Держава розбавить спирт горілкою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держава розбавить спирт горілкою

611
Держконцерн "Укрспирт" планує стати серйозним гравцем горілчаного ринку. Як стало відомо Комерсант-Україна, зараз розглядається ідея поновлення виробництва горілки на 23 спиртзаводах. Потіснити існуючих гравців ринку планується головним чином за рахунок низької ціни, а також випуску горілки, що не вимагає просування, зокрема легендарної "Столичної".
22 квітня керівництво "Укрспирту" направило директорам 23 спиртзаводів листа із вимогою надати до 28 квітня інформацію про технічний стан устаткування і приміщень для виробництва горілки, виробничі потужності підприємств і можливості їх збільшення.
Офіційний зміст листа в концерні не коментують.
Високопоставлене джерело в "Укрспирті" розповіло: "Зараз ми випускаємо близько 2,5 млн дал горілки при виробничих потужностях 8 млн дал. Прийнято принципове рішення повністю завантажити наші потужності". Відзначимо, що обсяг горілчаного ринку України в 2008 році склав 43,26 млн дал. Таким чином, "Укрспирт" претендує на 20% ринку, тобто на рівень лідерів.
Співрозмовник відзначив, що за рахунок продажів горілки планується компенсувати зниження обсягів продажів харчового спирту, що відбудеться через підвищення акцизів на лікеро-горілчану продукцію з 1 липня.
Зараз розливом горілки займаються тільки три підприємства "Укрспирту": Уманський лікеро-горілчаний завод (ЛГЗ), Луцький спирто-горілчаний комбінат та Івано-Франківське об'єднання спиртової промисловості. Найвідоміша горілчана марка концерну - "Княгинин". Крім того, Кабмін ухвалив рішення щодо передачі в управління Мінагрополітики Житомирського ЛГЗ із його популярною торговельною маркою "Житомирська на бруньках" і 2,2% ринку.
Примітно, що в концерні не планують серйозних витрат на просування своєї продукції, що є нетиповим для українського горілчаного ринку. Як повідомило джерело в "Укрспирті", досягти зростання продажів планується за рахунок продажів горілки низького цінового сегмента. У концерні говорять, що володіють декількома сотнями торговельних марок. "Ми зокрема можемо розливати продукцію під ТМ 'Столична', що користувалася величезною популярністю в Радянському Союзі і кілька років після його розпаду", - говорить співрозмовник .
Не виключають можливості продажів "Столичної" й у компанії SPI Group, що кілька років тому викупила в "Укрспирту" цю торговельну марку. "Відповідно до українського законодавства, для внутрішнього ринку продукцію під цією маркою можуть розливати підприємства, які використовували її до 1992 року", - відзначає президент SPI Group Андрій Скурихін.
Серед підприємств, яким був адресований лист керівництва "Укрспирту", - Луцький спиртово-горілчаний комбінат, Миколаївський ЛГЗ, Уманський ЛГЗ та Івано-Франківське об'єднання спиртової промисловості, на яких "Столична" до 1992 року розливалася.
Віце-президент Торгово-промислової конфедерації В'ячеслав Сокерчак нагадує, що в 90-і роки на частку підприємств "Укрспирту" припадало 96% ринку. "Безумовна перевага 'Укрспирту' у тому, що він сам виробляє основну горілчану сировину - спирт. Це дасть йому можливість досягти цінової переваги, але, з іншого боку, вона буде нівелюватися тим, що 'Укрспирту' не вдасться на початку досягти значних знижок при покупці скляної пляшки, ковпачка і виготовленні етикетки, які є в найбільших операторів українського горілчаного ринку", - упевнений голова "Укргорілки" Іван Жовнір.
Втім, зараз повернути навіть 20% ринку буде непросто. "Навіть у нижньому ціновому сегменті, у якому виходить 'Укрспирт', присутні торговельні марки, які мали значну рекламну підтримку - щоб відвоювати в них ринкову частку, концерну доведеться витратити значні фінансові кошти", - говорить гендиректор ДК "Союз-Віктан" Андрій Охлопков.
За його словами, ТМ "Столична" уже не користується таким попитом, як у часи Радянського Союзу. В 90-і, за договором з "Укрспиртом", горілку цієї ТМ розливали всі найбільші горілчані компанії. "Розливала її і наша компанія, - говорить Охлопков, - але через зниження популярності цієї марки ми та інші оператори ринку від неї повністю відмовилися. Це відбулося не тому, що її купила SPI, а тому, що вона не популярна в споживачів". Така ж ситуація із продажами "Столичної" і на російському ринку ємністю близько180 млн дал. За оцінками учасників ринку, щорічно горілки цієї ТМ у Росії продається не більше 500-600 тис. дал.
Альона Голубєва
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас