"Ъ": В Україні з'являться платні магістралі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": В Україні з'являться платні магістралі

3552
Парламент прийняв у другому читанні зміни в закон " Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг". За законопроект проголосували 252 депутата. Документ передбачає відшкодування концесіонером інвестицій шляхом впровадження плати за проїзд, доступ і експлуатацію об'єктів дорожнього сервісу та пришляхової інфраструктури. Максимальний і мінімальний розміри плати за користування концесійними магістралями визначає Кабінет міністрів. Обов'язковою умовою для інвестора є будівництво або реконструкція об'єкта концесійної угоди. У законі також збережена норма про необхідність наявності безкоштовної дороги – альтернативи платній трасі.
У редакції, підготовленій до першого читання, законопроект передбачав можливість передачі державних або муніципальних доріг концесіонерові в платне та строкове користування на термін від 10 до 50 років.
Принципова відмінність нової редакції закону – посилення контролю уряду за концесійною діяльністю, а також гарантія держконпенсації збиткових і низькорентабельних проектів. Держава гарантує інвесторові певну інтенсивність руху по новій магістралі або компенсацію збитків у випадку невідповідності траси належному рівню.
"В Україні дотепер не реалізований жоден концесійний проект саме із цієї причини: інвестори не були впевнені, що зможуть повернути кошти, вкладені в будівництво дороги, у випадку більш низької інтенсивності руху по ній у порівнянні з розрахунковою", - прокоментував ситуацію директор компанії "Альтком" Ігор Карнаков.
Керівник Укравтодору Вадим Гуржос нагадав, що перший закон про концесії на автомобільні дороги був прийнятий ще в 1999 році: "Тоді він готувався в поспіху і передбачав тільки одну модель концесії – повернення коштів концесіонерові тільки за рахунок прямої плати за проїзд". "Але враховуючи платоспроможність в Україні, окупність таких проектів розтяглася б на термін до 30 років. Це невигідно", - відзначив генеральний директор КП "Київавтодор" Георгій Глинський.
За словами пана Гуржоса, новий закон передбачає можливість будь-якої концесійної моделі, у тому числі поширену в Європі експлуатаційну модель концесії, коли інвестор вкладає кошти в проектування, фінансує будівництво дороги, експлуатує її, а держава протягом договірного терміну ( близько 25 років) повертає йому вкладені кошти. Саме цей механізм дозволить побудувати нові автотраси в Україні – більшість існуючих магістралей (загальна довжина – 170 тис. км) будувалися в 70-і роки: тоді передбачалися менші обсяги вантажопотоків. " Крім того, через відсутність коштів у бюджеті вже пропущено від двох до чотирьох капітальних ремонтів окремих доріг", - підкреслив Вадим Гуржос.
У випадку підписання закону президентом стане можливою реалізація проекту кільцевої дороги навколо Києва, по якій транзитні вантажопотоки будуть направлятися із Західної Європи в Азію, а також магістралі Львів-Краковець – найкоротшої дороги із Західної Європи в Київ. Крім того, може початися будівництво автомобільного тунелю під Дніпром, який з'єднає площу Перемоги і район станції метро "Лівобережна" (зараз про це ведуться переговори з ЄБРР), відзначив Георгій Глинський. У серпні міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський заявляв, що в найближчій перспективі можна говорити про передачу в концесію тільки трьох трас загальнодержавного значення – Харків-Щербаківка, Одеса-Рені і кільцевої дороги навколо Києва.
Олена Сініцина, Олена Голубєва
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас