Усе виключено — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Усе виключено

3077
Глобальна фінансова криза спровокувала справжню революцію на туристичному ринку. У запалі боротьби за гаманці відпочиваючих авіакомпанії та готелі навперебій знижують ціни. Але українці навряд чи зможуть оцінити щедрість сторони, що приймає, - занадто вже "перекосилися" курси валют. Та й вітчизняні агентства спробували виключити навіть найменшу можливість збитків для свого бізнесу. Цього літа кількість чартерів скоротиться на третину, а горящі путівки остаточно зникнуть із пропозицій.
Непогані підсумки травневого туристичного сезону дозволяють агентствам будувати оптимістичні плани на літо. Ще в середині квітня представники туркомпаній прогнозували зменшення потоку відпочиваючих через кризу на 40-50% порівняно з 2008 р. Але в результаті, за словами маркетинг-директора агентства "Артекс" Ольги Грановської, відпочивати поїхало всього на 20% українців менше.
Представник компанії "Пан Юкрейн" Олена Шаповалова відзначає скорочення туристичного потоку на третину. Як сказав керівник мережі "Галопом по Європам" Тарас Демура, сезон міг би бути вдалішим, однак нашим співгромадянам не надали повноцінних травневих канікул, як у минулі сезони (вихідні дні переривалися робітниками).
Проте турфірми змогли вийти на заплановані обсяги зі збору грошей, оскільки таке популярне серед українців поняття горящої путівки цього року практично зникло з ринку. "Агентства почали ретельніше планувати рейси. У підсумку кількість чартерів скоротилася на 30-35%, так що попит на ринку чи не вперше за останні кілька років відповідав пропозиції", - констатує Олена Шаповалова.
Вона говорить також про якісну зміну клієнтської бази. "Ті, хто купував тури економ-класу, змушені залишитися вдома. Більшість туристів зараз купують винятково висококласні готелі, а вартість "середнього чека" у цьому сезоні становить 6 тис. грн. на людину, що відповідає торішнім показникам сегмента Vip-Туризму", - додає експерт.
З колегою згодний і Тарас Демура, який стверджує, що мандрівники, які орієнтувалися на відпочинок за $300-500 з людину, пішли з ринку. А це 15-25%, або кілька мільйонів.
"Відмовники" осядуть на вітчизняних базах відпочинку: у Криму, Карпатах і пансіонатах регіонального масштабу. Багато хто з них уже готуються до приймання відпочиваючих. Першими зорієнтувалися кримчани: місцеві готелі підвищили ціни на 5-10%. На травневі свята туристи проковтнули "наживку" - більшість баз, незважаючи на дощову погоду, були заповнені майже на 100%. Але зараз, за словами пані Шаповалової, добре бронюються лише висококласні готелі, тоді як у багатьох готелях економ-класу не продано до 60% номерів.
Улітку травневі тенденції одержать подальше продовження. Тур-Оператори очікують, що бажаючих відпочити буде на третину менше, ніж у 2008 р., і вже підготувалися до подібного сценарію. За даними пана Демури, кількість чартерів уріжуть удвічі. Це стосується насамперед регіональних програм. Приміром, якщо торік з Донецька і Харкова в Туреччину літали дев'ять літаків на тиждень, то в цьому їх буде тільки чотири і п'ять відповідно.
За деякими напрямками чартерні програми взагалі скасовані. Це стосується, наприклад, прямого перельоту на Канари, у Ніццу і на курорти Іспанії. При цьому прямо із кризою не пов'язаний тільки останній. Олена Шаповалова пояснює, що відмовитися від чартерів в Іспанію агентства змусили проблеми з візами - українцям їх відкривають нечасто. Тепер, щоб відпочити на узбережжі, нашим співвітчизникам доведеться добиратися рейсовими літаками в Мадрид або Барселону, а звідти замовляти трансфер, що автоматично знизить популярність даного напрямку.
У той же час до літнього сезону з'явилося кілька нових регулярних рейсів. Так, компанія Wizz Air відкрила маршрут на Анталію (тричі на тиждень), а МАУ буде двічі на тиждень літати в Ніццу. Це збільшить кількість відпочиваючих, які будуть подорожувати без залучення туристичних компаній (особливо у випадку з безвізовою Туреччиною).
Ольга Грановська відзначає, що криза і здешевлення палива зробили авіакомпанії більш згідливими. Як наслідок, багато напрямків суттєво впали в ціні. За словами Олени Шаповалової, вартість перельотів на близьку відстань (до 5 годин) знизилася на 15-20%, а на далекі - на 30-40%. Якщо на недорогих квитках у Європу, Туреччину, Єгипет економія не так помітна ( до $50-60 на чол.), то на перельоті в екзотичні країни можна виграти кілька сотень, що робить такі поїздки більш привабливими для українців.
Активізували війну за клієнтів і готельєри багатьох курортів. Приміром, готелі ОАЕ цим летом спробують поборотися за категорію туристів з дітьми з турецькими конкурентами. Багато пропонують безкоштовне проживання і триразове харчування для дітей до 12-16 років. Враховуючи, що за рахунок перельоту тур в Емірати і для дорослих подешевшав на 20-30% (тиждень в тризірковому готелі коштує від $700 замість торішніх $950), у турагентствах очікують гарних продажів за цим напрямком.
Готелі на екзотичних курортах (Таїланд, Мальдіви, Сейшели та ін.) активно практикують акційні програми. Приміром, 14-денне проживання коштує за ціною 10-денного. У зв'язку зі зниженням вартості перельоту ці напрямки впали в ціні як мінімум на третину. Скажімо, Таїланд замість торішніх $1200 коштуватиме трохи дорожче $900, Мальдіви подешевшали з $3050 до $2335, Сейшели - з $3,5 тис. до $2,9 тис. Враховуючи, що на екзотичні курорти йіраніше їздили аж ніяк не бідні українці, на добробут яких криза вплинула, можна прогнозувати, що здешевлення путівок зробить їх ще більш популярними.
Туроператори очікують переорієнтації частини туристів і на європейські напрямки, зокрема Хорватію, яка цього року скасувала для наших співгромадян візи, і Грецію. Грецькі готелі одними з перших зорієнтувалися в ситуації й почали залучати відпочиваючих гарними знижками (готель чотири зірки на тиждень коштує 820 євро замість торішніх 1100 євро). Крім того, ця країна проводить досить лояльну візову політику (в агентствах констатують невисокий відсоток відмов).
І все-таки фаворити поточного літнього сезону залишаться незмінними. Як і раніше, близько 50% продажів припадуть на Туреччину і Єгипет, тим більше що вони також подешевшали. Приміром, якщо минулого літа тиждень відпочинку в турецькому тризірковому готелі коштував $570, то зараз - $460. Путівки в 4- 5-зіркові готелі із програмою all inclusive можна купити з розрахунку від $600-700 на людину, тоді як минулого сезону пропозицій дешевше $900-1000 було вкрай мало. У Єгипет улітку взагалі можна поїхати за $380-400 (раніше мінімальні пропозиції стартували з $500). І хоча через зростання курсу валют і зникнення з ринку горящих путівок українці не зможуть повною мірою насолодитися щедрістю приймаючої сторони, знижки все-таки будуть стимулювати попит на відпочинок.
Олена Шаповалова констатує, що вже зараз місця на турецьких чартерах розпродані до середини червня. Втім, Ольга Грановська відзначає, що до кінця літа багато наших співвітчизники можуть розчаруватися у відпочинку на узбережжі цієї країни, адже більшість місцевих виробників і торговців орієнтуються не на долар, як колись, а на євро. Як очікується, незабаром почнуть виставляти ціни в євро і деякі турецькі готелі, що призведе до подорожчання цього напрямку як мінімум на 20%.
Людмила Ксенз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас