Страховики зносилися — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Страховики зносилися

965
Згідно з новою методикою проведення автотоварознавчої експертизи, страхові компанії не можуть застосовувати зношування при виплаті відшкодування, а виходить, тарифи повинні вирости як мінімум на 15%
Мінюст і Фонд держмайна змінили методику розрахунків амортизаційного зношування транспортних засобів. Для автомобілів і запчастин, випущених у країнах СНД не старших 5 років, а для інших - не старших 7 років значення зношування дорівнює нулю. Винятком є тільки випадок, коли авто використовуються в інтенсивному режимі - фактичний пробіг удвічі більший від нормативного. Методика є основою визначення вартості авто при страхуванні і визначенні збитків.
Страховикам зміна обіцяє підвищення розміру середнього збитку на 15-50%, залежно від віку авто. Страхувальники нерідко використовували застереження обліку зношування, як спосіб здешевити вартість страхування. Тепер компанії перейдуть на страхування без зношування, або будуть самостійно розробляти методику розрахунків зношування для кожного виду авто. "Раніше компанії застосовували методику, згідно з якою в перший рік зношування становило 15%, у другий - 12%, у наступні - 10%, але не більше 70%. Тепер по КАСКО більшість компаній будуть застосовувати свою методику розрахунків зношування, яка буде зазначена в договорі. Оскільки КАСКО - добровільний вид страхування, то укладання договору на таких умовах дозволяє компанії користуватися власними розрахунками", - вважає Олександр Кирилюк, начальник департаменту страхування на транспорті СК "Кредо-Класик".
Такий підхід страховиків може бути оскаржений у суді, адже якщо страхувальник не погодиться із сумою відшкодування і залучить незалежного експерта, то розрахунки збитку будуть проводитися на підставі методики, за якою збиток буде вищим.
Ситуація з автоцивілкою ще плачевніша. У цьому випадку розрахунки зношування можуть проводитися тільки за методикою, а значить, розраховані напередодні базовий тариф і підвищувальні коефіцієнти необхідно змінювати. "Ми вивчаємо питання з актуаріями та обговорюємо зі страховиками, наскільки це може вплинути на розмір середнього збитку і чи потрібно підвищувати тариф. У середині вересня буде прийнято остаточне рішення", - розповів Владимир Романишин, гендиректор Моторного транспортного (страхового) бюро (МТСБУ).
На відміну від КАСКО, більшість договорів по якому було укладено з авто, узятими в кредит, цивільну відповідальність страхували і власники старих авто, що значно підвищує ризик збільшення розміру середнього збитку. На думку пана Кирилюка, він збільшиться в 1,5 рази. Зараз, за підрахунками МТСБУ, він становить 8 тис. грн. "Застосування цієї методики приведе до підвищення тарифів по КАСКО як мінімум на 15% для договорів, які раніше страхувалися з урахуванням зношування, якщо компанії не будуть застосовувати власні методики. У випадку з автоцивілкою необхідно терміново підвищувати тариф. Незрозуміло, чому було вирішено змінити методику, не виключено, що ми оскаржимо її в суді", - розповів Олександр Сосіс, голова СК "АСКА".
Нову методику розрахунків зношування страховики можуть передбачити тільки в нових договорах, у випадку з автоцивілкою страховики зможуть застосовувати нові тарифи не раніше, ніж з нового року. А виходить, за укладеними раніше договорами компанії будуть змушені виплачувати відшкодування без урахування зношування.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас