Банки запитають зі страховиків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки запитають зі страховиків

3191
Схема роботи наступна – під час ДТП або іншого страхового випадку банк вимагає від страховика перерахувати суму страхового відшкодування як погашення кредиту позичальника.
Застереження про те, що банк має право вимагати перерахувати суму страхового відшкодування на погашення кредиту, була в договорах страхування застави давно. Але користатися цією можливістю банки стали тільки зараз, коли зростання неповернень різко пішло вгору.
"Рішення про використання страхового відшкодування ушкоджень автомобіля на погашення кредиту ухвалювалися й у докризовий період. Просто зараз подібні рішення почастішали. При цьому в позичальника немає особливого вибору і можливості впливати на рішення банку. Якщо в страховому договорі отримувачем користі позначений банк, то банк і буде ухвалювати рішення. Якщо подібні ситуації виникають у нас, то на практиці ми відштовхуємося, насамперед, від кредитної історії позичальника. Якщо вона позитивна, і ми впевнені у платоспроможності клієнта, банк завжди перераховує гроші на ремонт машини", - розповів Євгеній Дем’янов, заступник директора департаменту продуктів і маркетингу для приватних клієнтів "Райффайзен Банку Аваль".
Страховики в цій ситуації виявилися заручниками. З одного боку, останнім часом надходить все більше скарг у зв'язку із затримкою виплат страхового відшкодування і неадекватністю розміру збитку, розрахованого СК, вартості ремонту, яку виставляє СТО. Страховики ремствують - мовляв, мораторій на дострокове розірвання депозитів, які покривають більшу частину резервів, поширюється й на страховиків. А останнім часом деякі СК не одержують гроші навіть по депозитах, термін дії яких закінчився. "Багато компаній негласно затримують виплати, тому що є або очікуються проблеми усередині компанії. Є ще ряд об'єктивних причин - наприклад, банки затягують процедуру узгодження страхових відшкодувань", - розповідає Андрій Переважко, гендиректор компанії "АХА Страхування".
За словами страховиків, до погашення кредиту за рахунок відшкодування банки прибігають тільки у випадку великих збитків. Правда, є банки, які претендують на одержання виплат і при дрібних збитках. "Сказати, що це масове явище, не можна. Припускаю, що можливою причиною такої поведінки банків може бути бажання в такий спосіб гарантувати погашення кредиту з боку позичальника, оскільки зараз мають місце випадки неповернень з боку позичальників кредитів, і кількість таких випадків буде збільшуватися", - пояснила Світлана Кадукова, заступник голови СК "Нова".
Але страховики лукавлять, кажучи, що їх не влаштовує така ситуація. Адже у випадку оплати ремонту мають місце спори про розмір відшкодування. Причиною тому – зростання вартості імпортних запчастин і відбудовних робіт СТО. Страховики ж при проведенні експертизи фактор подорожчання не враховують. До того ж при розрахунках страхового тарифу істотне підвищення вартості ремонту не було передбачено, а виходить, резерви, сформовані по цьому виду страхування, можуть виявитися недостатніми для виплати відшкодувань.
"Все залежить від того, на яких умовах був укладений договір страхування. Якщо автомобіль новий або умовами страхування передбачене страхування без урахування зношування, у такому випадку, як правило, різниця в розрахунках експертизи і СТО може бути, але вона несуттєва. У випадках страхування авто з урахуванням зношування за рахунок цього утворюється різниця в розрахунках експертизи і СТО", - ремствує пані Кадукова.
У випадку виплати банку страховик може занизити суму відшкодування при проведенні експертизи, знаючи, що банк не буде розбиратися в тонкощах справи. "Така можливість буде використовуватися, так простіше і вигідніше розплатитися по експертизі на користь банку, уникнувши при цьому суперечок зі страховою компанією", - вважає Святослав Радчук, директор департаменту врегулювання збитків СК "Allianz Україна".
Для позичальників це двояка ситуація. З одного боку, зменшується заборгованість за кредитом. Але зменшується і вартість застави, адже клієнтові доводиться самостійно шукати кошти для дорогого ремонту. І хоча багатьох страхувальників такий стан справ не влаштовує, вплинути на ситуацію в них, як правило, немає можливості. "З боку клієнтів росте рівень незадоволеності ситуацією, яка складається, але я не думаю, що це може привести до зміни клієнтом страховика, оскільки останнє слово - за банком", - впевнена Наталя Бигун, начальник управління з роботи з банками НАСК "Оранта".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас