Порти заробили на падінні гривні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Порти заробили на падінні гривні

Казна та Політика
1182
У першому півріччі українські морські торговельні порти збільшили прибуток більш ніж в 3 рази. Сумарний обсяг чистого прибутку цих підприємств збільшився майже до 1 млрд. грн. При цьому ще в першому півріччі минулого року загальний заробіток морських портів України не перевищував 290 млн. грн.
Найбільший прибуток у січні-червні одержав порт "Південний". Його заробіток за півроку збільшився в 4 рази - до 308,9 млн. грн. Такий показник дозволив йому випередити найбільший в Україні Одеський морський торговельний порт, чистий прибуток якого виріс менш ніж в 2 рази - з 107,9 до 209,4 млн. грн. - у порівнянні з аналогічним показником минулого року.
"Наш прибуток виріс за рахунок курсової різниці: тарифи на наші послуги встановлені в доларах, який виріс відносно гривні за час кризи в півтора рази", - пояснює начальник відділу розвитку та зовнішніх зв'язків Одеського морського торговельного порту Михайло Шапошніков.
Крім того, на користь бюджетів портів зіграло також зростання зборів і акордних ставок - тарифів на вантажно-розвантажувальні роботи, що проводяться портами. Так, у порівнянні з вереснем минулого року портові збори в Україні підвищилися на 58%, а акордні ставки - більш ніж на 40%.
Третій результат за обсягами зароблених у першому півріччі коштів - в Іллічівського порту, який збільшив власний прибуток в 5 разів. У підсумку порти в першому півріччі одержали 162,3 млн. грн. прибутку.
"Частково це відбулося за рахунок підвищення тарифів, частково - за рахунок курсової різниці, хоча меншою мірою. Але в основному за рахунок підвищення ефективності роботи підприємства", - констатував начальник Іллічівського морського торговельного порту Геннадій Скворцов.
Збільшення прибутку морських портів принесло додаткові доходи і для державної скарбниці: сума відрахувань у держбюджет від діяльності портів у січні-червні склала 758,5 млн. грн. Ця цифра в 2,5 рази вища від суми, виплаченої портами України в першому півріччі 2008 року.
Разом з тим у портах побоюються, що зниження портових зборів на 20%, плановане Кабінетом Міністрів під тиском зернотрейдерів, може привести до втрат портами більшої частини прибутку. "Портова діяльність вимагає постійних інвестицій, адже купівля одного крана - це 6 млн. євро, а будівництво причалу - 50 млн. євро", - відзначає Михайло Шапошніков.
На думку представників портів, зниження портових зборів - безглуздо, тому що воно не приведе до збільшення перевалки вантажів, як очікує уряд. "Загальний вантажопотік, який іде через українські порти, залишиться колишнім, оскільки він формується на підставі відносин між виробником і споживачем", - впевнений Геннадій Скворцов.
Ольга Джелебова
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас