Рітейл звик до кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рітейл звик до кризи

1142
За підсумками першого кварталу з'ясувалося, що рітейлери навчилися виживати в умовах кризи. Незважаючи на прогнози експертів, гравцям удалося зберегти свої частки, уникаючи тим самим переділу ринку роздрібної торгівлі.
На початок 2009 р. в Україні працює понад 800 мережевих операторів, у всіх товарних категоріях. Всупереч труднощам у багатьох з них підприємств, що припинили свою діяльність, на території країни одиниці. За словами керівника аналітичного департаменту консалтингового агентства ААА Марії Колесник, на ринку роздрібної торгівлі зараз затишшя. Вона вважає, що "цей ринок саме досяг дна і буде дрейфувати там ще якийсь час". При цьому експерт відзначила, що найбільші гравці роздрібного ринку зуміють устояти в непростих умовах. Тому що провідними вітчизняними рітейлерами зараз гостро цікавляться західні інвестиційні компанії. Нагадаємо, цього року найбільші гравці, що мають західне фінансування, не тільки мають намір утримати свої частки на ринку, але й розширити мережі.
Торік рітейлери збільшили кількість своїх магазинів на 29%. Це менше, ніж в 2007 р. (35%). За прогнозами самих же мережевиків, приріст кількості торговельних точок у нинішньому році буде мінімальний за останні п'ять років (15%). Проте, незважаючи на істотне погіршення макроекономічної ситуації, у цілому кількість торговельних точок, судячи із заяв мережевих операторів, в 2009 р. збільшиться.
Приміром, компанія "МЕТРО Кеш енд Керрі" уже заявила, що буде виводити на український ринок мережу гіпермаркетів. Цільовою аудиторією нових магазинів стане кінцевий покупець, а не малий бізнес, як у вже представлених "МЕТРО Кеш енд Керрі". Однак через кризу мережа буде виходити на ринок з регіонів. "На ринку рітейлу України ситуація усе ще залишається складною", - заявила начальник відділу корпоративних комунікацій "МЕТРО Кеш енд Керрі Україна" Тетяна Бабенко.
Розширюватися цього року планує і торговельна мережа "ЕКО маркет". "Ми плануємо збільшувати частку ринку, не виключаємо і придбання. Основний наш фокус - нова концепція, оригінальна пропозиція для клієнтів, низькі ціни. Ми будемо прагнути підвищувати наш операційний рівень, поліпшувати технічну базу", - розповів голова ради директорів ТОВ "ЕКО" Павло Мусял. За його словами, швидкого виходу із кризи очікувати не доводиться, але він впевнений, що гірше вже не буде. При цьому, як він припускає, масового напливу західних гравців очікувати не варто, адже кризу відчуває не тільки Україна, але й увесь світ. "За моїми прогнозами, з топ-10 вітчизняних мереж залишиться приблизно чотири, і вони поглинуть кращі активи. Безумовно, збільшиться частка несучасної торгівлі. А конкретно в нашій мережі ніяких глибоко кризових явищ немає. Ситуація стабілізується, результати першого кварталу ми одержали ті, які й прогнозували", - сказав пан Мусял.
За словами експертів, про можливість відкриття нових магазинів заявляють 65% роздрібних мереж, а близько 40% говорять про можливість закриття нерентабельних торговельних точок. Таким чином, у найближчій перспективі може спостерігатися процес міграції операторів при незначному в цілому збільшенні кількості торговельних точок.
Аналітики консалтингової компанії Concorde Capital повідомили, що для виживання в умовах, що склалися, багатьом мережевикам довелося змінити свої переваги по низці питань. Приміром, криза підсилила привабливість Києва для тих мереж, які ще планують свій розвиток або перебудову системи. А інтерес до міст із населенням менше 700 тис. людей цього року суттєво скоротився.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас