США пустили General Motors і Chrysler у вільне плавання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

США пустили General Motors і Chrysler у вільне плавання

846
Уряд США згортає програму підтримки General Motors і Chrysler. На думку чиновників, далі концерни можуть діяти без опіки чиновників. Потерпілими в цій історії виявилися лише кредитори автовиробників, яким "старі" компанії були винні більше $200 млрд.
Влада США не планує надалі надавати автоконцернам GM і Chrysler фінансову допомогу, пише Automotive News. За словами представника американського уряду Рона Блюма, автовиробники врятовані від повної ліквідації і надалі можуть розвиватися без додаткової фінансової підтримки з боку держави.
Обидві компанії кілька місяців тому оголосили себе банкрутами, 30 квітня Chrysler і 1 червня GM. Їхнє керівництво було відправлено у відставку, а неприбуткові активи були закриті або розпродані. При цьому обидва автоконцерни були частково націоналізовані – співвласниками концернів стала держава. На травень 2009 року боргове навантаження General Motors становило $176 млрд.
"Необхідно знати і розуміти процедуру банкрутства в США. Уся справа в нормах, які містить американський Кодекс про банкрутство, а точніше в статті "Chapter 11", що дає компанії фактично унікальну можливість при процедурі банкрутства не бути миттєво ліквідованою. Справа в тому, що коли підприємство проводить процедуру банкрутства, ніхто із кредиторів не може ходити за ним і вимагати грошей. За цей час компанія має можливість провести мінімальну реструктуризацію", – пояснює керуючий партнер міжнародної аудиторської мережі Grant Thornton у Росії Сергій Аслибекян.
Після виходу із процедури банкрутства GM залишився винен тільки $48 млрд. Концерн залишив за собою лише чотири бренди – Chevrolet, GMC, Buick і Cadillac, а також змінив колір логотипа із синього на зелений. За словами Володимира Сергієвського, процедура реорганізації в умовах істотних збитків проводилася на державні гроші, які після продажу активів концерну були повернуті.
На думку фахівців, важкі часи для автоконцернів ще не подолані. Американський автопром вступив у кризову фазу раніше, ніж решта світової індустрії. Великі автомобілі в лінійці GM і Chrysler при продажі приносили більшу маржу, і довгий час виробники не хотіли нічого змінювати, навіть незважаючи на те, що попит на світових ринках неухильно змінювався на користь габаритних моделей. У підсумку на американському ринку почали домінувати японські виробники. Поки в американців не буде власних конкурентоспроможних машин, криза для них не закінчиться, переконані фахівці.
Сергій Аслибекян налаштований більш оптимістично. "Американські автовиробники вже можуть самостійно розібратися зі своїми боргами. Уряд США дав час, за який компанії почали низку заходів, і тепер у них є всі шанси продовжувати свою діяльність без залучення державних грошових уливань.
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас