Імпорт палива просів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Імпорт палива просів

Енергетика
1274
Імпорт нафтопродуктів у країну скоротився в рази під тиском спекулятивного зростання котирувань нафти минулого тижня та у зв'язку зі зміцненням курсу долара
Ця обставина накрутила ціни на ресурс українського походження - у середньому майже на 15%. Якщо подібна тенденція зміцниться, у другій половині серпня вартість бензину на автозаправках може досягти 7,60 грн. за 1 л.
За останні три тижні нафта марки Brent подорожчала на 25%, високооктан - на 22,5%, а російське дизельне паливо - на 26%. Вітчизняні учасники ринку, що очікували стабілізації цін на світових торговельних майданчиках, призупинили закупівлі імпортного ресурсу. Якщо за дві перші декади липня, за даними UPECO, в Україну завезено 90,5 тис. т бензинів і 129,1 тис. т дизпалива, то за останню декаду місяця кордони країни перетнуло лише 25 тис. т і 44 тис. т відповідно. Що стосується перших 10 днів серпня, їх підсумки ще не підбито, але, за словами експертів, тенденція, судячи з оперативних даних, ще більш тривожна.
Спостерігачі пояснюють дефіцит пропозиції палива (в основному бензину) тим, що постачання імпортних нафтопродуктів в Україну стали ризикованими і неконкурентоспроможними в порівнянні з ресурсом українських НПЗ, що реалізовується за гривню, не тільки через непередбачуваність світового ринку в останні тижні, але також через зміцнення курсу долара. "У нинішніх умовах українські заводи фізично не здатні забезпечити ринок паливом внутрішнього виробництва, тим більше що чимала частина цих убогих обсягів відведена сьогодні на постачання аграрного сектору", - стверджує голова консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
Тим часом імпортні нафтопродукти ледве знаходять покупця - трейдери, що мають у своєму розпорядженні деякі обсяги палива, не готові з ним розлучатися через непрогностичність подальшої ситуації на ринку. "Наприклад, на новоград-волинському терміналі пропозиція ДП із відвантаженням по 6250 грн. за 1 т залишалася без уваги трейдерів минулого тижня. Зате йшло на східному кордоні казахське дизпаливо (Атирау) на 300-400 грн. за 1 т дешевше", - відзначає аналітик компанії UPECO Олександр Сіренко.
Дефіцит пропозицій нафтопродуктів через збіднілі імпортні поставки привів до стрибка цін на оптові партії українських заводів: за три тижні вартість високооктану виросла на 15%, а дизпалива - на 17,5%. Якщо подібна ситуація з оптовими цінами зафіксується паралельно зі зміцненням долара на нинішній позначці, це позначиться на роздрібній вартості пального. Виходячи з поточної вартості бензину в опті 8,7 тис. грн. за 1 т і дизпалива 6,4 тис. грн. за 1 т (згідно з прайсами "Укртатнафти"), а також розрахункової середньої валової (брудної) маржі 1235 грн. за 1 т, ціни на бензин А-95 у роздробі в другій половині серпня будуть коливатися в діапазоні 7,30-7,60 грн. за 1 л, а ДП досягне позначок 6,15-6,45 грн. за 1 л.
Втім, споживчий попит, що продовжує страждати від кризи, і ціновий демпінг "приватівських" заправок стануть амортизаторами прийдешнього підвищення цін на пальне. До того ж більшість експертів сходиться на думці, що незабаром ціни на світових біржах можуть змінити курс, а сам нафторинок обвалиться, як тільки ажіотаж досягне своєї межі.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас