Режим жорсткої економії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Режим жорсткої економії

4893
Українські оператори мобільного зв'язку, які ще донедавна не відчували фінансового нестатку, виявилися затиснутими в лещата. З одного боку, стає очевидним падіння попиту на їхні послуги. З іншого боку, зупинити цей негативний тренд не дозволяє обмежене інвестування.
Грозовий горизонт
Падіння фінансових показників, яке стало очевидним на початку поточного року, - перша ластівка, що обіцяє подальші неприємності українським "мобільникам". Раціональний користувач стає усе більш ощадливим. "Це вже повною мірою продемонстрували жителі Центрального і Східного регіону України. На черзі Південь і Захід", - прогнозує Роман Хімич, консультант Netton CG. На думку експерта, абонент і надалі продовжить скорочувати видатки на зв'язок.
Якщо ще не дуже давно оператори могли розраховувати на фінансову підтримку з боку інвесторів, то сьогодні і ті затягли пояси тугіше. "Зараз, перш ніж одержати гроші, потрібно довести інвесторові, що компанія вміє їх заробляти і примножувати", - відзначив Олександр Баринов, генеральний директор компанії "Українські радіосистеми" (ТМ Beeline), інвестор якої скоротив фінансування практично в сім разів.
Таким чином, кожному з операторів доводиться доводити свою заможність по-своєму. Приміром, МТС проявляє найвищу активність в освоєнні додаткових сервісів, навіть найекзотичніших. УРС вичавлюють усі позитивні моменти з недавнішнього злиття з "Голден Телекомом".
За словами п. Баринова, у результаті об'єднання офісних приміщень, виробничих майданчиків і торговельних мереж УРС і "Голден Телекому" вони змогли скоротити видатки на оренду на 30%. А спільне використання транспортної оптоволоконної магістралі дозволило знизити видатки на інтерконнект із міжнародними операторами на 50%. "Астеліт" же із завидною завзятістю продовжує нарощувати абонентську базу, проводячи різні "шарові" акції.
При цьому всі дружно докладають зусиль до розвитку послуги доступу до інтернету. Саме в частині передачі даних ринок ще не вичерпав свого потенціалу. Доходи від надання інтернет-послуг уже зараз становлять більше 10% у загальній структурі виторгу компаній.
Сьогодні методи оптимізації бізнесу стають усе більш рішучими. Приміром, частина робіт, зокрема не пов'язаних безпосередньо з генеруванням прибутку і продажів, передається на аутсорсинг.
Навесні "Київстар " перевів один з call-центрів з Києва в Дніпропетровськ, де були власні площі, заощадивши на оренді приміщень. 150 людей не одержали пролонгацію трудових договорів. У той же час оплата праці співробітників компанії була проіндексована.
Це стало можливим за рахунок скорочення бонусного фонду, розповів президент компанії "Київстар" Ігор Литовченко.
За прогнозом експерта, український ринок мобільного зв'язку в 2009 році втратить від 15 до 20% доходів. У цілому ж, на думку п. Литовченка, поновлення зростання ринку очікується не раніше кінця 2010 року. Однак аналітики, у свою чергу, пророкують, що цей прогноз - з розряду оптимістичних. І про недавні звички жити на широку ногу операторам потрібно забути і перелаштуватися на розвиток у режимі жорсткої економії.
Ірина Государська
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас