Машинам не вистачає вантажів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Машинам не вистачає вантажів

Казна та Політика
1673
Автоперевізники, що осаджують столицю, закликають уряд посилити контроль над ціноутворенням і пом'якшити кредитну політику
Як результат - сьогодні на засіданні Кабміну буде розглянуто низку проектів постанов, покликаних урегулювати ситуацію на ринку автотранспортних перевезень. На думку заступника міністра транспорту та зв'язку Леоніда Сергієнка, необхідно в терміновому порядку провести низку антикризових заходів для порятунку вітчизняних транспортних підприємств від масових банкрутств.
Зокрема, слід звернути увагу на конкурентоспроможність українських перевізників щодо їхніх іноземних колег. "Закон України забороняє перевізникам-нерезидентам займатися каботажем (перевезенням вантажів на внутрішніх напрямках), однак занадто низькі штрафи не можуть перешкоджати цьому явищу повною мірою. Тому ми ініціюємо підвищення штрафів для іноземних вантажоперевізників з 170 грн. до 17 тис. грн.", - заявив Сергієнко, відзначивши, що, приміром, у сусідній Польщі розміри стягнень за подібні порушення досягають EUR4 тис.
Підприємці також відзначають загострення ситуації в області формування цін на послуги вантажних операторів. Боротьба за вантажі, викликана загальним охолодженням ринку, стала причиною неконтрольованого демпінгу і зведення рентабельності автотранспортних підприємств до нуля.
Виходом з такої ситуації, на думку транспортників, може стати оголошення форс-мажору по кредитних виплатах для підприємств транспортного сектору. "У цей момент в Україні на 40 тис. вантажних автомобілів припадає 20 тис. вантажів, що підбурює безвідповідальних експедиторів сильно демпінгувати. Оголошення форс-мажору дало б нам можливість обмежити кількість використовуваних машин і, таким чином, самостійно врегулювати ринок, - заявив представник автоперевізників Володимир Велічкін, при цьому додавши: - Ми не згорнемо страйк, поки всі наші вимоги, у тому числі і щодо кредитів, не будуть виконані". Один із проектів постанов ініціює впровадження системи контролю та відповідальності над діяльністю експедиторів і вантажовласників.
Серед іншого для зменшення фінансового навантаження перевізники вимагають реструктуризувати узяті кредити, зменшити процентні ставки по зобов'язаннях, конвертувати валютні кредити в гривневі. Також є пропозиція зробити сплату податків і транспортних зборів для перевізників поквартальною, а не на рік уперед, як це відбувається зараз.
Ще одним способом протистояння демпінгуючим цінам страйкарі вважають установлення мінімальних тарифів на внутрішні перевезення. "Питання дуже складне із законодавчої точки зору. При визначенні єдиного мінімального тарифу потрібно обов'язково врахувати інтереси інших галузей економіки, адже його введення може викликати підвищення цін на товари", - відзначив Леонід Сергієнко, додавши, що мінімальний тариф перевізники пропонують прив'язати до вартості палива, витрат на перевезення вантажів і вантажопідйомності автомобіля.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас