1306
Балога йде на посадку в Узині
— Фондовий ринок
Розташований у київській області військовий аеродром "Узин" передано в оренду двом маловідомим компаніям - ТОВ "Іст Вест Транспорт Груп" і ТОВ " Узин-Транс".
Депутати від БЮТ впевнені: до цього причетні глава секретаріату президента Віктор Балога і начальник управління держохорони Валерій Гелетей
Дві фірми - "Іст Вест транспорт груп" і " Узин-Транс" - одержали документи на право оренди військового аеродрому "Узин", розташованого поблизу Білої Церкви, терміном на 49 років. Про це "ДЕЛУ" заявив мер Узина Олександр Охрименко.
За словами мера, компанії обрали за підсумками конкурсу. Їх завдання - перетворити військовий аеродром, що перебуває в занепаді, у вантажний хаб. " Для цього потрібно провести реконструкцію всіх приміщень, які перебувають на території аеродрому", - сказав Охрименко.
БЮТ побачив руку Балоги
Депутати від БЮТ вважають, що конкурс був проведений незаконно, а фірми-переможці на право оренди пролобійовані главою Секретаріату президента Віктором Балогою і начальником Управління держохорони Валерієм Гелетеєм.
"У нас є документи, що свідчать про те, що державне майно, що не підлягає приватизації і яке перебуває в Управлінні держохорони, у терміновому порядку передається в оренду приватним структурам, безпосередньо пов'язаним з Гелетеєм і Балогою, на 49 років", - розповів "ДЕЛУ" народний депутат від БЮТ Володимир Пилипенко.
Депутат припускає, що фірми поласилися на 762,7 гектара землі, які займає аеродром. У зв'язку із цим депутати від БЮТ відправили запит до Генеральної прокуратури і президенту Віктору Ющенку з вимогою скасувати угоду.
Розкрали навіть шпали
Начальник Управління держохорони заперечує факт передачі держмайна будь-яким структурам. За його словами, на базі багатостраждального аеродрому буде побудований міжнародний навчальний центр. "Аеродром "Узин" ніхто нікому не продавав і не віддавав, тому що ми просто не маємо на це повноважень. Також ми не маємо права його відчужувати", - говорить "ДЕЛУ" начальник Управління державної охорони Валерій Гелетей.
В останні кілька років влада носилася з ідеєю будівництва вантажного хаба на базі колишнього стратегічного військового аеродрому "Узин". Інвесторів шукали за кордоном. Влітку 2008 року міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський навіть заявляв про факт, що відбувся: "Узин" буде відданий американським інвесторам. Однак справа з мертвої точки так і не зрушилася.
Депутат міськради Узина розповів, що за останні півтора року навколо військового аеродрому звивалися великі гроші. Але вони не йшли за своїм цільовим призначенням - на базі нічого не будувалося і не реконструювалося. Більше того, держмайно просто розбазарювалося. Так, наприклад, торік познімали зі сховищ багатотонні ворота.
І залізнична гілка, що йде від аеродрому до колишнього бомбоскладу, була розкрадена вщент. "Навіть шпал не залишили", - сказав "ДЕЛУ" депутат міськради.
Реконструкція в 500 мільйонів
Реконструкція воєнного аеродрому "Узин" у вантажний хаб обійдеться приблизно в 500 мільйонів доларів, підрахував директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава. За його словами, проект може окупитися в найкращому разі через 20 років. Але про його рентабельність казати не варто, швидше за все, він буде збитковий. "Зараз застосування цьому аеропорту знайти складно. Якщо зробити на його основі цивільний аеропорт, то він просто не витримає конкуренції ні з "Борисполем", ні з "Жулянами", тому що перебуває далеко від Києва.
Але й ідея зробити великий вантажний хаб теж мало ймовірна, оскільки транспортні літаки доставляють вантажі в Люксембург, Франкфурт, і вони справляються з вантажопотоком. А перетягнути вантажопотоки в Україну практично нереально", - пояснив Кава. І додав, що єдина цінність військового аеродрому - приналежна йому земля.
Ольга Сороколетова
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною
Також за темою
Morgan Stanley підвищив ціну акцій Apple після успіху iPhone 17
Зникли з продажу всі офіційні iPhone 17: чому так
Citibank закриває більшість рахунків у росії
НКЦПФР оновлює правила обліку часток у ТОВ і ТДВ
Вартість OpenAI сягнула $500 млрд після масштабного продажу акцій
Фінансовим компаніям спростили доступ до еквайрингу та переказу коштів