Мережі АЗС концентруються — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мережі АЗС концентруються

Енергетика
1210
Фінансово-економічна криза стала новим стимулом процесу консолідації вітчизняного автозаправного ринку. Експерти очікують, що кредитне навантаження і падіння прокачування заправників приведуть до хвилі поглинань, яка наздожене не "одинаків", що простоюють сухими, а мережі, що нараховують більше десятка АЗС.
Увесь минулий рік майже всі представники першої сімки гравців ринку активно працювали над розширенням мереж своїх АЗС. Деякі великі оператори, такі як WOG та інші, росли не тільки завдяки новобудам, але й за рахунок поглинання місцевих брендів, купуючи регіональні мережі. Втім, як відзначають самі учасники ринку, раніше придбання заправок часто не видавалося доцільним, оскільки пропоновані до купівлі станції в основному потребували серйозної модернізації, для того щоб задовольняти зрослі запити українського споживача.
"Щоб автозаправка була прибутковою, потрібно, щоб вона відповідала певному рівню очікувань клієнта. Тоді вдається налагодити успішний бізнес. Тому всі комплекси, які ми вводили останнім часом, були побудовані з нуля", - говорить комерційний директор "УТН-Схід" (мережа АЗС "Укрнафти") Віталій Леончук. Купувати ж, за його словами, пропоновані АЗС тільки заради місця під майбутній комплекс, враховуючи завищені ціни на АЗС торік (близько $1 млн., залежно від розташування), просто не було сенсу.
Тим часом спостерігачі ринку припускають, що тенденція до консолідації ринку АЗС, що зараз тільки починає набирати обертів незабаром дасть про себе знати укладеними угодами, і кількість паливних брендів зменшиться. "Великі оператори, які активно розширювали свої мережі, часто віддавали перевагу будівництву з нуля нових комплексів. Тепер же збільшення тиску кредитних зобов'язань через девальвацію гривні, а також споживання палива, що значно скоротилося і яке не відродиться в найближчі два роки, змушує багатьох дрібних гравців уступати свій бізнес у рази дешевше, ніж рік тому", - говорить керуючий партнер компанії Regata Investment Юрій Алексєєнко. За оцінкою експерта, зараз середня вартість регіональної автозаправки з вигідним розташуванням не повинна перевищувати $100-200 тис. "Через це купівля вже готових станцій стає цікавою власникам більших мереж", - констатує експерт, прогнозуючи розвиток такої тенденції цього року.
Тенденцію до поглинання дрібних гравців (дві-десять АЗС) середніми (11-50 АЗС) і середніх - ще більш великими відзначають і експерти науково-технічного центру "Психея". "Якщо два роки тому лише в одному регіоні була мережа, яка нараховувала 50 АЗС, що працюють під одним брендом, то зараз гравці такого розмаху працюють уже в семи областях", - констатує заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев. За даними моніторингу центру, якщо два роки тому в країні налічувалося 57 компаній, що володіють десятком і більше АЗС принаймні в одному регіоні країни, то зараз їх кількість стала зменшуватися. Свіжий приклад консолідації ринку - перехід київської "Асоціації Україна" під крило такого паливного монстра, як Shell, який повністю завершиться до червня цього року.
Серед інших зникаючих брендів можна також відзначити "Золотий Гепард", станції якого можуть незабаром забарвитися в кольори ТНК або ВР внаслідок оформлення купівлі свого джоббера, активи якого "ТНК-ВР Коммерс" взяла раніше в оренду. А також злиття з "Гермесом" регіональної "Паралелі-М Лтд" (завершиться до кінця цього місяця), яке почалося після концентрації 100% частки групою SCM у статутному капіталі останньої. І, нарешті, недавній перехід бізнесу "Альфа-Нафти" під контроль структур групи "Приват".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас