Бензин повернувся в коридор


Бензин повернувся в коридор

Або злякавшись санкцій з боку Антимонопольного комітету (АМКУ), або повіривши заявам в.о. його глави Олександра Мельниченко, що до тих, хто покаявся, санкції застосовуватися не будуть, оператори брендових АЗС установили ціни на бензини на рівні верхньої межі коридору, рекомендованої Мінпаливенерго.

АМКУ порушив справи проти деяких продавців нафтопродуктів після того, як у другій половині травня частина українських заправників підняла ціни на бензини в середньому на 30 коп./л ( до 6,28 грн./л).

Учасники ринку свої дії пояснили стрибком котирувань на європейському ринку. "Зростання вартості бензинів на світових ринках почалося ще наприкінці квітня. Більше двох тижнів роздрібні гравці не підвищували ціни для своїх споживачів, сподіваючись, що ситуація стабілізується. Але, травневе більш різке порівняно із квітнем зростання котирувань на бензини на євроринку призвело до збільшення вартості бензину і в Україні, причому в усіх без винятку операторів", - констатували в "ТНК-ВР Коммерс".

Але як показали подальші події, зростання цін на бензин відбулося далеко не у всіх операторів, що й стало одним з вирішальних факторів зниження цін на паливо брендовими мережами. По-перше, не підтримали ціновий стрибок багато регіональних дрібних операторів, врезультаті чого в більшості областей середній рівень цін на бензин А-95 майже наблизився до 6,0 грн./л, а в окремих випадках, як, наприклад, у Дніпропетровській і Сумській областях, він досяг лише 5,74 грн./л.

Експерти пояснюють це тим, що обіг палива на автозаправках, які належать до невеликих мереж, значно менший. "Великі мережі реалізують зазвичай більші обсяги палива і, відповідно, на їх заправлення оперативніше надходить куплений уже за новою ціною ресурс. У той же час дрібні гравці накопичили до середини травня солідні запаси і йти на підвищення при низькому попиті було недоречно",- стверджує один з галузевих експертів.

Залишилися осторонь від цінового стрибка і компанії, афілійовані із групою "Приват". "Залишається тільки здогадуватися, як власникам "Сентози" вдається утримувати ціни на 40-50 коп. нижче, ніж у середньому на ринку. Це робота в мінус. Переглядати ціни на своїх заправленнях, коли в тебе поруч такий сусід стає, м'яко кажучи, проблематично",- ремствує власник однієї з регіональних мереж АЗС. В результаті, відчувши, що ринок за ними не пішов, на більшості брендових автозаправок ціни на стелах упали в середньому на 10 коп. - до 6,18 грн./л. Представники цих мереж офіційно коментувати своє рішення відмовляються. Але неважко помітити, що, таким чином, заправники до копійки уклалися у верхню межу розрахункового цінового коридору експертно-аналітичної групи Мінпаливенерго, який діє до кінця місяця. Можливо, за рахунок такого кроку гравці ринку розраховують уникнути подальших розглядів, ініційованих АМКУ після травневого підвищення цін на бензини.

Напередодні в.о. голови АМКУ Олександр Мельниченко пообіцяв, що "у випадку приведення заправниками цін до економічно обгрунтованого рівня, виробництва за порушеними справами проти продавців палива будуть закриті". Відповідну вказівку одержали всі регіональні відділення АМКУ.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua