Літній авторозпродаж


Літній авторозпродаж

Авторинок в Україні відштовхнувся від дна. У липні українці купили більше автомобілів, ніж попереднього місяця. Спричинено це нечуваними знижками дилерів, яким потрібно звільнити склади від старих моделей. Кінець літа і початок осені стане сезоном найнижчих цін на авто.

Виїхали з ями

У липні український ринок автомобілів вперше з початку року подав хороший сигнал. Дилерам вдалося продати 13,2 тисячі машин, що на 15,9% більше порівняно з попереднім місяцем.

Такі новини додали оптимізму учасникам ринку, на якому вже більше півроку не припиняється падіння. Порівняно з липнем минулого року спад продажів склав 77%. За 7 місяців 2009-го продавці зуміли реалізувати лише близько 95 тисяч авто (за весь 2008-й було продано 623 тисячі авто).

Таке зниження пояснити можна просто: з початком кризи банки припинили видавати кредити на купівлю власного транспорту. Раніше близько 70-80% автомобілів продавалося в кредит, тому коли автокредити зникли, ринок просів на ті ж 70-80%, пояснює генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Зростання автопродажу насамперед пов'язано з нечуваними знижками, якими спокушають покупців виробники і дилери. Порівняно з весняним періодом, у червні-липні авто подешевшали на 10-25%. Влітку компанії активно використовують рекламу, щоб розповісти клієнтам про зниження цін на свій модельний ряд.

Сезонний розпродаж

Продавці говорять, що готові торгувати собі у збиток, аби тільки врятувати дилерську інфраструктуру в регіонах. Через спад продажів на початку року автосалони в областях, що продавали 2-3 машини на місяць, стали просто нерентабельними.

Автодилерам потрібно скоріше позбутися товару зразка 2008 року, що накопичився на складах. Взимку, перед введенням 13%-ї надбавки на імпорт автомобілів, представники західних брендів гарненько поповнили запаси, але не змогли їх розпродати протягом півріччя, як очікували.

"У них залишилося не так багато часу, щоб позбутися торішньої техніки. Адже 6 вересня минає термін дії 13%-ого ввізного мита, після чого імпортери відновлять активні поставки машин. Щоб нові партії не осіли на складах намертво, салони зараз щедрі на знижки, позбуваючись торішніх залишків, які будуть тиснути на ринок", - цитує "Ділова столиця" директора ІАГ Auto-Consulting Олега Омельницького.

Підвищений інтерес українців до нових автомобілів у салонах пояснюють і тим, що банки поступово почали видавати депозити. Свої кревні, отримані після довгого очікування, співгромадяни вкладають як у нерухоме, так і у рухоме майно.

Несміле зростання кредитування

Щоб стимулювати попит на свою продукцію, виробники і продавці автомобілів знову почали видавати кредити покупцям. Влітку купити машину в борг пропонують уже понад 10 дилерських мереж.

Програми автокредитування, які реалізують продавці машин разом з банками-партнерами, пропонують вигідніші умови порівняно зі звичайними банківськими позиками, однак поширюються лише на конкретну марку авто. У липні такі програми пропонували взяти кредит у гривнях на 1-2 роки під 5-8% річних.

Деякі банки почали самостійно видавати позики на купівлю машин. Серед них - Astra Bank, Credit EuropeBank, Volksbank, "БТА Банк", "БМ Банк", ВТБ, "Індекс-Банк", "Київська Русь" і "УкрСиббанк". Умови видачі таких кредитів не дуже привабливі. Фінансисти пропонують гривневий кредит під 20-30% річних. Відразу попросять заплатити від 30 до 60% вартості авто, а також 2-4% разової комісії. Термін позики - рік-два, на триваліший час банки намагаються кредити не видавати. Крім того, фінустанови страхуються від "поганих" кредитів. Розмір офіційних доходів позичальника повинен перевищувати суму щомісячних платежів за кредитом у 2-3 рази.

Торік, коли банки дивилися на платоспроможність позичальника крізь пальці й видавали гроші направо й наліво, у кредит продавалося до 80% всіх автомобілів. Зараз же кредитні продажі в середньому на ринку ледь дотягають до 5%, однак у деяких компаній цей показник перевищує 25%.

Завдяки зусиллям автодилерів і банкірів у липні ринок ожив. Найохочіше минулого місяця українці купували недорогі авто вартістю до 20 тисяч доларів. Деякі бюджетні марки зуміли навіть збільшити свою частку на ринку: Daewoo - з 3,35 до 3,72%, Chery - з 5,52 до 6,62%, Chevrolet - з 5,11 до 7,68%. Зросли продажі й у дилерів таких марок, як Volkswagen, Seat, Mazda, Suzuki, Geely, Ssang Yong, Ford.

Час низьких цін

Зараз автодилери розпродають іномарки 2008 року, які купувалися за докризовим курсом - 4,65-5,05 гривні за долар. Саме низька закупівельна ціна і національна валюта, що знизила курс, дозволяють продавцям істотно збивати ціни.

За даними Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів, зараз на складах чекають своїх покупців близько 70 тисяч таких "торішніх" машин, на які поширюються всілякі знижки. Якщо за 7 місяців дилери продали близько 95 тисяч авто, то запасів, що залишилися, може цілком вистачити до грудня.

6 вересня закінчиться дія 13-відсоткового імпортного мита і учасники ринку почнуть активно ввозити автомобілі нового модельного ряду. Однак зниження ввізної ставки не вплине на ціни. Адже нові партії будуть закуповувати і розмитнювати за новими валютними курсами, які зараз б'ють рекорди. Тому восени на ринку буде спостерігатися незвична картина: моделі 2008 року будуть пропонувати за мінімальними цінами, щоб звільнити склади, а нові авто, навпаки, подорожчають у гривневому еквіваленті.

Сергій Пасюта

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування