Курортний тариф — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Курортний тариф

2112
Сезонне пожвавлення комерційних рекламодавців і передвиборна кампанія, що фактично стартувала, дозволили кримським розповсюджувачам зовнішньої реклами і численним посередникам підвищити ціни на щити. Тільки за останній місяць носії подорожчали на чверть, хоча якість як самих конструкцій, так і пропонованих клієнтам адресних програм тільки погіршується.
Традиційно дорого
Кримські рекламісти дочекалися своєї зоряної години: розцінки на розміщення зовнішньої реклами на півострові почали зростати. Якщо ще в червні щит 3х6 м у курортній зоні можна було орендувати за 1,2 тис. грн. на місяць, то зараз клієнтам пропонують заплатити як мінімум 1,5-1,8 тис. грн. Білборди, розташовані в особливо вдалих місцях (на виїзді із Сімферополя, у центрі Ялти і Алушти, на окремих ділянках траси Сімферополь-Ялта), взагалі коштують 2-2,2 тис. грн.
Нові прайси у два-три рази перевищують діючі в період міжсезоння: навесні ціни стартували з 700 грн. Курортна надбавка поточного року істотно перевищує традиційну на 20-45%. Вартість накручують не тільки самі власники конструкцій, але й численні байєри, що заробляють на літньому ажіотажі.
Експерти розповідають, що в 2009 р. кількість посередників збільшилася щонайменше вдвічі, причому найчастіше вони спочатку домовляються із клієнтом про ціну і тільки потім починають підшукувати для нього площини, намагаючись уторгувати максимальні знижки у власників.
Підвищені апетити рекламістів зробили південні конструкції найдорожчими в країні. Для порівняння: щит у Києві сьогодні можна орендувати за 1-1,3 тис. грн., Дніпропетровську - за 0,9-1 тис. грн., Харкові - від 700 грн. Причому ціни зростають: деякі компанії готові бронювати площини на серпень-вересень лише за умови оплати замовником 2,3-2,5 тис. грн. за щит. Збільшується також кількість РА, які притримують конструкції чекаючи найбільш сприятливих розцінок.
"Золота лихоманка", що охопила кримських рекламістів, ще навесні готових здавати носії за копійки, пояснюється просто: наплив клієнтів цього року виявився на 15-20% вище очікуваного. Менеджер з продажів сімферопольського агентства "Регіон" Наталія Миряєва відзначає, що продавці продуктів харчування, напоїв, косметики, ресторатори, мобільні оператори і фармацевти поточного літа рекламуються активніше, ніж у докризові часи. Оживилися і будівельні компанії, що намагаються знайти покупців на завислі мертвим капіталом апартаменти. Зі списку торішніх лідерів вибули лише фінансові установи і продавці автомобілів, однак їх замінили місцеві рекламодавці (готелі, підприємства сфери послуг).
Найбільш затребуваними, констатує директор з продажів у АР Крим ТОВ "Октагон-Аутдор" Олена Супрун, як завжди, залишаються траса Сімферополь-Ялта, Алушта-Ялта. Щити тут заповнені практично на 100%, що змушує реанімувати майже забуте поняття дефіциту. Представник компанії OUTDOOR Юлія Попович відзначає, що підвищений попит мають площини нестандартних розмірів (18х3, 14х3, 12х3, 6х6 м).
А от досить популярні раніше носії у Феодосії, Євпаторії, Керчі, Севастополі зараз затребувані менше, незважаючи на те, що саме на ці порівняно дешеві курорти поточного сезону переорієнтувалися більшість відпочиваючих, за якими, власне, і полюють рекламодавці. Щити в перерахованих вище населених пунктах заповнені на 65-70% і здаються в оренду по 1,5-1,7 тис. грн. на місяць.
Політична доцільність
Завищувати ціни розповсюджувачам зовнішньої реклами дозволяє і передвиборна кампанія, що фактично стартувала. Причому якщо в більшості міст країни політичні штаби лише перевіряють свої сили, то на півострові боротьба за голоси виборців уже йде повною ходою. В агентствах розповідають, що зараз щити сотнями бронюють представники практично всіх кандидатів, а траса Сімферополь-Ялта вже майже на третину заповнена політичними сюжетами. Крім головної курортної транспортної артерії Криму політтехнологи внесли в адресну програму розміщення наочної агітації також напрямок Сімферополь-Євпаторія-Красноперекопськ, Сімферополь, Севастополь, Ялту, Алушту, Феодосію і Євпаторію. Ціни для політичної реклами, за даними Юлії Попович, як мінімум на 10% вищі ринкових, що напевно підстьобне подальше зростання вартості розміщення, тим більше що розповсюджувачі зовнішньої реклами не встигли підготуватися до кампанії. Минулих років під вибори в країні встановлювали по декілька тисяч додаткових конструкцій. Цього ж сезону, з огляду на кризу і обмежені фінансові можливості агентств, поставити нові площини змогли лише одиниці. За даними UMM, в АРК кількість носіїв порівняно з минулим роком зменшилася з 6544 до 6458 од.
Активність рекламістів стримує і місцева влада. Мер Євпаторії Андрій Даниленко заявив, що найближчим часом має намір домогтися скорочення кількості білбордів (на сьогоднішній день їх близько 300), а також замінити комерційні сюжети на щитах у центрі міста і на під'їздах до нього на соціальні. Мер доручив головному архітекторові Олександру Єпіфанову не укладати нових і не продовжувати старих договорів на розміщення зовнішніх конструкцій на території Євпаторії.
Продовжує війну із зовнішньою рекламою і Ялта. До початку сезону чиновникам вдалося остаточно витіснити з рекламного ринку "Кримтролейбус", який мав тут декілька сотень тролів і перетяжок. Незважаючи на звернення транспортників у суд, мерія демонтувала всі носії. Але оскільки місто все-таки зацікавлене в тому, щоб зберегти тролейбусне сполучення із Сімферополем, зараз мерія намагається домовитися з "Кримтролейбусом" про мирову.
"Компанія заявила, що перебуває в складній фінансовій ситуації, яку недоотриманий від реклами прибуток тільки погіршив. Щоб компенсувати втрати, ялтинська мерія спробує знайти 400 тис. грн.", - розповідає прес-секретар міського голови Тетяна Агаркова. За її словами, місцева влада намагається очистити Ялту і від інших конструкцій, зокрема білбордів.
"Зараз обговорюється ідея ввести заборону на видачу нових дозволів і продовження старих договорів", - заявляє вона, пояснюючи можливі обмеження спробою РА розширити парк носіїв у місті.
Невизначені перспективи рекламного бізнесу на півострові не сприяють і поліпшенню якості парку конструкцій. Хоча ціни на розміщення досить високі, у більшості випадків рекламодавцям пропонують застарілі щити без підсвічування, а за площини нового формату, яких у Криму не так багато, доведеться доплачувати ще 15-20% від стандартної вартості.
Людмила Ксенз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас