Автовиробники зафіксували рекордні збитки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автовиробники зафіксували рекордні збитки

524
Незважаючи на рекордні продажі автомобілів у першій половині 2008 року, обвал ринку минулого літа приніс виробникам збитки. Найбільший автовиробник у країні Запорізький автомобілебудівний завод закінчив рік зі збитком 390,6 млн грн, а "Єврокар" скоротив прибуток на 42,3% - до 109,4 млн грн. Порятунком для автокомпаній цього року, який, як очікується, буде набагато складнішим від минулого, може стати частковий продаж бізнесу, вважають експерти.
Відповідно до опублікованої вчора звітності компаній, збиток Запорізького автомобілебудівного заводу (входить у корпорацію "УкрАВТО") в 2008 році склав 390,6 млн грн, а "Єврокар" (входить у групу "Атол Холдинг"), за попередніми даними, зменшив чистий прибуток з 189,7 млн грн до 109,4 млн грн. У компаніях основними причинами погіршення фінансових показників називають девальвацію гривні, фактичне припинення програм автокредитування і падіння споживчого попиту.
В "Єврокарі" говорять, що в умовах кризи не беруться навіть приблизно прогнозувати виторг цього року, але його значне зниження вважають очевидним: плановане скорочення виробництва в порівнянні з минулим роком складе 30% (в 2008 році - 35 892 автомобілів). Ще один автовиробник - корпорація "Богдан" - поки не підрахував фінансові показники. "У перших трьох кварталах спостерігалося зростання чистого прибутку, але в IV через зміни курсу гривні ми перераховуємо прибуток", - сказав прес-секретар корпорації Сергій Красуля.
Перша половина минулого року була для автовиробників дуже вдалою, але в серпні почався спад автопродажів. В "Богдані" цього року планують скоротити випуск продукції до 50%, в АиС при сприятливому прогнозі - не менш ніж на 20%, а президент корпорації "УкрАВТО" Таріел Васадзе вважає, що зменшення виробництва його компанії складе близько 40%.
У підсумку, за прогнозами старшого аналітика Dragon Capital Таїсії Шепетка, цього року очікується падіння попиту на нові автомобілі на 52% - до 300 тис. шт., на машини місцевого виробництва - на 32% - до 250 тис. шт. У таких умовах кілька виробників, на частку яких дотепер припадало трохи більше 60% автопродажів у країні, перебуває в пошуку нових ринків збуту.
На думку незалежного експерта Інни Перепелиці, українські автовиробники будуть шукати партнерів для часткового продажу бізнесу. "Імовірними покупцями можуть стати китайські виробники, для яких це буде гарною можливістю закріпитися в регіоні", - вважає незалежний експерт Юлія Романенко. Також у ролі покупців можуть виступити іноземні інвестиційні фонди, додає незалежний аналітик Андрій Івасюк.
"Українські активи не цікаві іноземному автопрому, тому що їхні власники не націлені на продаж великих пакетів акцій. Вони привабливі інвестфондам, які готові задовольнятися невеликими частками", - відзначає він. Першою угодою на ринку експерти називають продаж 3,85% акцій автомобільного заводу "Богдан" британській ІК NLV Private Equity & Investments Ltd за $13,3 млн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас