Російський Ощадбанк завів Opel — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Російський Ощадбанк завів Opel

Фондовий ринок
2030
Покупцями німецького Opel стануть канадська Magna і російський Сбербанк, аванс за його контрольний пакет вони внесуть уже завтра. Ключовим ринком для Opel повинна стати Росія, де бренд повинен зайняти до 20%, що означає збільшення його поточної ринкової частки на порядок.
Про те, що покупцями контрольного пакета акцій Opel стануть канадська Magna і російський Сбербанк, у суботу заявила канцлер Німеччини Ангела Меркель. Вона уточнила, що подібну угоду підтримує уряд Німеччини і що президент США Барак Обама в ній також зацікавлений. Співкерівник Magna Зігфрід Вольф сказав, що компанія завершить угоду з General Motors (GM, продавець 100% акцій Opel) протягом чотирьох-п'яти тижнів, а передоплату за куплені папери в розмірі 300 млн євро внесе вже завтра (усього Magna інвестує в Opel близько 500 млн євро).
Коли і як буде оплачувати свою частку російський Сбербанк, не уточнюється, у самому банку від коментарів відмовилися. Раніше Magna повідомляла, що Сбербанк стане одним з найбільших акціонерів Opel із часткою 35% акцій (сама Magna одержить не більше 20%). Ще 35% акцій Opel залишаться в GM, а решта 10% - у трудового колективу. Незважаючи на те що Сбербанк стане найбільшим власником Opel поряд з GM, він не буде визначати його стратегію і виробничу політику. За словами прем'єр-міністра землі Гессен Роланда Коха, "російський партнер буде тільки власником частки", а "за керівництво буде відповідати Magna".
Купуючи Opel, Magna і Сбербанк одержать контроль над 8 виробничими майданчиками в Німеччині, Бельгії, Польщі, Іспанії та Великобританії. Торік вони випустили 1,47 млн машин. Magna може закрити заводи в Бельгії та один завод у Великобританії (там їх два), скоротивши до 10-11 тис. співробітників Opel (усього в Opel - 55 тис. чоловік). Штаб-квартира залишиться в Рюссельхаймі, керувати Opel буде нинішній глава GM Europe Карл-Петер Форстер.
Ключовим ринком для Opel повинен стати російський: у перспективі Opel повинен зайняти на ньому ринкову частку 20%, заявляють в Magna. Це означає збільшення частки на порядок: за підсумками січня-квітня 2009 року Opel зайняв не більш 3%, опинившись на 11-му місці за продажами. Magna сподівається наростити свою частку за рахунок партнерства з російською групою ГАЗ, яка може надати їй конвеєр Горьковського автозаводу зі складання легкових автомобілів (зараз він випускає седан Volga Siber, потужність - 160-180 тис. машин на рік). У групі ГАЗ підтверджують лише готовність стати індустріальним партнером Magna, але від подальших коментарів відмовляються.
Поки незрозуміло, як буде йти локалізація виробництва Opel у Росії й наскільки реальний обсяг випуску в 180 тис. машин - продати такий обсяг на падаючому авторинку не реально, говорить Михайло Пак з ІФК "Метрополь". У будь-якому випадку для російської автоіндустрії в цій угоді більше плюсів, ніж мінусів, хоча б тому, що виробництво легкових автомобілів ГАЗ стане нарешті рентабельним.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас