КМДА зрізала рентабельність сміттярів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

КМДА зрізала рентабельність сміттярів

Казна та Політика
634
Минулого тижня КМДА опублікувала проект розпорядження, яким передбачено збільшення на 75% розцінок на поховання твердих побутових відходів на єдиному в Києві сертифікованому полігоні №5 у Підгірцях, що перебуває на балансі ВАТ "Київспецтранс".
Відповідно до документа, вартість утилізації ТПВ з 10 вересня цього року для житлових організацій складе 20,5 грн./куб. м (зараз - 11,6 грн.), для бюджетних - 20,9 грн. (11,9 грн.), комерційних - 21,9 грн./куб. м проти нинішніх 12,5 грн. Як пояснили в мерії, необхідність підвищення вартості поховання відходів пов'язана зі збільшенням витрат ВАТ "Київспецтранс" на утримання полігону.
Зокрема, компанія вирішила запустити установку виробництва італійської фірми Womm для очищення фільтрату, а також пристрій для доочищення води Pall Rochem, які були придбані за бюджетні кошти більше трьох років тому, але дотепер не запущені в роботу через дорожнечу пусконалагоджувальних робіт і самої технології очищення. "Компанія "Київспецтранс" подала свої розрахунки в Державну інспекцію з контролю за цінами, що погодила додаткові витрати підприємства. Щоб компенсувати ці витрати, ми змушені затвердити новий тариф, тому що в бюджеті грошей на компенсацію немає", - пояснив начальник ДУ цінової політики КМДА Василь Яструбинський.
Перевізники впевнені, що підвищення вартості поховання відходів негативно позначиться на їхній роботі. "Наша рентабельність напряму прив'язана до розцінок на поховання відходів. Більше 60% сміття, яке ми вивозимо, відвантажується на полігон №5 у Підгірцях. Майже дворазове збільшення тарифу може поставити нас на межу виживання", - заявив директор ЗАТ "Спецкомунтехніка" Олексій Горкавий. Як уже вовідоляла "Ділова столиця", торік міська рада відмовилася від компенсацій перевізникам, затвердивши тарифи на вивіз сміття в рамках економічно обґрунтованого мінімуму, що припускає рентабельність на рівні 5%. У грудні місто провело тендери, під час яких для кожного з районів Києва було визначено одного перевізника.
За їхніми результатами переможці уклали контракти на вивезення сміття з усіма житловими організаціями свого району, в яких зафіксована вартість їхніх послуг. Підняти її в односторонньому порядку до закінчення дії договорів сміттярі не можуть. "У контракті зазначео конкретну суму, яку ми платимо перевізникові. Яка її частина йде на перевезення, а яка на поховання, - не наша справа", - пояснили "ДС" у КП "Центральний".
Перевізники відзначають, що у всіх контрактах з ЖЕКами зазначено, із чого складається тариф і на основі яких нормативних актів він розраховується. Таким чином, якщо відбувається зміна в нормативній базі, вони мають право порушити питання про зміну умов договорів. Але в цьому випадку компанії ризикують втратити частину клієнтів, оскільки ЖЕКи можуть відмовитися від нових умов і провести повторні тендери, на яких переможуть інші компанії.
"У Києві найближчим часом можуть з'явитися дрібні перевізники, що уклали контракти з однією з обласних смітників. За рахунок цього вони можуть знижувати тариф. І хоча вони навряд чи зможуть забезпечити стабільний графік вивезення або якісні контейнери, більшість житлових контор, скорше, віддадуть перевагу нижчій ціні та вищій якості", - занепокоєний директор ТОВ "Компанія "Альтфатер Київ" Ростислав Мартиняк. Інакше, на думку київських перевізників, до проведення чергових тендерів у грудні вони змушені оплачувати різницю між новим тарифом полігону №5 і старими розцінками, закладеними в договорах з ЖЕКами, із власної кишені.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас