1182
Порти заробили на падінні гривні
— Казна та Політика
У першому півріччі українські морські торговельні порти збільшили прибуток більш ніж в 3 рази. Сумарний обсяг чистого прибутку цих підприємств збільшився майже до 1 млрд. грн. При цьому ще в першому півріччі минулого року загальний заробіток морських портів України не перевищував 290 млн. грн.
Найбільший прибуток у січні-червні одержав порт "Південний". Його заробіток за півроку збільшився в 4 рази - до 308,9 млн. грн. Такий показник дозволив йому випередити найбільший в Україні Одеський морський торговельний порт, чистий прибуток якого виріс менш ніж в 2 рази - з 107,9 до 209,4 млн. грн. - у порівнянні з аналогічним показником минулого року.
"Наш прибуток виріс за рахунок курсової різниці: тарифи на наші послуги встановлені в доларах, який виріс відносно гривні за час кризи в півтора рази", - пояснює начальник відділу розвитку та зовнішніх зв'язків Одеського морського торговельного порту Михайло Шапошніков.
Крім того, на користь бюджетів портів зіграло також зростання зборів і акордних ставок - тарифів на вантажно-розвантажувальні роботи, що проводяться портами. Так, у порівнянні з вереснем минулого року портові збори в Україні підвищилися на 58%, а акордні ставки - більш ніж на 40%.
Третій результат за обсягами зароблених у першому півріччі коштів - в Іллічівського порту, який збільшив власний прибуток в 5 разів. У підсумку порти в першому півріччі одержали 162,3 млн. грн. прибутку.
"Частково це відбулося за рахунок підвищення тарифів, частково - за рахунок курсової різниці, хоча меншою мірою. Але в основному за рахунок підвищення ефективності роботи підприємства", - констатував начальник Іллічівського морського торговельного порту Геннадій Скворцов.
Збільшення прибутку морських портів принесло додаткові доходи і для державної скарбниці: сума відрахувань у держбюджет від діяльності портів у січні-червні склала 758,5 млн. грн. Ця цифра в 2,5 рази вища від суми, виплаченої портами України в першому півріччі 2008 року.
Разом з тим у портах побоюються, що зниження портових зборів на 20%, плановане Кабінетом Міністрів під тиском зернотрейдерів, може привести до втрат портами більшої частини прибутку. "Портова діяльність вимагає постійних інвестицій, адже купівля одного крана - це 6 млн. євро, а будівництво причалу - 50 млн. євро", - відзначає Михайло Шапошніков.
На думку представників портів, зниження портових зборів - безглуздо, тому що воно не приведе до збільшення перевалки вантажів, як очікує уряд. "Загальний вантажопотік, який іде через українські порти, залишиться колишнім, оскільки він формується на підставі відносин між виробником і споживачем", - впевнений Геннадій Скворцов.
Ольга Джелебова
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною
Також за темою
Чотири країни ЄС витратили на газ із рф більше, ніж на допомогу Україні
Середня зарплата для розрахунку пенсій знижується другий місяць поспіль
Зеленський підписав закон про гуманітарні авто
Україна отримала $133 млн від Світового банку
У МВФ назвали умови для нової програми з Україною
ПФУ розпочав фінансування пенсій за жовтень