Несмак — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Несмак

1490
Як і прогнозував на початку 2009 р. БІЗНЕС, вітчизняним виробникам соків з початком весни не вдалося зупинити падіння продажів. За даними прес-служби компанії “Вітмарк-Украина”, “продажі сокової продукції впали на 10-15% практично рівномірно у всіх цінових сегментах порівняно з аналогічним періодом (січень - березень) минулого року”. Виробники відзначають дві основні причини зміни характеру продажів ССН. По-перше (і це основне), на продажах позначилося падіння купівельної спроможності, що призвело до зниження абсолютних обсягів реалізації. По-друге, як говорить Олена Кутьіна, директор з маркетингу ТОВ “Сандора”, змінилося сама “поведінка” покупців у виборі сокової продукції: “Покупець віддає перевагу якомусь одному смаку, найчастіше в “сімейному” (1,5-2 л) упакуванні, замість декількох (відповідно перевагам кожного члена родини), як було раніше”.
У результаті, відзначають оператори, у значній мірі змінився асортименти пропонованої продукції. Як удалося з'ясувати Бізнесу, до 80% продажів “соковиків” припадає на кілька основних смаків. Склад виражається своєрідною формулою “3+1”: продавана лінійка в кожного виробника обов'язково ґрунтується такий на тріаді смаків: томат, яблуко, апельсин. Четвертий смак у кожного з операторів свій - наприклад, виноград, вишня, мультивітамин та ін.
Втім, Сергій Шавлукевич, комерційний директор ТОВ “ПАККО Холдинг”, відзначив, що така ситуація сформувалася не тільки через зміни споживчої поведінки: “З початку року кількість позицій ССН у торгівлі зменшилася за рахунок виведення з асортиментів неліквідних позицій, що, безумовно, відбулося з ініціативи ритейла, а не виробників. Зовсім нещодавно виробники, навпаки, прагнули максимально наростити асортименти і зайняти якомога більший поличковий простір у категорії”.
Наступним етапом у зміні асортиментів ССН, як уважає Марія Колесник, начальник аналітичного відділу консалтингового агентства “ААА” , повинні стати відмова виробників від найбільш дорогих позицій і, відповідно, заходи для максимального здешевлення продукції: “Будь-які ноу-хау, інноваційні продукти, які будуть позиціоновані у високих цінових сегментах, у нинішній ситуації не зможуть залучити покупців. Тому, швидше за все, виробники підуть шляхом зниження собівартості ССН, розвиваючи “нектарний” напрямок, можливо, виводячи нові ТМ”.
Експерти відзначають, що пертурбації на соковому ринку вкупі із загальною економічною нестабільністю можуть призвести до ланцюга злиттів і поглинань у галузі. Уже не перший місяць на ринку соків обговорюється намір одного з лідерів світового ринку безалкогольних напоїв Coca-Cola Co. придбати соковий бізнес в Україні. Потенційним кандидатом для покупки останнім часом називають ВАТ “Вінніфрут”. Також, за чутками, уже кілька місяців власники деяких підприємств сокової галузі (ЗАТ “Ерлан”, соковий напрямок корпорації “Рідна марка” і ТОВ “Фрут Майстер Груп”) або шукають інвестора, або хочуть повністю продати свій бізнес. На жаль, всі учасники можливих угод поки не коментують ситуацію.
Як відзначає Юрій Левченко, експерт ККА “Кінто”, на ринку соків склалися передумови для цілої низки злиттів і поглинань. Однак це зовсім не означає, що найближчим часом ми станемо свідками масових покупок дрібних виробників великими операторами. В умовах кризи у великих компаній є певні проблеми із залученням коштів для здійснення цих угод. “Щойно покращиться ситуація на фінансовому ринку і великі компанії зможуть залучати кредитні кошти в значних обсягах, невеликі підприємства, що постраждали від економічної нестабільності, можуть бути поглинені”, - говорить він.
Михайло Дикаленко, Еліна Московчук
За матеріалами:
Бізнес
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас