Дизпаливо піде по коридору — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дизпаливо піде по коридору

Енергетика
1207
На цьому тижні оператори ринку нафтопродуктів знизять на 30 коп./л роздрібну вартість дизельного палива, слідуючи, нехай і запізніло, рекомендаціям профільної Експертно-аналітичної групи (ЕАГ) при Мінпаливі.
Але, на думку експертів, це не пожвавить реалізацію цього палива на українських автозаправках.
Міністерська ЕАГ з питань нафторинку рекомендувала вітчизняним роздрібникам у другій декаді березня знизити ціни: у середньому на 30 коп./л на дизпаливо (до 5,32 грн./л) і на бензин А-95 на 10 коп./л (до 5,59 грн./л). Учасники ринку поки не відреагували на нові цінові коридори Мінпалива, і в середньому по країні вартість 95-го бензину і дизпалива зависла на рівні 5,67 і 5,69 грн./л відповідно.
Але самі трейдери визнають, що об'єктивних передумов для зниження вартості дизпалива нагромадилося досить, і із цього тижня ціни на нього на стелах заправок все-таки втратять "рекомендовані" 25-30 коп. "Вартість дизпалива в опті впала за останні тижні. Та й курс гривні трохи зміцнився", - констатує комерційний директор "УТН-Схід" (мережа АЗС під брендом "Укртатнафта") Віталій Леончук. У такий спосіб ДП знову буде продаватися дешевше, ніж бензин А-95, як це було рік тому. Тоді дизель спершу зрівнявся, а потім і обігнав високооктан за ціною, і ця тенденція збереглася аж до середини лютого цього року, коли ціни на обидва види пального знову зрівнялися.
Із цим погоджуються в концерні "Галнафтогаз": "Згідно з даними Platts, вартість дизпалива до останнього часу була на $150/т вищою, ніж 95-го бензину. Тепер же, навпаки, дизпаливо дешевше від бензину А-95 принаймні на $20/т".
За спостереженнями експертів НТЦ "Психея", відчутно подешевшали партії вже розмитненого і дизпалива, і бензинів. "Минулого тижня пропозиції подешевшали в середньому на 200 грн., або 2-6%, залежно від марки нафтопродуктів", - говорить заступник директора центру Геннадій Рябцев. Більше того, експерт бачить усі передумови для того, щоб з урахуванням курсу на міжбанку 8,40 грн./$1, усіх транспортних та інших витрат, а також податків, зборів і 15%-вого заробітку АЗС, вартість ДП євростандарту досягла рівня 4,70 грн./л, а високооктану євроякості - 5,30 грн./л.
Але, на думку аналітиків ринку, навіть таке цінове послаблення однаково не пожвавить умираючий попит на дизпаливо: "ДП - зараз справжній головний біль роздрібників. Його споживання різко впало через скорочення корпоративних замовлень. Перевезення товарів та іншого падають, і прокачування дизпалива на заправках зараз дуже мляві", - відзначає директора "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн. Не спостерігають експерти і традиційного ажіотажу навколо закупівель аграріями палива під посівну.
Об'єктивних передумов для зниження вартості дизпалива нагромадилося досить, і із цього тижня ціни на нього на стелах заправок все-таки втратять "рекомендовані" 25-30 коп.
Трейдери продовжують орієнтуватися на обсяги минулого року, лише трохи коректуючи свої плани через кризу. Це видно з обсягів імпортних поставок, що почали зростання із початку весни. У лютому було завезено бензину А-95 лише 91 тис. т і ДП - 84 тис. т (при рівні середньомісячних поставок торік 200 тис. т і 300 тис. т відповідно).
Однак, за оперативними даними, за десять днів березня в країну вже імпортовано 54 тис. т 95-го бензину і 40 тис. т - ДП. За оцінками експертів, очікування трейдерів, пов'язані з весняним пожвавленням ринку, швидше за все будуть ошукані, а нафтобази будуть і далі ломитися від надлишку нафтопродуктів щонайменше до травня. Що, втім, на руку вітчизняним автолюбителям, які зможуть через зростаючий профіцит ринку розраховувати на ще більше здешевлення пального.
Тим часом саме на вартість імпортного товару незабаром будуть повністю орієнтовані індикативні ціни, що публікуються ЕАГ. Як уже писали "і", уряд ініціював перегляд розрахункової формули, на яку орієнтується ринок. У підсумку зараз тестуються дві нові модифікації формули. Їхня відмінність від старої полягає в тому, що обидві вони не прив’язуються до оптових цін внутрішнього ринку. Тільки перша з них відштовхується не тільки від котирувань у Роттердамі, а від загального рівня котирувань у Середземноморському і Північно-Західному регіоні. А друга, запропонована аналітиками "ТНК-ВР Коммерс", передбачає більш складний і диференційований підхід, що приділяє увагу і цінам поставок через Новоград-Волинський термінал, і вартості товару з Литви, з білоруських заводів і т.д. На якому варіанті зупиняться чиновники в ЕАГ і як це відобразиться на рівні рекомендованих міністерством роздрібних цін (убік підвищення або зниження), стане відомо лише наприкінці березня.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас