США змінюють систему регулювання фінринків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

США змінюють систему регулювання фінринків

Казна та Політика
1619
Президент США Барак Обама, як очікується, запропонує план реорганізації системи регулювання фінансових ринків, який передбачає зміну функцій Федеральної резервної системи (ФРС).
Пропозиції президента потім надійдуть у Конгрес, де повинні бути прийняті відповідні законодавчі акти.
Ціль - тотальний і ефективний контроль
"Проломи і слабості в нагляді та регулюванні фінансових фірм представляють складнощі для можливостей нашого уряду з моніторингу, запобіганні або відповідях на ризики, коли вони виникають у системі. Жоден з регуляторів не ставить метою своєї роботи захист економіки і фінансової системи в цілому. Існуючі підходи до регулювання банківських холдингових компаній сфальцьовані на захисті філій банків, а не на всебічному регулюванні фірми цілком. Інвестиційним банкам було дозволено вибирати різні режими в різних регуляторів, і за рахунок цього вони могли уникати адекватного обмеження на левередж. Інші фірми, такі як AIG, мають застраховані внески, але уникають серйозного регулювання відносно холдингових компаній, оскільки структури, якими вони володіють і в яких тримають внески, формально не є банками згідно із правовими нормами", - повідомляється в попередньому варіанті плану президента США.
"Ми повинні створити нову підставу для фінансового регулювання і нагляду, яке буде простіше і ефективніше працювати, яке захистить споживачів та інвесторів, яке заохотить інновації і яке буде здатне адаптуватися і розвиватися разом зі змінами на фінансових ринках", - говориться в документі.
"Фінансові інститути, які критичні для роботи ринку, повинні стати об'єктом строгого нагляду. Жодна фінансова фірма, яка представляє істотні ризики для фінансової системи, не повинна бути нерегульованою або слабко регульованою. Нам потрібна зрозуміла звітність у фінансовому контролі й нагляді", - відзначається в повідомленні.
Пропонується також надати ФРС нові повноваження щодо нагляду за всіма фірмами, крах яких може вплинути на стабільність фінансової системи, навіть якщо вони не володіють банками.
Єдина система нагляду за банками і продуктами
Адміністрація Обами пропонує створення єдиного регулятора для нагляду за всіма вповноваженими урядом банками, так званого National Bank Supervisor. Він буде утворений як окреме агентство усередині міністерства фінансів і візьме на себе функції нинішнього регулятора національних банків Office of Comptroller, пише The Wall Street Journal.
За допомогою єдиного банківського регулятора адміністрація має намір закрити пролом у нинішній структурі, яка внесла вклад у поточну фінансову кризу.
Дана пропозиція викликала критику, коли вперше її виніс на розгляд торік Генрі Полсон, що займав тоді посаду міністра фінансів, оскільки банківська галузь одержує вигоду від конкуренції серед численних регуляторів.
Новий регулятор може ускладнити для банків випуск "екзотичних" іпотечних облігацій, які були широко поширені в часи буму на ринку житла кілька років тому.
Обама заявив, що регулятори повинні зробити так, щоб споживачі розуміли, які фінансові продукти вони одержують. При цьому він відзначив, що не піде занадто далеко і не буде, наприклад, обмежувати розмір ставок за кредитними картами, що пропонували зробити деякі демократи, відзначається в статті.
Що залишилося SEC
Комісія із цінних паперів і бірж (SEC) і Комісія з торгівлі товарними ф'ючерсами США (CFTC) повинні одержати "ясні, безперешкодні повноваження по охороні та запобіганню шахрайства" на ринках деривативів, говориться також у плані президента США.
SEC повинна одержати розширені повноваження для того, щоб вимагати від емітентів більшої транспарентності при розкритті інформації для інвесторів, відзначається в документі.
Раніше високопоставлені представники адміністрації заявляли, що уряд планує регулювати і стандартизувати нагляд за всіма небіржовими деривативами, реєструвати "хедж-фонди та інші приватні пули капіталу".
У плані президента також відзначається, що "однією з найбільш істотних проблем на ринках секьюритизації є відсутність достатніх стимулів для кредиторів і секьюритизаторів для вивчення зміни характеристик базових кредитів після випуску цінних паперів, забезпечених активами". "Кредитори і секьюритизатори мають слабкі стимули для проведення вивчення якості базових активів, які секьюритизуються", - говориться в документі.
Також, згідно з попереднім варіантом плану, "SEC повинна продовжити вживати зусилля щодо зміцнення регулювання кредитних рейтингових агентств".
"Кредитні рейтингові агентства повинні диференціювати кредитні рейтинги, які вони привласнюють структурованим кредитним продуктам, від тих, які вони привласнюють неструктурованим боргам. Кредитні рейтингові агентства також повинні привселюдно розкривати зміни оцінок кредитних рейтингів для структурованих кредитних продуктів таким чином, щоб сприяти порівнянню всіх продуктів і кредитних рейтингів і щоб надавати значимі оцінки неясностей і потенційної волатильности, пов'язаної із кредитними рейтингами", - говориться в документі.
Страховики
Адміністрація США не забула і про страхові компанії. Згідно із президентським планом у Мінфіні буде створений новий підрозділ для координації політики у відношенні регульованого державою страхового сектору, пише WSJ.
Воно буде збирати інформацію про сферу страхування і відслідковувати міжнародні угоди. Також воно буде вповноважено консультуватися із ФРС і Федеральною корпорацією зі страхування депозитів (FDIC) щодо неспроможних страховиків, якщо їм необхідна буде допомога держави.
Міністерство фінансів підтримає реформування поточної системи страхового регулювання, відзначається у плані.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас