Криза вийшла в ефір — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза вийшла в ефір

Фондовий ринок
13938
Медіакорпорація Central European Media Enterprises (CME) шукає інвестора для телеканалу "Студія 1+1". Серед претендентів учасники ринку називають співвласника ПриватБанку Ігоря Коломойського, одного із засновників каналу Бориса Фуксмана і російський холдинг "Проф-Медіа". Ще на початку минулого року CME оцінила телеканал в $732 млн, але зараз його вартість може коливатися від $50 до $150 млн.
Вирішення проблеми з фінансуванням активів в Україні і Болгарії - одне з головних завдань, що стоять зараз перед компанією, заявив у вівторок на галузевій конференції банку J.P. Morgan президент CME Адріан Сарбу. За його словами, компанія розглядає кілька варіантів вирішення цієї проблеми. Віце-президент CME з корпоративних комунікацій Романа Томасова відмовилася повідомити про плани відносно України. Але джерело, знайоме із ситуацією, уточнило, що рішення щодо "1+1" може бути оголошене вже на цьому тижню. Найбільш імовірний сценарій, за його словами, - продаж міноритарної частки телеканалу.
Заснована в 1994 року Рональдом Лаудером Central European Media Enterprises управляє телестанціями в Болгарії, Румунії, Словаччині, Словенії, Україні, Хорватії і Чехії. Виторг в 2008 році - $1,02 млрд, чистий збиток - $255,6 млн. У березні цього року 31% CME за $241,5 млн викупив американський мейджор Time Warner.
"Студія 1+1" заснована в 1995 році Олександром Роднянським і його двоюрідним братом Борисом Фуксманом. У лютому 2008 року CME, на той момент, що володіла вже 60% "1+1", викупила в панів Роднянського і Фуксмана 30% за $80 млн, а в жовтні - решту 10% за $109,1 млн. Виторг "1+1" в 2008 році - $96,7 млн при негативній EBITDA $33 млн. У травні, за даними Gfk Ukraine, канал посідав четверте місце (аудиторія - люди старші 18 років) з часткою 8,19% і рейтингом 1,21%.
Спроба знайти інвестора для "1+1" закономірна. За підсумками 2008 року канал показав найбільший операційний збиток із усіх телестанцій CME. А цього року саме в Україні компанія чекає найбільшого падіння рекламних доходів. За оцінкою пана Сарбу, обсяг телерекламного ринку України в гривні в 2009 році знизиться на 35%, тоді як, наприклад, у Болгарії - тільки на 25%, у Хорватії - на 15%.
За підсумками I кварталу виторг "1+1" упав на 86%, до $2,6 млн (або на 76% у гривні). У самої CME це почасти пов'язують із відмовою із цього року від послуг колишнього продавця реклами - російської групи "Відео Інтернешнл" (ВІ). За дострокове розірвання контракту (повинен був діяти до 2012 року) ВІ зараз намагається стягнути з CME у Лондонському міжнародному третейському суді $58,5 млн .
Інтерес до каналу "1+1" проявив, зокрема, російський холдинг "Проф-Медіа" (управляє телемережами ТВ-3, MTV, "2х2"), повідомили відразу декілька учасників телеринку. "Проф-Медіа" вела переговори з CME, однак відмовилася від угоди, уточнює співрозмовник, близький до телеканалу. В "Проф-Медіа" коментарі не надали.
Серед інших претендентів на "1+1" - співвласник ПриватБанку Ігор Коломойський. У середині 2000-х засновники телеканалу Олександр Роднянський і Борис Фуксман пообіцяли панові Коломойському продати частку в телеканалі, але в підсумку домовилися не з ним, а з CME. Із цього приводу з 2005 року Ігор Коломойський судився зі співвласниками "1+1". Конфлікт удалося залагодити тільки торік. Перед цим Ігор Коломойський купив за $110 млн на NASDAQ 3% CME. А в лютому CME у рамках угоди з купівлі 30% "1+1" виділила панові Коломойському $140 млн (міг одержати їх готівкою або акціями CME). Тим самим CME викупила в підприємця його опціон на частку в телеканалі. На квітень цього року Ігор Коломойський володів майже 4% CME. Перший заступник голови правління ПриватБанку Тимур Новиков учора відмовився обговорювати інтерес пана Коломойського до "1+1".
Нарешті готовий повністю викупити в CME телеканал один з його засновників - Борис Фуксман, стверджують учасники ринку. За їхніми словами, відповідну пропозицію він направив минулого тижня раді директорів CME. Борис Фуксман не став спростовувати цю інформацію.
У лютому 2008 року, купуючи 30% "1+1", CME оцінила весь телеканал в $732 млн (в 2007 році його EBITDA досягла $27 млн). Капіталізація самої CME на NASDAQ тоді становила $3,67 млрд. Учора - лише $720 млн. При нинішній негативній EBITDA вартість "1+1" може коливатися від $50 до $150 млн, вважає Борис Фуксман. При цьому, додає він, покупка такого активу вимагає ще $100-150 млн інвестицій у найближчі три роки без урахування доходів від реклами.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас