Антиколектори атакують — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Антиколектори атакують

Кредит&Депозит
4748
Юристи і колишні банкіри, що працюють там, допомагають переглянути умови кредитного договору або навіть "з'їхати" із зобов'язань.
Є фахівці, які прописують у кредитній квартирі декілька дітей і літню тещу. "Після цього приблизно роки два-три банк ходить по судах, намагаючись одержати або гроші, або квартиру", - розповіла співробітниця одного з банків про методи деяких антиколекторів.
Самі такі компанії стверджують, що всього лише допомагають правильно спілкуватися з банком. "З початку кризи щомісяця приблизно на 5% виростає проблемна заборгованість банків. Клієнти, які не можуть продовжувати платити, звертаються в банки, щоб знайти компромісне рішення. За законом "Про звернення громадян", банк зобов'язаний відписати. Однак представлений клієнтом папір пропадає, а потім у телефонному режимі йому відмовляють. У багатьох банках взагалі не існує відділів з роботи зі зверненнями", - говорить директор компанії "Про Інфо" Євген Руденко.
В ідеалі банки зацікавлені в знаходженні оптимального рішення, щоб не одержати безнадійну заборгованість. Однак через нехлюйство персоналу прохання клієнтів найчастіше просто забуваються. Саме цю проблему покликані вирішувати антиколектори. Вони допомагають клієнтам добитися перегляду умов договору, кредитних канікул і зняття штрафних санкцій.
"Іноді випадки важкі, і потрібно шукати знайомих у кредитному комітеті банку. Тому що, наприклад, начальник відділення пише відмову, хоча не має таких повноважень. Але в 98% випадків усе, що потрібно зробити, - це допомогти грамотно скласти лист у банк і направити його, щоб документ не пропав. Ми створили колл-центр, у якому людей інструктують, як і що робити", - підкреслив керівник "Про Інфо".
Якщо ще влітку 2008 р. платіж по кредиту становив 20-30% від зарплати середнього позичальника, то зараз його частка в щомісячних видатках перевищує 60-70%. "Невідомо, як поведеться ринок через півроку. Зараз найбільш придатний момент домовлятися про те, як усім разом перенести складний час", - відзначає керівник київського відділення кредитного брокера Enmark Максим Шкатулов. Ця компанія також оголосила про надання послуг, які можна зарахувати до антиколекторських.
За словами Шкатулова, платіж по кредиту можна зменшити, зробивши відстрочку у виплаті тіла кредиту на термін від трьох місяців до року. Для іпотечних і автомобільних кредитів це означає зменшення щомісячного платежу більш ніж наполовину. Крім того, можна змінити валюту кредиту, хоча ставка може вирости.
"Для реструктуризації кредиту потрібно грамотно скласти заяву в банк із проханням змінити умови виплати кредиту і підготувати пакет документів, що підтверджує зміну фінансового стану позичальника. Процедура схожа з одержанням кредиту", - підкреслив Максим Шкатулов.
Попит на такі послуги чималий. Багато позичальників розповідають, що банки не хочуть іти на поступки. Більше того, деякі банки пропонують перевести кредит з аннуїтетної форми (рівними платежами) у стандартну. Щомісячний платіж стає більшим, зате швидше погашається тіло кредиту.
"Чесно кажучи, я не очікував такого. Кажу: "Нічого, що я вам за останній рік заніс $12 тис.? Зараз можу зробити довідку, що в мене зарплата 300 грн. на місяць, і ви взагалі нічого не одержите. А із квартири ви мене не виселите, тому що в мене маленька дитина". Вони мені: "Ну навіщо ж так?". А як з ними поводитися, якщо взагалі не хочуть іти ні на які поступки?" - обурився один із клієнтів банку.
Ще одна проблема - неврегульованість дій банківських і незалежних колекторів. В Україні діє лише одне обмеження - не дзвонити після 22.00 і до 8.00. Користуючись цим, колектори заходять до сусідів, родички, на роботу до боржників і мало не розклеюють фотографії. Вони чинять на людей дуже сильний психологічний тиск. Складається враження, що їх діяльність додумаються врегулювати тільки тоді, коли відбудеться перше доведення до самогубства.
"В усьому світі все це регулюється законом. Колектори не повинні працювати на грані криміналу. Ми не працюємо охоронцями і не допомагаємо клієнтам кинути банк. Приблизно в 2% випадків ми надаємо їм юридичну консультацію. Якщо банк і колектори розуміють, що з ними працюють у правовому полі, проблеми звичайно знімаються. Вони розуміють, що потрібно шукати компроміс, а не займатися вимаганням", - відзначив Євген Руденко.
Директор колекторської компанії "Дельта-М" В'ячеслав Голуб сказав, що поки що ні він, ні його колеги не зустрічалися з антиколекторами в Україні. Він уточнив, що цей вид бізнесу прийшов до нас як модне віяння з Росії.
"У свій час ми аналізували діяльність таких компаній. Нам було цікаво знати, як вони працюють в Україні. З'ясувалося, що дев'ять із десяти компаній не мають навіть інтернет-сайту. Це напівлегальні молоді компанії. Крім того, вони вимагають плати наперед, не даючи ніяких гарантій. Взагалі, невідомо, за що вони беруть гроші. В інтернеті давно вже вивішені зразки всіх листів, які клієнт може направити в банк і в Нацбанк", - відзначив Голуб.
На його думку, зовсім не відповідає дійсності заява про те, що колектори тиснуть на людей. "Завдання грамотного колектора - налагодити спілкування неплатника з банком. Судячи із заяв антиколекторів, вони роблять те ж саме, - говорить В'ячеслав Голуб. - Нехай у такому випадку вони називають себе "антибанками".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас