В "Укртранснафти" трапилося витіснення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В "Укртранснафти" трапилося витіснення

Енергетика
753
Оператор вітчизняної нафтотранспортної системи, держкомпанія "Укртранснафта", планує направити частину технологічної нафти із Придніпровських нафтопроводів для подальшої переробки в нафтопродукти
Експерти й учасники ринку називають найбільш імовірним отримувачем цієї нафти "голодуючий" Кременчуцький НПЗ, потреби якого близькі для нового менеджменту компанії.
Голова правління "Укртранснафти" Олександр Лазорко вчора підтвердив інформагентствам, що процес витіснення технологічної нафти на одній з ділянок системи Придніпровських магістральних нафтопроводів уже завершився, уточнивши, що підприємство має в наявності всі відповідні дозволи і розпорядження. Подробиць операції в компанії не надають, посилаючись на внутрішньогосподарський характер справи. Президент київського міжнародного енергетичного клубу Q-club і екс-глава "Укртранснафти" Олександр Тодійчук вважає, що мова йде про українську частину нафтопроводу Суходільна - Родіонівська, яка після зведення росіянами перемички Тихорєцьк - Кропоткін практично не використовується для транзитних цілей.
"Побудувавши цю перемичку, Росія почала експортувати нафту в обхід України. Наша частина нафтопроводу Суходільна - Родіонівська, дві ділянки, з'єднані майже під прямим кутом, стала своєрідним by-pass, але нам вдавалося домовитися з росіянами щодо прокачування 1-4 млн. т нафти протягом 2001-2005 рр.",- відзначає Тодійчук. За його словами, пізніше з однієї із цих двох ділянок була витиснута нафта для закачування в трубопровід Одеса - Броди теж як технологічної. "Але в другій усе ще є нафта, яку, очевидно, вирішили використати, отримавши від росіян 100%-у відмова від наших послуг із транзиту на цій ділянці",- резюмує він.
Тим часом, за словами учасників ринку, мова може йти і про ділянку, яка з'єднує Придніпровські магістральні нафтопроводи з нафтотерміналом "Південний", - так званою перемичкою між ПМН і системою "Одеса - Броди".
"Компанія перекинула компресори та інше обладнання для підігріву води на півдні - водний лужний розчин потрібен для заміщення витиснутої нафти і консервації трубопроводу", - резюмував один з учасників ринку, який побажав не називати себе. Зокрема, для цієї мети, за словами ще одного співрозмовника, структури, афілійовані із групою "Приват" (з посиленням впливу якої на прем'єра відбулося призначення нового глави "Укртранснафти" - екс-керівника приватівського НПК "Галичина"), активно ведуть скупку розташованих поблизу водойм. Крім того, декількома днями раніше "Укртранснафта" оголосила тендер на закупівлю 200 тис. т сирої нафти з терміном поставки в ІІІ-IV кв. 2009 р. і тендер на послуги з переробки нафти в 2009 р. Місцем поставки сировини на умовах DDU зазначені резервуари нафтопортів Одеси. На думку експертів, доцільність перегонки нафти територією України з півночі на південь (якщо мова йде про українську ділянку Суходільна - Родіонівська) виглядає сумнівно.
У той же час учасники ринку і експерти вважають найбільш імовірним, що від всієї цієї активності "Укртранснафти" в результаті виграє "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ), також контрольована ФПГ "Приват", і яка вже котрий рік має нестачу сировини для переробки через корпоративний конфлікт із татарськими акціонерами. Зараз основне джерело її ресурсного забезпечення - українська нафта, що добувається "Укрнафтою".
ВАТ "Укртранснафта" є оператором нафтотранспортної системи України, що перебуває в експлуатації компанії й має 18 нафтопроводів загальною довжиною 4569 км, 51 нафтоперегінну станцію (НПС), 11 резервуарних парків загальною ємністю 1010 тис. кубометрів. Роботу НПС забезпечують 176 насосних агрегатів загальною потужністю електродвигунів 356,9 тис. кВт. 100% акцій ВАТ "Укртранснафта" володіє НАК "Нафтогаз України".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас