Пізніше запалювання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пізніше запалювання

849
Митне оформлення вантажів у портах тепер буде проходити швидше. Більше того, якщо силовики влаштують "огляд із пристрастю" і не виявлять при цьому порушень, їм доведеться відшкодовувати власникові вантажу всі зазнані ним витрати. Нові правила не тільки допоможуть імпортерам зберегти час і гроші, які зараз витрачаються на митне очищення, але й наростити вантажопотоки через українські порти.
Постанова, яка закріплює нову процедуру митного очищення вантажів у портах, затверджена на урядовому засіданні минулого четверга (документ набере чинності після опублікування). Як пояснила голова Ради підприємців при Кабміні Оксана Продан, тепер капітан судна, представник судновласника або морський агент зможуть пред'явити контролюючим органам електронну митну декларацію ще до прибуття вантажу в порт. Якщо документ не викличе підозр, вантаж розмитнюватиметься за прискореною процедурою.
"Щоб розмитнити вантаж, імпортерові не знадобиться, як колись, чекати дозволу спеціальної комісії із представників численних контролюючих органів: митниці, радіологічного, ветеринарного, екологічного, санітарно-епідеміологічного і фітосанітарного контролю. Це скоротить час на постановку судна до причалу", - підкреслює Продан.
Перевіряти вантаж за повною програмою почнуть лише у випадках порушення цілісності контейнера, упакування або пломби, а також якщо контролюючі органи будуть мати оперативну інформацію про можливості порушення митних правил при ввезенні конкретної товарної партії. Але якщо після перевірки порушення все-таки не будуть виявлені, Держмитниця, що ініціювала ревізію, зобов'язана взяти на себе видатки, пов'язані з розпломбуванням вантажу.
Якщо ж через повільність інспекторів товар встигне зіпсуватися, контролери понесуть ще й адміністративну відповідальність. За словами глави Держкомпідприємництва Олександри Кужель, імпортери особливо наполягали на внесенні в документ пункту про фінансову компенсацію зазнаних власником вантажу втрат через необґрунтовану затримку товару на митниці.
"Адже подібні випадки не рідкісні. Раніше фінансова відповідальність за псування вантажу лягала на транспортну компанію, відповідальну за перевезення", - пояснила вона.
Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації торговців транспортними засобами Олександр Абарінов стверджує, що в цілому прийнята постанова - позитивний крок, що, безумовно, варто записати в незаперечний успіх новому главі ДМСУ Анатолію Макаренку.
Однак у сьогоднішній кризовий час прискорення митного оформлення вантажів у портах втратило свою актуальність. У січні-березні тільки Одеський морський торговельний порт скоротив контейнерообіг на 80%, аналогічна ситуація спостерігається і в інших портах. У результаті черги на розмитнення вантажів зникли, а їх оформлення і так відбувається швидко.
"Урядова постанова не обумовлює аналогічних спрощених процедур митного очищення вантажів, переміщуваних автомобільним і авіаційним транспортом. Крім того, рішення стосується тільки морських контейнерів і не обумовлює інших перевезень, наприклад валом", - ремствує заступник голови глави суспільної ради при Держмитслужбі Олег Платонов.
Як пояснили у ДМСУ, на прискорене розмитнення контейнерів, завезених у країну через морські порти, уряд пішов вимушено - під тиском держав - членів СОТ, які зараз як ніколи зацікавлені у спрощенні доступу на внутрішні ринки інших країн.
У Кабміні сподіваються, що члени міжнародного торговельного клубу зроблять аналогічний жест, спростивши імпорт українських товарів. Однак, як свідчить практика, подібні надії збуваються вкрай рідко.
Марія Осипчук
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас