Жеваго торгується з державою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Жеваго торгується з державою

Казна та Політика
6389
У шести із семи банків, що подали клопотання про входження держави в статутний капітал, попередні власники стануть міноритаріями. За право впливати на управління банком "Фінанси та кредит" бореться тільки Костянтин Жеваго, однак проти нього може відіграти група "Приват"
Через механізм рекапіталізації Кабмін має намір стати власником 91,8% акцій "Надра Банку", 99% Укрпромбанку, 99% банку "Київ", 99% "Родовід Банку", 75%+1 акція Укргазбанку і 75%+1 акція Імексбанку. "Також іде дискусія зараз із приводу банку "Фінанси та кредит". Скільки відсотків акцій цього банку перейде державі, остаточно буде зрозуміло після додаткових переговорів із власниками банку", - заявила прем'єр Юлія Тимошенко.
За даними "ЭИ", власники банку "Фінанси та кредит" поки не погоджуються передати державі більше 50%+1 акція і категорично проти введення в банк тимчасової адміністрації через те, що банк потрапив під тиск конкурентів.
Як повідомило джерело в банківській системі, обізнане про переговори, наприкінці минулого тижня відбулися телефонні переговори між співвласником банку Костянтином Жеваго і прем'єром Юлією Тимошенко. Нібито бізнесмен посилався на те, що за результатами діагностичного аудита потреба в капіталі банку "Фінанси та кредит" у квітні становила близько 2 млрд. грн. (постанова НБУ №237 від 16 квітня) при власному капіталі банку на рівні 2,6 млрд. грн. Тому він і просив зберегти його частку в банку на рівні до 50%.
Однак питання в Кабміні ще не вирішилося, тому що, з одного боку, держава є інвестором останньої інстанції і не повинна бути налаштована на такі поступки. З іншого боку, за словами одного з банкірів, проти власників "Фінанси та кредит" зараз може відіграти група "Приват", що діє в інтересах третіх осіб і яка зацікавлена в контролі над фінансовими потоками клієнтів банку. Фінансист вважає, що дніпропетровців можуть цікавити потоки Полтавського ГЗК, що входить у компанію Ferrexpo. "Одержати контроль над цими потоками легше, якщо в банку буде працювати своя людина", - говорить банкір.
При цьому той факт, що тимчасові адміністрації в рекапіталізовані банки будуть введені обов'язково, уже ні в кого не викликає сумнівів - така вимога міжнародних фінансових організацій. Власникам націоналізованих банків нема чого заперечити державі, тому що якщо в банки будуть введені тимчасові адміністрації, то, згідно із законом "Про банки і банківську діяльність", уже вони будуть проводити пошуки стратегічних інвесторів.
Як пояснив керівник проектів у фінансовому та корпоративному секторі Світового банку Маріус Вісмантас, тимчасові адміністратори в націоналізованих банках будуть корисні для проведення підготовчих робіт для входження держави в капітал. Серед такої роботи він виділяє уточнення потреби банку в подальшому збільшенні капіталу і потреби в ліквідності.
"Швидше за все, робота адміністраторів у проблемних банках не буде довгою. У якийсь момент їх замінять менеджери, яких призначить новий власник банків - держава", - говорить пан Вісмантас. За його словами, новий менеджмент тоді взяв би на себе повне управління банком, як "функціонуючим підприємством" (на противагу банку, який може бути закритий у майбутньому). Ціль призначення державного менеджменту в банки - прискорити доступ до депозитів.
Втім, держава знайшла й інше застосування здібностям націоналізованих банків і ліквідності, яку вони одержать у НБУ. На минулому тижні уряд впровадив на ринку державних цінних паперів інститут первинних дилерів, доручивши відбирати їх Мінфіну. Такі дилери, яких буде не більше 16, будуть брати участь у розміщенні ОВДП, забезпечувати викуп при такому розміщенні не менше 3% від загального обсягу їх розміщення протягом кожного півріччя, а також будуть забезпечувати постійні двосторонні котирування по ОВДП.
На думку радника голови правління Укргазбанку Олександра Охрименка, первинними дилерами фактично можуть бути всі банки першої двадцятки. Однак, швидше за все, на першому етапі цю роль будуть виконувати державні і націоналізовані банки, які зможуть забезпечити Мінфіну розміщення від 27% обсягу всіх випусків ОВДП.
При цьому кінцевим покупцем цих паперів уряд однаково може зробити НБУ. "Українські ОВДП мають низьку інвестиційну привабливість і низьку ліквідність. Попит суттєво виріс би, якби НБУ почав ураховувати ОВДП при розрахунках нормативів ліквідності банку, а також впровадив механізм постійного викупу ОВДП через фондові біржі на відкритих торгах", - говорить Охрименко.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас