Українці не зможуть виплачувати кредити на авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці не зможуть виплачувати кредити на авто

Кредит&Депозит
15837
Падіння гривні, зростання безробіття і висока інфляція можуть змусити позичальників відмовитися від своїх зобов'язань за автокредитами. У другу хвилю кризи більшість з них можуть увійти пішки
Зростання проблемних автокредитів багато в чому обумовлено ослабленням національної валюти. Більше 70% автокредитів були видані із прив'язкою до долара, у той час як доходи більшості позичальників зафіксовані в гривні.
Поточне падіння гривні може сильно погіршити ситуацію із проблемними кредитами. Один з авторитетних експертів валютного ринку Ерік Найман прогнозує подальше погіршення позицій національної валюти. За його розрахунками до кінця літа курс досягне 10 грн/долар.
За оцінками Асоціації учасників колекторського бізнесу України обсяг проблемних кредитів комерційних банків до кінця 2009 р. може досягти 34%. Загальна прострочена заборгованість складе більше 70 млрд. грн. Експерти цієї організації відзначають стрімке зростання "поганих" кредитів. Тільки за перше півріччя 2009 року частка проблемних активів у комерційних банках збільшилася на 73%.
Не сприяє виплатам за кредитами і зростання безробіття. Наприкінці минулого року директор Державної служби зайнятості Володимир Галицький прогнозував безробіття в 2009 році на рівні 7-8%. Уже в березні поточного року більше двох мільйонів українців офіційно вважалися безробітними. Зараз оцінити реальні масштаби безробіття в країні практично неможливо, тому що дуже невеликий відсоток безробітних стає на облік у службі зайнятості.
Погано позначаються на погашенні кредитів і витрати позичальників, що збільшилися. Продукти харчування порівняно з минулим роком подорожчали як мінімум удвічі. Те ж можна сказати про ціни на паливо, одяг та інші споживчі товари. Подальша девальвація гривні призведе до ще більшого подорожчання більшості товарів.
Позичальники, які не можуть вчасно виконувати свої зобов'язання за кредитами, часто вдаються до реструктуризації боргу. Банки зазвичай ідуть назустріч своїм клієнтам. У більшості випадків їм дозволяють виплачувати тільки відсотки, не погашаючи тіло кредиту. Природно в такому випадку банк заробляє більше, однак зростаючі валютні ризики можуть відбити в банків бажання заморожувати кошти.
Позичальників, які просто не платять не так вже і багато. За різними оцінками зараз їхня частка в портфелях автокредитування становить від 6 до 11%. Для стягнення боргів з несумлінних позичальників більшість банків вдаються до послуг колекторських компаній. Деякі банки навіть готові продати проблемні борги.
Але колекторські компанії й банки, які намагаються повернути кошти, видані на придбання автомобіля, зіштовхуються з низкою проблем, якщо клієнт не повертає заставу добровільно. "При реалізації нового автомобіля за системою судового виробництва на погашення заборгованості за кредитом залишиться менше половини ринкової вартості автомобіля", говорить директор однієї з компаній. "Левову частку коштів поглинають оплати різних судових витрат" пояснив він.
Виходить, що кредиторові невигідно примусове вилучення застави. Судитися з позичальником є сенс, тільки якщо крім заставного автомобіля в нього є нерухомість або інше майно. За законом за невиконання своїх зобов'язань позичальник відповідає всім своїм майном.
За підсумками першої хвилі кризи можна сміливо стверджувати, що із кредитними автомобілями українці розлучаються дуже неохоче. Незважаючи на підвищене навантаження, більшість позичальників продовжує виконувати свої зобов'язання. Але який вплив зробить подальше ослаблення національної валюти поки невідомо.
За матеріалами:
autonews.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас