Обережні прогнози — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Обережні прогнози

1058
Всупереч очікуванням, літній туристичний сезон виявився не таким провальним, як гадали експерти. Але настрої наших співгромадян настільки змінилися, що вони поїхали відпочивати зовсім не туди, куди їх намагалися відправити продавці путівок. В результаті напрямки, на які туроператори робили головну ставку, виявилися провальними.
Відпочинок за всяку ціну
Звичка українців проводити літні канікули добре й зі смаком витягнула показники туристичного ринку. За словами директора мережі "Галопом по Європах" Тараса Демури, якщо напередодні сезону експерти прогнозували галузі спад на 70%, то реальне зменшення продажів було не більше ніж на 30%.
Цифри могли бути ще кращими, якби знов не збунтувалися курси валют, через що традиційно найвдаліший для продавців подорожей серпень став найбільш провальним місяцем літа, адже клієнтів в офісах туристичних компаній практично не було. Втім, криза все-таки підкоректувала настрої наших співвітчизників.
"Якщо торік найбільше купували путівки вартістю $900-950 з людини за тиждень, то цього року - $600-650", - констатує Демура. Масова економія вилилася в перерозподіл туристичних потоків і ставку на сервіс із меншою кількістю зірок. Так, якщо в останні роки українці практично не купували тури в готелях рівня три зірки, віддаючи перевагу чотири- та п'ятизірковим, то цього літа пакет з розміщенням економ-класу став хітом продажу.
Генеральний директор агентства "Роза вітрів" В'ячеслав Бурдюков розповів, що найбільше постраждали екзотичні напрямки, спад обсягів з яких він оцінює в 40%. Незважаючи на різке здешевлення перельотів, що дозволило знизити ціну на путівки на 15-20%, українці проігнорували далекі країни.
Заможні туристи цього року вибрали дорогу Європу або відносно нові для нас напрямки, наприклад Японію, Австралію. Представники середнього класу віддали перевагу традиційній Туреччині. Остання, як і раніше, залишається найбільш масовим туристичним напрямком. За даними турецького міністерства культури та туризму, цього літа в країні відпочило лише на 22,16% українців менше, ніж минулого. І це незважаючи на те, що багато місцевих готелів перевели свої прайси в євро, що істотно підвищило їх вартість для наших співгромадян. Єгипетський напрямок просів істотніше: спад продажів склав 35%.
Експерти пояснюють цей факт як тим, що для пляжного відпочинку влітку в країні не сезон, так і жадібністю місцевих готелів, які, на відміну від турецьких, вимагали від агентств передоплату за бронювання номерів. Турфірми, які не знайшли потрібної суми, просто відмовилися від цього напрямку.
Втім, у Крим українці, які відмовилися від закордонного відпочинку, теж не поїхали, хоча місцеві бази відпочинку і пансіонати розраховували на додатковий приплив клієнтури. Виходячи з даних звіту Міністерства курортів автономії, зниження туристичного потоку в цьому сезоні склало 15%, хоча, як вважають експерти, реальний спад був набагато вищим і досяг 25%.
Негативні тенденції вони пов'язують у першу чергу з дорожнечею відпочинку при якості сервісу, яка стає все гіршою. Зубожілі українці або зовсім залишилися вдома, або спробували замінити звичний пляжний відпочинок уїк-ендами на березі річки або екскурсійними подорожами. Директор агентства "Феєрія" Ігор Захаренко повідомив, що стабільним попитом користувалися короткі (на три-чотири дні) тури Україною, що зіграло на руку заштатним базам відпочинку в традиційно некурортних регіонах країни.
Одні лише прорахунки
Готуючись до кризового сезону, туроператори спробували мінімізувати ризики. Зокрема, побоюючись не розпродати путівки, вони майже вдвічі зменшили чисельність чартерних рейсів. Але навіть така передбачливість не врятувала їх від неприємних сюрпризів. "Горящих" пропозицій на ринку було набагато більше, ніж зазвичай. Особливо вигідною для туристів стала Болгарія. За путівками туди можна було відлетіти на тиждень за 150 євро з розміщенням у готелі три зірки. Тури в Туреччину розпродавалися за $250-300 на тиждень. Причому, якщо в останньому випадку туроператорів ще можна хоч якось звинувачувати в неправильному прорахунку ринкових тенденцій і бронюванні зайвого числа чартерів (літало близько 20 бортів на тиждень), то у випадку з Болгарією злий жарт із продавцями зіграла винятково відпускна мода.
"Хоча в цій країні з'явилося багато готелів і помітно покращився сервіс, українці туди чомусь не поїхали", - дивується Тарас Демура.
Не оцінили наші співгромадяни і розрекламовану Адріатику. Оскільки цього року Хорватія скасувала візи для українців, агентства розраховували збільшити продаж путівок до цієї країни. Але, за словами В'ячеслава Бурдюкова, напрямок виявився непопулярним. Головна причина провалу - високі ціни. Тиждень перебування на хорватському курорті коштував 900-950 євро, що дорожче, ніж у Греції, тоді як остання може запропонувати набагато більше можливостей для екскурсійного та пляжного відпочинку та якісніший сервіс.
До того ж багато грецьких готелів, намагаючись зупинити відтік клієнтів, надавали або знижки на проживання, або різні бонуси. Наприклад, практикувалися безкоштовне проживання для дітей до 14 років, програма "все включено" замість стандартної "сніданок-вечеря" та ін. Нелояльна цінова або візова політика країн поставила хрест і на продажу турів до Іспанії та Італії. Як сказав Бурдюков, деякі агентства взагалі викреслили ці курорти зі своїх пропозицій.
Надмірна кількість прорахунків змушує туроператорів обережніше планувати зимовий сезон. На думку В'ячеслава Бурдюкова, на різдвяні канікули вони будуть пропонувати лише перевірені напрямки, зокрема, Єгипет, гірськолижні курорти Австрії, Словаччини та Карпат, а також традиційно цікаві для новорічного відпочинку країни, наприклад Фінляндію. Уже відомі й деякі ціни. Так, тижневий тур до Фінляндії буде коштувати 1,5 тис. євро на людину, в Австрійські Альпи - 1,2 тис. євро, Словаччину - від 600 євро, Карпати - від 1,5 тис. грн. Ігор Захаренко прогнозує, що знайдуться охочі обкатати і нові напрямки. Спеціально для них компанія готує до зими гірськолижні тури до США й Лівану (ціни поки невідомі).
Втім, тих, хто бажає забронювати путівку або хоча б цікавиться зимовим туризмом, поки немає. Хтось оцінив самостійну організацію поїздок (при грамотному плануванні можна купити тижневе проживання в Австрії не більш ніж за 100 євро з людини), когось від другої відпустки за рік віднадила криза. Тому туроператори прогнозують зменшення потоку відпочивальників на новорічні свята щонайменше на 15% у порівнянні з минулим, уже кризовим сезоном.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас