Шоу повинне продаватися — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Шоу повинне продаватися

1059
Телевізійні рейтинги свідчать, що українським глядачам подобається не тільки дивитися, як співають і танцюють зірки, але й демонструвати власні таланти
Щоб потрапити в телевізор, сотні людей з ранку до вечора чекали свого виходу на сцену в шоу "Україна має талант". За хвилину будь-який бажаючий міг проявити свої здібності: учасники співали, танцювали, декламували, показували спортивні трюки. Обмежень за віком не було, тому дорослим доводилося змагатися з дітьми. "Нечесно, звичайно, але що робити? Зате шанс дається всім, і це чесно", - говорить один з учасників, міліціонер, а за сумісництвом пародист Валерій Юрченко з Миколаєва.
"Такими проектами ми втілюємо мрію глядача, що сидить на дивані, дивиться телевізор і думає, що він - один з тих, кого бачить у цих програмах. Тобто може взяти й прийти, і якщо він насправді талановитий і вміє щось робити, ми його покажемо. Це просте бажання майже кожної людини потрапити в телевізор", - пояснює шеф-редактор шоу "Україна має талант" Олексій Удовицький.
Про правоту його слів свідчать цифри. Прем'єра програми відбулася 3 квітня на СТБ із найкращими за всю історію каналу показниками: її подивилися 11,8 млн. чоловік.
Давайте потанцюємо
Не менш високими результатами може похизуватися шоу "Танцюю для тебе" на каналі "1+1". 25 квітня завершився другий сезон проекту, і фінальний гала-концерт дивилася приблизно чверть телеглядачів.
Тим часом такі високі показники вражають не всіх. "Зараз усі талант-шоу мають гарні рейтинги - і "Фабрика зірок", і "Танцюю для тебе", і "Україна має талант". Для каналу СТБ, наприклад, це просто рекордні цифри. Талант-шоу в такій великій кількості будуть цікаві глядачеві до певного часу, але поступово інтерес почне згасати", - впевнений телепродюсер і президент компанії "Стар Медіа" Влад Ряшин.
Свого часу на "Інтері" він випустив в ефір придуманий Ігорем Кондратюком "Шанс", а потім уже на посаді президента продакшн-компанії "Стар Медіа" зробив для "1+1" за форматом Бі-бі-сі суперуспішні "Танці з зірками".
"Танці з зірками" стали першим проектом, де в новій темі - танцях, які самі по собі є досить видовищним і цікавим з погляду картинки продуктом, з'явилася зрозуміла глядачеві й відбувається на їх очах у режимі прямого ефіру реальна інтрига", - пояснює Ряшин успіх шоу.
Судячи із цифр, проект став подією для вітчизняного ТВ. Фінальний гала-концерт першого сезону шоу подивилися майже 16 млн. чоловік, і за рейтингом цей ефір випередив новорічне звернення президента та літню трансляцію футбольного матчу Італія - Україна.
Правила формату
На перший і другий сезони "Танців із зірками" творці проекту витратили по $1 млн., і в 2006 році шоу стало найдорожчим в історії вітчизняного телебачення. Після успіху цієї передачі інші канали теж почали витрачати значні суми на виробництво яскравих шоу.
Причому значна частина бюджетів іде на покупку іноземного формату - загальна концепція і набір конкретних правил шоу, що пройшло з гарними рейтингами в інших країнах, коштують досить дорого. Зате міжнародний успіх - гарантія високих показників і в Україні.
"Це творча імпотенція тих, хто працює на телебаченні. І це не образа, просто констатація факту", - ставить діагноз вітчизняному ТВ Ігор Кондратюк. Телепродюсер і ведучий, а зараз ще й член журі в шоу "Україна має талант", у 1999 році зробив перше вітчизняне талант-шоу "Караоке на Майдані", від якого через кілька років відмежувався проект у тому ж таки жанрі "Шанс".
"Що таке талант-шоу? Це суміш реаліті-ТВ із гарною, яскравою постановкою, бажано в прямому ефірі. В "Шансі" прямий ефір з фінансових причин ми дозволити собі не могли. Проте ця передача проіснувала досить довго: десять сезонів для талант-шоу - це дуже багато", - розповідає Влад Ряшин. Навіть "Танці із зірками" протрималися всього три сезони.
За сім років існування програма, у якій людей з вулиці за один день перетворювали в зірок, одного разу змінила канал і увесь час виходила в недільний прайм-тайм із високими рейтингами. Таке довге життя проекту забезпечила не тільки глядацька, але й спонсорська любов. "Не секрет, що власники форматів Endemol або Бі-бі-сі дуже ревно ставляться до брендування ", - пояснює Ігор Кондратюк. А в "Шансі" умови співробітництва були більш гнучкими. "Це шоу принесло каналам більше прибутку, ніж всі покупні формати", - стверджує творець "Шансу". Робити оригінальні проекти вигідніше, впевнений він, однак вигадувати їх - завдання не з легких.
Мисліть масштабніше
Поки продюсери розмірковують про покупні формати, бюджети і спонсорів, глядачі оцінюють зовсім інше. "Запорука успіху талант-шоу - це живі люди з яскравими емоціями і переживаннями", - говорить Олексій Удовицький. Ще дві обов'язкові складові називає Ігор Кондратюк. Перша - чесний елемент причетності, коли глядач може не тільки сам взяти участь у шоу, але й впливає на долю героїв. Друга - шоу повинне чимось чіпляти. Приміром, показувати, що українці - талановита нація.
"Багатьом людям є що показати", - впевнений Валерій Юрченко, і участь у шоу "Україна має талант" цю впевненість тільки зміцнило. Після успішного виступу в першому турі його почали впізнавати на вулицях рідного міста. "Тепер доводиться за собою стежити, - сміється він. - Дочка теж зірка в школі".
"Можна сказати, це шоу кардинально змінило моє життя, - говорить ще одна учасниця проекту "Україна має талант", художниця на піску із психологічною освітою Оксана Симонова-Паскарь. - Я все життя мріяла працювати з дельфінами, і мені запропонували в дельфінарії розробити психофізіологічні заняття для дітей".
Зміни в житті відбулися і в учасників інших талант-шоу, причому не тільки в нас. Нещодавнім хітом на порталі Youtube.com став ролик з виступом Сьюзан Бойл, яка завоювала перше місце в британському аналогу "Україна має талант". Тепер 47-літня домогосподарка з потужним голосом - справжня зірка. Переможці та герої вітчизняних "Шансу", першої і другої "Фабрики зірок" і "Танцюють всі" теж стали більш-менш відомими.
Реальні приклади надихають людей, тому кількість бажаючих взяти участь у таких шоу навряд чи скоротиться. Так що з ефіру вони не зникнуть. На СТБ, приміром, всерйоз говорять про другий сезон "Танцюють всі". А в планах "Стар Медіа" - новий міжнародний формат, назва якого поки тримається в секреті. Влад Ряшин впевнений: щоб не втратити популярність, талант-шоу повинні перетворюватися і зростати, так що його новий проект обіцяє бути цікавим. "Це буде не просто талант-шоу, це крок вперед за рахунок незвичайності й масштабності підходу", - стверджує продюсер.
Пісні й танці
Найдорожчими проектами вітчизняного ТВ останніми роками ставали видовищні талант-шоу:
1. "Україна має талант" - весна 2009, канал СТБ, бюджет не розголошується.
2. "Танцюють всі" - осінь 2008, канал СТБ, бюджет $3,5 млн.
3. "Фабрика зірок" - осінь 2007, Новий канал, бюджет $3 млн.
4. "Танцюю для тебе" - осінь 2008, канал "1+1", бюджет $2,5 млн.
5. "Танці з зірками" - осінь 2006, канал "1+1", бюджет $1 млн.
Юлія Купріна
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас