозуміло. Тому із приходом до нас стільникових операторів наприкінці минулого сторіччя кардинально змінилася не послуга зв'язку, а спосіб її надання. І наші громадяни швидко відчули, що говорити в трубку без дроту, природно, зручніше, ніж із дротом. І набагато простіше таку трубку придбати. От і все - успіх зв'язківцям забезпечений.
З інтернетом же зовсім інша ситуація. Аналога йому раніше взагалі не існувало. Зараз трохи розвію уявлення про наш світ деяких урбаністичних маркетологів: є ще дуже багато молодих українців, для яких інтернет і комп'ютер - темний ліс, непрохідні нетрі. Ідемо далі. Як би не смутно було про це говорити, але практично всі наші бабусі і дідусі та більша частина наших мам і тат користувачами ПК і інтернету не стануть ніколи! І це абсолютно логічне явище. Для того щоб інтернет, як щось абсолютно нове, став масовим, мабуть, повинно змінитися кілька поколінь. На щастя, цей процес можна трохи прискорити. А прискорення такого роду, навіть на рік, п'ять, десять років - самі розумієте, питання мільярдів доларів. Все просто: інтернет-послуги потрібно не тільки вміло продавати населенню; не менш важливо роз'яснити людям для чого вони потрібні і як ними користуватися.
Але операторам зв'язку, що пропонують швидкісний інтернет-доступ уже зараз, не варто засмучуватися. Поки попит навіть просунутого населення залишається незадоволений. Більше того, якщо в сегменті мобільного зв'язку можна запропонувати, головним чином, тільки голосові послуги і декілька послуг з передачі даних, то на широкосмуговому підключенні можна вибудувати цілий світ сервісів. Природно і заробити на інтернеті можна набагато більше.
Єдине, що лякає зараз, - це поступове здешевлення ШСД. Адже з'являється усе більше гравців, і кожний, відповідно, захоче собі якнайбільше клієнтів. Зрештою, усе може прийти до того, що найближчим часом може бути покрита більша частина тих, хто хоче в мережу, і почнуться цінові війни за абонентів між операторами. Відверто кажучи, це не буде гарною новиною для компаній, що вклали в мережу сотні мільйонів.
Але, мабуть, цінові війни - це особливості будь-якого масового телеком-ринку на певній стадії його розвитку. До речі, велика різниця між голосовим зв'язком і інтернет-доступом може полягати в тому, що в першому випадку можна більше програти хвилинами, секундами і тарифами, а в другому - немає навіть такого чудового елемента маркетингу, як інтерконнект-ставки. Тому маркетинг часу, проведеного в мережі при ШСД, зводиться до наступної схеми: безліміт із залежністю його ціни від швидкості. Тут усі, здавалося б, досить похмуро. Але, з іншого боку, як уже згадувалося, у цьому каналі продажів (назвемо його так) можна продати суттєво більше додаткових сервісів. На них і можна побудувати основну частину маркетингу.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас