Показове дефіле — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Показове дефіле

1068
Попит на одяг у столиці з початку року впав на третину. Щоб підіграти споживачам, рітейлори відмовляються від дорогих торговельних марок, звужують асортименти і оголошують ранні розпродажі. Але в одному вони залишаються непохитними: націнка на товар як і раніше досягає 250-300%. Найцікавіше, що за останні півроку торговці впровадили повний комплекс непопулярних заходів, які серед українських бізнесменів прийнято називати "антикризовим менеджментом". Вони провели скорочення персоналу, співробітникам, що залишилися, знизили зарплати і домовилися з орендодавцями про зменшення плати за торговельні площі.
Незважаючи на вжиті заходи, замість стимулювання попиту за рахунок зниження цін рітейлори використовують традиційні механізми привертання уваги до своєї продукції на зразок розпродажів, під час яких реальна вартість одягу не падає. На який час вистачить запасу міцності, накопиченого торговцями за довгі роки бурхливого зростання продажів, припустити складно. Але якщо вони не стримають апетити, то збіднілі кияни вже не зможуть оплачувати примхи продавців.
Ринок в лахміттях
Прагнення киян до оновлення гардероба впало жертвою кризи. Представники столичних магазинів одягу відзначають зниження попиту на свій товар як мінімум на 30%. Крім того, багато покупців намагаються заощадити, переходячи на дешевші торговельні марки. За словами директора з розвитку компанії "Маратекс" (ТМ Esprit, Peacocks, Aldo, Palmers) Ольги Зайченко, за останні півроку розмір середнього чека в їхній мережі зменшився на 15% і сьогодні становить близько 300-400 грн. "Обсяги продажів продукції Esprit, яка позиціонує себе в сегменті "середній плюс", скоротилися на 20-25%. Реалізація ж товарів демократичнішого бренду Peacocks, навпаки, виросла на 5-7%", - пояснює пан Зайченко. Перехід на менш статусні марки відзначають і в компанії Danmark (оптовий і роздрібний продаж ТМ Claire, CCDK, Park, Signal, DDP, Anna Scott, Blue Baker та ін.). Менеджер мережі Надія Зоріна говорить, що покупці все частіше обирають одяг за ціною.
Оптовиків ця тенденція вже змусила перейти на стоки, які стали користуватися вищим попитом, ніж нові колекції. "Якщо одиниця товару в нових колекціях на оптовому складі в Києві коштує 5-50 євро, то в стокових максимальна ціна становить 150-170 грн., що й визначає вибір закупників", - відзначає пані Зоріна. Слова колеги підтверджує і директор оптової компанії Fashion Italiano (ТМ Veronica, VHTV) Оксана Ковальчук, додаючи, що покупці не тільки обирають найдешевші речі, але й вимагають додаткових знижок не менше 10%.
Це змусило імпортерів переглянути портфель брендів. За словами Надії Зоріної, їх компанія вирішила відмовитися від занадто дорогих ТМ CCDK, Claire, Blue Baker (осінні колекції в Україну завозити вже не будуть). У той же час почали продавати демократичніший датський бренд Park. За словами пані Ковальчук, вони завезли літні колекції близько десяти недорогих італійських ТМ, з яких за підсумками сезону оберуть декілька для постійних поставок. За даними "ДС", зараз вітчизняні компанії розглядають можливість співробітництва і з такими масовими марками, як H&M і River Island.
Нову стратегію продавців у доборі колекцій може оцінити і пересічний покупець. І до того не занадто різноманітний асортимент одягу порівняно з торішнім звузився як мінімум на 15%, а моделі в багатьох бутиках відрізняються рідкісною одноманітністю. Торговці просто бояться ризикувати, зробивши ставку на класичний одяг, який гарантовано не вийде з моди за один сезон.
Втім, як показує практика, затягти покупців у магазини продавці можуть тільки акціями. Минулого тижня в багатьох з них стартували розпродажі весняної колекції, що на декілька тижнів випереджає традиційний графік знижок. На думку Ольги Зайченко, настільки ранній початок акцій свідчить не тільки про відсутність покупців, але й про дефіцит обігових коштів, необхідних на закупівлю наступної колекції. Вона прогнозує, що найгірше мережам буде влітку, коли вони повинні будуть оплатити дорогі осінньо-зимові колекції.
"Тому замість середини серпня цього сезону розпродажі літніх речей почнуться в середині липня", - вважає вона. Багато торговців використовували акції як спосіб вирівняти ціни. "Закуповуючи нові колекції, вони заклали курс євро на рівні 12-13 грн., тоді як сьогодні він ледь перевищує 10 грн. Це і є та різниця 30%, яка зараз пропонується покупцям у вигляді знижки", - резюмує вона.
Дешевше не буде
І все-таки, незважаючи на стогони продавців, живеться їм не так погано, як очікувалося. Ще восени-узимку, у розпал істерії, яку спровокувала фінансова криза, експерти прогнозували масове закриття магазинів, але поки цього не відбулося. Більшість торговельних точок лише мігрують із одного ТЦ в іншій у пошуках вигідніших пропозицій з оренди, але відмовлятися від цього бізнесу підприємці не поспішають. Більше того, уже цього року компанія Argo Trading відкрила на Хрещатику новий магазин Vero Moda Jack&Jones, а Fashion Italiano вийшла на ринок у самий розпал кризи - наприкінці минулого сезону. Оксана Ковальчук пояснює, що їх залучив зростаючий попит на одяг середнього класу, що дозволяє розраховувати на непогані заробітки.
За словами Ольги Зайченко, навіть незважаючи на зниження попиту, їх магазини приносять прибуток. Ситуація на столичному ринку одягу виглядає досить виграшно на тлі занепаду в регіонах.
"Навіть у містах-мільйонниках продажі з початку року скоротилися в 2-2,5 рази. Ми, приміром, закриваємо свій магазин Hugo Boss у Дніпропетровську. Мережі будуть із останніх сил триматися за київський роздріб - тут торговельні точки закриються в останню чергу", - вважає вона.
Про порівняно непоганий стан одежного бізнесу в столиці свідчить і небажання продавців знижувати націнки. Незважаючи на те, що орендні ставки стрімко падають, а зарплати персоналу багато магазинів заморозили або зменшили, їх накрутки залишаються докризовими. І хоча самі рітейлори відзначають, що маржа не перевищує 30%, оптовики надають інші дані. На думку Надії Зоріної, різниця в ціні між їхніми розцінками і цифрами, зображеними на цінниках у магазинах, становить 250-300%. Про націнку у два-три рази говорить і Оксана Ковальчук. Регіональний роздріб, за інформацією пані Зоріної, скромніший і накручує близько 100%.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас