Протистояння між страховиками і банкірами росте — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Протистояння між страховиками і банкірами росте

3708
Після хвилі позбавлення страховиків акредитацій у банках і судових розглядів у спробі повернути резерви, розміщені на депозитах, страховики і самі намагаються діяти банківськими методами. Так, недавно СК "Нова" заявила про початок акредитації банків - мовляв, СК стали більш ретельно підходити до вибору банків для розміщення депозитів. Компанії неодноразово заявляли, що в умовах кризи банки стали поступливішими. Коли всі вкладники забирають із банків кошти, а страховик пропонує розмістити депозит на пару мільйонів гривень, банк охоче надає підвищену процентну ставку.
Проте забрати гроші з банків - проблема і для страховиків. Наприклад, СК "Оранта", у якої зависло 7 млн. грн. резервів у банку "Надра", дотепер оббиває пороги банку в надії забрати свої кошти. У неофіційних бесідах страховики охоче розповідають, скільки грошей зависло в їхніх колег у банках. З іншого боку, банки охоче підвищують комісію за страхування - для них це одна з можливостей заробити, тим більше що позичальник змушений продовжувати договір страхування застави.
Резерви страховиків покривалися в основному депозитами, частково цінними паперам і нерухомістю. І якщо СК не може забрати з банку депозит, їй доведеться продавати акції, що суттєво втратили в ціні, або нерухомість, яка за останній час помітно подешевшала. Страховики робити це не хочуть, тому й придумують різні відмовки для клієнтів - мовляв, керівник відділу виплат звільнився, тому проводиться ревізія. Або просто розсилають листи клієнтам, що у зв'язку із кризою виплата страхового відшкодування відкладена на шість місяців.
А недавно у світлих головах страхового ринку поселилася ще одна ідея - мораторій на проведення страхових виплат. "Нацбанк дозволив банкам не виконувати свої зобов'язання і не повертати гроші клієнтам. Страховики теж хочуть скористатися такою можливістю - треба дозволити СК не виплачувати відшкодування протягом шести місяців. У банків хоча б є доступ до рефінансування, а в нас нема", - повідав у бесіді один зі страховиків.
Ситуація тим сумніша, що до таких дій ринок штовхає аж ніяк не криза, а бажання не втратити прибуток. Раніше, коли потік клієнтів стрімко збільшувався і виплати були мізерними, резерви розміщувалися на взаємовигідних для керівництва умовах - допуск до страхування позичальників, підвищення депозитної ставки, перехресні послуги. Тепер виявилося, що страховий бізнес - штука більш складна, ніж одержання прибутку. Компанії без докорів сумління, забувши про лояльність, дозволяють собі кидати клієнта, посилаючись на кризу.
Кодексу страхової етики в країні нема, господарські суди завалені справами на три роки вперед, регулятор не має можливості ввести в кожній з 475 СК тимчасову адміністрацію. Ринок просто одержав індульгенцію - живи, як можеш, ми тобі нічим не допоможемо. При цьому ринок продовжує сам собі рити яму, охоче брешучи про проблеми в інших СК і офіційно заявляючи, що в живих після кризи залишиться тільки 1/3 СК. Думки матеріалізуються, і страховий ринок з радістю несеться убік прірви в надії, що найсильніші встигнуть зупинитися на краю.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас