Брендолиці


Брендолиці

У першому півріччі 2009 р. український пивний ринок продовжував скорочуватися. За оцінками Галини Коренькової, генерального директора ЗАТ “Укрпиво”, в січні-липні броварники зварили 191 млн дал пінного, що на 6,4% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Однак ні розгубленості, ні особливого розчарування з цього приводу серед броварників не спостерігається.

Жорсткість конкуренції, складна кон'юнктура ринку (зменшення споживання пінного, зростання витрат на випуск пива), погіршення умов роботи (збільшення акцизу на пиво у понад 2 рази), здавалося б, могли туго зв'язати руки виробникам пінного. Проте для одних гравців, які мають збалансовані асортиментні портфелі, криза стала періодом концентрації зусиль з просування й реалізації старих, перевірених і прибуткових брендів. Інших же вона підштовхнула до активнішого формування портфеля торговельних марок. “На ринку, який показує зростання, можна не вдаватися до особливих кроків для виведення й просування нових марок, адже фінансові показники компаній і так гарні. В умовах же падіння ринку, посилення конкуренції гравці починають боротися не тільки за кожний ціновий сегмент, але й за кожний сегмент споживача”, - прокоментував ситуацію Максим Васильєв, директор з маркетингу ТОВ “ТПК “Перша приватна броварня”.

За ліцензією

Як повідомляв БІЗНЕС, протягом останніх мінімум двох років на вітчизняному пивному ринку намітилася тенденція до зменшення частки нижнього цінового сегмента й динамічного зростання часток середнього та високого цінових сегментів. Це зростання, за оцінками броварників, у 2008 р., у порівнянні з 2007 р., склало близько 10% і 15% відповідно. При цьому слід зазначити, що високий ціновий сегмент українського ринку пива формують в основному ліцензійні напої (пиво іноземних марок, яке випускається в Україні, як правило, за ліцензійним договором між компанією - власником бренду й місцевими виробниками). У минулі роки випуск продукції ліцензійних марок був зумовлений розвитком ринку. “Промацуючи” ринкову потребу у виведенні тієї чи іншої марки, броварники - представники міжнародних компаній - освоювали випуск пива тієї або іншої марки материнської компанії й виводили його на вітчизняний ринок.

Тоді інтерес вітчизняних споживачів до пива відомих брендів, які до того ж пропонувалися за більш доступною, ніж імпортовані напої ціною, був зумовлений збільшенням купівельної спроможності українців, їх прагненням до новинок. Як показав час, незважаючи на кризу й погіршення купівельної спроможності, інтерес населення до ліцензійних продуктів в Україні залишається високим. У країні до 2009 р. налічувалося до десятка пивних ліцензійних брендів. Цього ж, кризового року три пивоварні компанії, які працюють на українському ринку, поповнили свої портфелі ліцензійними марками.

Як згадував БІЗНЕС, наприкінці лютого компанія “Славутич”, Carlsberg Group” стала ексклюзивним імпортером і дистриб’ютором мексиканського пива Corona в Україні й Молдові. Corona не є брендом материнської компанії, і його не будуть випускати на українських потужностях. Власник марки - Grupo Modelo - випускає це пиво тільки в Мексиці, а реалізує у світі через партнерів. Тепер, за словами Олени Маркової, у “Славутича”, Carlsberg Group, п'ять ліцензійних брендів, що забезпечують близько 17% у загальному обсязі продажів пива.

Найбільш очікуваним було виведення ліцензійних брендів двома іншими броварниками: новачком українського пивного ринку - компанією SABMiller і старожилом - компанією “Оболонь”. SABMiller на донецькому заводі “Сармат”, який їй належить, цього року розпочали локальне виробництво пива марок материнської компанії Velkopopovicky Kozel і “Золота бочка”. Новому міжнародному гравцеві не пощастило, він не застав бурхливого зростання українського пивного ринку (і мало надій на те, що колись ринок згадає позитивну динаміку на рівні 10-15%...), і виведення нових марок, які належать компанії, збіглося зі зниженням споживання пінного в країні... Однак не розширювати й не зміцнювати свого асортиментного портфеля, вийшовши на новий ринок, SABMiller не може. “Ми оцінюємо потенціал ринку пива в довгочасній перспективі й гадаємо, що економічна ситуація в майбутньому зміниться. І до цього часу ми хотіли б мати привабливий для споживачів портфель брендів”, - сказав Ігор Тихонов, генеральний директор ЗАТ “Сармат”. “Оболонь”, яка не перший рік заявляє про намір випускати ліцензійне пиво, влітку поповнила свій асортиментний портфель німецькою ліцензійною маркою Bitburger Premium Beer, що належить компанії Bitburger Braugruppe.

За даними Вікторії Алімової, начальника відділу експорту ЗАТ “Оболонь”, компанія вела переговори з декількома пивоварними компаніями, у тому числі з Warsteiner. Деякі конкуренти вважають, що компанія почала випускати ліцензійне пиво тому, що не домоглася очікуваних обсягів продажів свого локального бренду “Магнат”, також позиційованого у високому ціновому сегменті. Проте Віталій Ткаченко, заступник директора з продажу й маркетингу ЗАТ “Оболонь”, повідомив, що обсяги виробництва пива “Магнат” компанію задовольняють. “З огляду на маркетингові витрати на проект з перезапуску бренда “Магнат”, ми оцінюємо цей проект як позитивний”, - підсумував експерт. Підприємство випускає пиво Bitburger в алюмінієвих банках і кегах. До кінця року “Оболонь” планує зварити 100-120 тис. дал нового пива. “Компанія отримала дозвіл експортувати пиво Bitburger у деякі країни СНД, Близького Сходу та Азії. Треба сказати, що багато наших сусідів знають цей бренд набагато краще, ніж в Україні, тому при розвитку експортних поставок Bitburger показники виробництва цього напою можуть помітно зрости”, - помітила Алимова.

Відзначимо: інтерес до ліцензійних продуктів не міг не позначитися й на ринкових показниках. За різними оцінками дослідницьких компаній, сьогодні ринкова частка пива ліцензійного сегмента і в кількісному, і в грошовому вираженні нехай і не набагато, але стійко збільшується.

Виробники - про ліцензійне пиво

Олена Маркова, начальник відділу зв'язків з громадськістю компанії “Славутич”, Carlsberg Group

- В 2009 р. ми не плануємо запуск нових ліцензійних брендів. Зараз у компанії збалансований портфель брендів. Український ринок пива скорочується, тому виводити нові бренди на ринку, що показує спад, в нашому випадку недоцільно.

Ігор Тихонов, генеральний директор ЗАТ “Сармат”

- На підприємстві “Сармат” зараз випускаємо пиво двох ліцензійних брендів Velkopopovicky Kozel (із квітня 2009 р.) і “Золота бочка” (з червня 2009 р.). Виведення ліцензійних марок було зумовлене насамперед можливостями ринку, у яких компанія бачить довгочасну перспективу. Ми ретельно відслідковуємо динаміку й тенденції ринку, споживчі переваги й виведемо на ринок також інші ліцензійні бренди, якщо з'явиться сприятлива можливість.

Вікторія Алімова, начальник відділу експорту ЗАТ “Оболонь”

- Компанія з 2002 р. шукала можливість випускати ліцензійне пиво. Головним критерієм вибору бренда стала приналежність торговельної марки незалежному підприємству, що не входить до складу транснаціональної компанії. Перші переговори з представниками компанії Bitburger Braugruppe відбулися в липні 2008 р. 29 квітня ми підписали ліцензійний договір з компанією на виробництво пива Bitburger Premium Beer на два роки з можливістю подальшого продовження його дії.

Алла Силивончик

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua