Кадрове питання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кадрове питання

2923
У Києві конкурс на відкриту вакансію офісного працівника може досягати 50 людей на місце
Київський ринок офісного персоналу виходить із коми: більшість працюючих у місті компаній уже провели кадрові чищення, а деякі навіть відкрили вакансії. Але, враховуючи, що конкурси на нові позиції досягають 50 людей на місце, роботодавці вирішили відігратися за минулі роки, коли відчувалася катастрофічна нестача кадрів. Вони суттєво посилили вимоги до кандидатів, скоротивши при цьому розміри пропонованих заробітних плат і відмовившись від їх прив'язки до іноземної валюти.
Ринок пожвавився
З кінця минулого року в багатьох столичних офісах панувала паніка, пов'язана з масовими звільненнями білих комірців. Як розповів менеджер з розвитку бізнесу кадрового холдингу "Анкор" Дмитро Козлов, у першу чергу позбувалися від "некритичних" фахівців, відсутність яких не впливає на роботу підприємства. "Приміром, цей процес торкнувся запасних секретарів у приймальнях, додаткових кур'єрів, резервних водіїв, допоміжних системних адміністраторів і так далі", - говорить він. На сьогоднішній день у багатьох столичних офісах кадрові чищення вже завершені. Виняток становлять лише деякі іноземні фірми, у яких цей процес затягся через необхідність погоджувати кожний свій крок з материнською структурою.
Разом з тим директор компанії "Геліос" Вікторія Погоріла констатує, що починаючи із квітня на ринку спостерігається пожвавлення: низка підприємств відкрили нові вакансії. "Коли минулася паніка, частина бізнесменів зрозуміли, що перестаралися з оптимізацією витрат і обійтися існуючими силами вони вже не в змозі", - пояснила вона. А керівник фірми "Форсаж" Олена Грищук додає, що нові вакансії почали з'являтися в результаті спостережуваних останнім часом рідкісних одиничних звільнень.
"Багато роботодавців посилили вимоги до залишених після кадрових чищень співробітників, від яких вимагають конкретних результатів, розширення кола обов'язків, збільшення відповідальності. Якщо вони не справляються з новими вимогами, то їх можуть замінити", - говорить вона.
Це підтверджують і в інших кадрових агентствах, відзначаючи, що деякі роботодавці заходилися вводити воістину драконівські методи: штрафувати за запізнення, обмежувати обідню перерву, контролювати всі пересування співробітників за межами офісу. Тому деякі фахівці, не згодні з такими умовами роботи, ідуть самі.
Роботодавці прагнуть більше
За словами Вікторії Погорілої, на сьогоднішній день найчастіше до них приходять замовлення на пошук середньої ланки білих комірців: офіс-менеджерів, перекладачів, секретарів-діловодів, персональних помічників керівника. "Однак найбільш затребуваними є менеджери з продажів, які безпосередньо займаються просуванням товарів і послуг компанії", - стверджує вона. Аутсайдерами в рекрутингових фірмах називають менеджерів з персоналу, фінансистів, project-менеджерів у будівельних компаніях, бухгалтерів та ін. Щоправда, в агентствах відзначають, що, незважаючи на спостережуване пожвавлення ринку, влаштуватися на роботу на даний момент досить складно, тому що кількість претендентів у багато разів перевищує кількість вакансій.
"Раніше для пошуку кандидатів ми розміщували оголошення на п'яти-десяти інтернет-сайтах, зараз використовуємо всього один-два. Проте за тиждень надходить до 50 резюме від фахівців, що претендують на відкриту вакансію", - заявляє пані Погоріла. Високий конкурс серед кандидатів підтверджує і директор рекрутингової компанії Promotion Сергій Криворучко.
"Приплив резюме збільшився порівняно з аналогічним періодом минулого року у два-три рази, тоді як кількість вакансій різко скоротилася", - додає Дмитро Козлов.
Широкий вибір дозволив роботодавцям підняти вимоги до фахівців. Якщо раніше в багатьох компаніях наймали на керівну посаду перспективного менеджера, то сьогодні головною вимогою є наявність досвіду роботи на аналогічній посаді терміном від трьох років. Відмовляються фірми і оплачувати своїм співробітникам вивчення іноземних мов, резонно розсудивши, що знання розмовної німецької або англійської може стати однією з вимог при прийомі на роботу. Широко розповсюдженим нововведенням поточного року стала необхідність надавати роботодавцеві рекомендаційні листи з попереднього місця роботи. У зв'язку із цим найменш затребуваними виявилися молоді фахівці після вузів.
Втім, рекрутери говорять, що рівень більшості кандидатів також сильно підвищився, тому вільні позиції закриваються всього за два-три дні, тоді як раніше на це йшло кілька тижнів.
"Приміром, ми займалися пошуком перекладача зі знанням англійської і бажано з розмовною французькою або німецькою. У підсумку за запропоновану компанією зарплату ми знайшли фахівця із солідним досвідом роботи, що володіє англійською, німецькою, французькою і арабською", - розповідає пані Погоріла. А Олена Грищук додає, що агентствам стало легше перекуповувати вже працюючих висококласних фахівців.
"Ті співробітники, які раніше навіть не прагнули чути про подібні пропозиції, зараз охоче йдуть на контакт", - підкреслює вона.
Зарплати зафіксувалися Ще однією тенденцією поточного року став відхід компаній від практики прив'язки заробітної плати до курсу американської або європейської валюти. " Як правило, під час переговорів з кандидатом зарплата вказується в гривні", - відзначив пан Козлов. Але навіть у національній валюті доходи низки офісних фахівців суттєво знизилися. Приміром, якщо торік офіс-менеджер міг розраховувати на зарплату 3 тис. грн., то сьогодні вона становить 1,5-2 тис. грн. Оклад аналітика впав з 3,5 до 2,5 тис. грн., менеджера з персоналу - з 4 до 2,5 тис. грн., менеджера з продажів - з 2,5-3 до 1,5 тис. грн. плюс відсотки від продажів, системного адміністратора - з 4-5 до 2,5 тис. грн., бухгалтера - з 3,5-4 до 2,5 тис. грн.
За інформацією Сергія Криворучка, урізали в низці підприємств і соцпакети: не оплачують відвідування тренажерних залів, скоротили видатки на мобільний зв'язок з 700-800 до 100-120 грн. на місяць, замінили медичні страховки VIP-класу на звичайні тощо. Справедливості заради варто відзначити, що на подібні кроки пішли далеко не всі.
"Близько 5-7% працюючих у Києві українських компаній, навпаки, піднімають зарплату своєму персоналу, виплачують квартальні та річні премії і вводять нові програми лояльності. Якщо ж говорити про міжнародні фірми, то їх фахівці завжди одержували заробітну плату або у валюті, або в гривні із прив'язкою до курсу в обмінних пунктах", - говорять рекрутери.
Олександра Некращук
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас