428
"Ъ": "Укртрансгаз" підтримає вітчизняного виробника
 — Енергетика
 Про те, що обладнання для модернізації української газотранспортної системи (ГТС) "Укртрансгаз" (управляє ГТС) має намір купувати в українських виробників, стало відомо з меморандуму, підписаного Мінпаливенерго, "Укртрансгазом", "Укргазпроектом", Сумським НВО ім. Фрунзе, "Зоря-Машпроектом" і Українським нафтогазовим інститутом. Мінпаливенерго в ньому визнає, що українські виробники "здатні в повному обсязі задовольнити потреби української ГТС", а "Укртрансгаз" з урахуванням позитивного досвіду експлуатації називає їх "найбільш імовірними постачальниками". 
Нагадаємо, раніше в Брюсселі пройшла інвестиційна конференція, яка дала старт переговорному процесу про виділення Україні європейськими фінансовими організаціями (Європейським інвестиційним банком, Світовим банком і Європейським банком реконструкції та розвитку) $2,57 млрд на модернізацію ГТС (див. Ъ від 24 березня). За даними Мінпаливенерго, більша частина цих коштів буде направлена на заміну обладнання ГТС. Так, на заміну газоперекачувальних агрегатів на газопроводі "Союз" повинно бути витрачено $637,6 млн, на Уренгой-Помари-Ужгород – $492,2 млн, на Єлець-Ізмаїл – $229 млн, на газопроводі "Прогрес" – $76,2 млн. 
Прес-секретар "Укртрансгазу" Інна Коваль підтвердила факт підписання меморандуму, але від більш докладних коментарів відмовилася. Джерело в "Нафтогазі" пояснило, що меморандум відображає переваги "Укртрансгазу" з купівлі обладнання, а його постачальники будуть визначені під час відкритого тендера, у якому зможуть взяти участь європейські і японські компанії. 
Українські виробники – основні постачальники газоперекачувальних агрегатів у країни Східної Європи. "Наприклад, 'Газпром' купує 75% продукції, імпортованої з України. Ще 25% у двох компаній – німецької Man Turbo і японської Mitsubishi", - говорить Максим Шеїн з "Брокеркредитсервісу". 
Менеджер російського представництва Mitsubishi Electric Europe BV Сергій Юрков учора підтвердив готовність компанії брати участь у поставках обладнання для модернізації української ГТС, але коментувати положення меморандуму відмовився. Раніше про інтерес японських компаній до участі в реконструкції української ГТС заявляла прем'єр-міністр Юлія Тимошенко. У найбільшому європейському виробнику нафтогазового обладнання Man Turbo коментувати можливу участь у поставках не стали. 
Українські виробники мають ще одну перевагу перед іноземними компаніями – можливість оперативно надавати сервісне обслуговування газотранспортних об'єктів, відзначає гендиректор Сумського НВО ім. Фрунзе Ігор Іванов. "Крім того, напевно наше обладнання буде дешевшим", - говорить він. Гендиректор "Зоря-Машпроекта" Андрій Хоменко запевняє, що продукція українських машинобудівників не поступається за якістю німецькій і японській. "Українські газоперекачувальні агрегати закуповують у країнах Східної Європи – Болгарії, Румунії і на Близькому Сході. Це говорить про те, що якість порівнянна з тим, що пропонують конкуренти з Німеччини і Японії", - підкреслює він. 
 Крім того, залучаючи до модернізації українських виробників, Мінпаливенерго одержить додаткову можливість наповнення бюджету і збільшення ВВП країни, вважає незалежний аналітик Кирило Чуйко. А аналітик ІГ "Сократ" Михайло Сальников вважає, що, якщо у виробників обладнання буде замовлення на $1,43 млрд, це дозволить одержати до $400 млн більше податкових надходжень, ніж при імпорті. 
Олег Гавриш, Юрій Панченко, Юлія Рябчун 
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Чому неможливо спрогнозувати графіки відключень світла на тиждень
Болгарія вирішила зупинити експорт нафтопродуктів до ЄС через санкції проти «Лукойлу»
Туреччина скорочує закупівлі російської нафти після санкцій США
Нафта продовжує зростати після того, як ОПЕК+ призупинила збільшення видобутку у 1 кварталі
Підтримка партнерів G7 допоможе Україні впевнено пройти опалювальний сезон
Коли найвигідніше вмикати сушарку для одягу, щоб платити менше
