"Ъ": "Укртрансгаз" підтримає вітчизняного виробника — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": "Укртрансгаз" підтримає вітчизняного виробника

Енергетика
421
Про те, що обладнання для модернізації української газотранспортної системи (ГТС) "Укртрансгаз" (управляє ГТС) має намір купувати в українських виробників, стало відомо з меморандуму, підписаного Мінпаливенерго, "Укртрансгазом", "Укргазпроектом", Сумським НВО ім. Фрунзе, "Зоря-Машпроектом" і Українським нафтогазовим інститутом. Мінпаливенерго в ньому визнає, що українські виробники "здатні в повному обсязі задовольнити потреби української ГТС", а "Укртрансгаз" з урахуванням позитивного досвіду експлуатації називає їх "найбільш імовірними постачальниками".
Нагадаємо, раніше в Брюсселі пройшла інвестиційна конференція, яка дала старт переговорному процесу про виділення Україні європейськими фінансовими організаціями (Європейським інвестиційним банком, Світовим банком і Європейським банком реконструкції та розвитку) $2,57 млрд на модернізацію ГТС (див. Ъ від 24 березня). За даними Мінпаливенерго, більша частина цих коштів буде направлена на заміну обладнання ГТС. Так, на заміну газоперекачувальних агрегатів на газопроводі "Союз" повинно бути витрачено $637,6 млн, на Уренгой-Помари-Ужгород – $492,2 млн, на Єлець-Ізмаїл – $229 млн, на газопроводі "Прогрес" – $76,2 млн.
Прес-секретар "Укртрансгазу" Інна Коваль підтвердила факт підписання меморандуму, але від більш докладних коментарів відмовилася. Джерело в "Нафтогазі" пояснило, що меморандум відображає переваги "Укртрансгазу" з купівлі обладнання, а його постачальники будуть визначені під час відкритого тендера, у якому зможуть взяти участь європейські і японські компанії.
Українські виробники – основні постачальники газоперекачувальних агрегатів у країни Східної Європи. "Наприклад, 'Газпром' купує 75% продукції, імпортованої з України. Ще 25% у двох компаній – німецької Man Turbo і японської Mitsubishi", - говорить Максим Шеїн з "Брокеркредитсервісу".
Менеджер російського представництва Mitsubishi Electric Europe BV Сергій Юрков учора підтвердив готовність компанії брати участь у поставках обладнання для модернізації української ГТС, але коментувати положення меморандуму відмовився. Раніше про інтерес японських компаній до участі в реконструкції української ГТС заявляла прем'єр-міністр Юлія Тимошенко. У найбільшому європейському виробнику нафтогазового обладнання Man Turbo коментувати можливу участь у поставках не стали.
Українські виробники мають ще одну перевагу перед іноземними компаніями – можливість оперативно надавати сервісне обслуговування газотранспортних об'єктів, відзначає гендиректор Сумського НВО ім. Фрунзе Ігор Іванов. "Крім того, напевно наше обладнання буде дешевшим", - говорить він. Гендиректор "Зоря-Машпроекта" Андрій Хоменко запевняє, що продукція українських машинобудівників не поступається за якістю німецькій і японській. "Українські газоперекачувальні агрегати закуповують у країнах Східної Європи – Болгарії, Румунії і на Близькому Сході. Це говорить про те, що якість порівнянна з тим, що пропонують конкуренти з Німеччини і Японії", - підкреслює він.
Крім того, залучаючи до модернізації українських виробників, Мінпаливенерго одержить додаткову можливість наповнення бюджету і збільшення ВВП країни, вважає незалежний аналітик Кирило Чуйко. А аналітик ІГ "Сократ" Михайло Сальников вважає, що, якщо у виробників обладнання буде замовлення на $1,43 млрд, це дозволить одержати до $400 млн більше податкових надходжень, ніж при імпорті.
Олег Гавриш, Юрій Панченко, Юлія Рябчун
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас