Горілку тягнуть на екрани — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Горілку тягнуть на екрани

2697
Народні обранці вирішили врятувати медійників. Вони розробили законопроект, який пропонує відкласти на рік заборону реклами алкоголю і тютюну по ТБ і на зовнішніх носіях, що набув чинності з 1 січня.
Відповідний проект закону України "Про внесення змін до закону України "Про рекламу" розробники пропонують затвердити ще й тому, що медіа і рекламісти досить сильно постраждали від економічної кризи, а тому дуже мають потребу в будь-яких джерелах надходжень.
За оцінками експертів, в 2009 р. ринок зовнішньої реклами очікує зменшення кількості проданих площ на 30%. Одночасно, на противагу запуску зеленого змія на екрани, нардепи пропонують збільшити обсяги соціальної реклами.
"Пропонується збільшити з 5% до 10% розмір коштів, які відраховуються з профільної реклами і спрямовуються на виробництво і поширення соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління і зловживання алкоголем, а це майже 20 млн. грн.", - стверджують розробники документа. І заявляють, що у випадку підтримки їхньої ініціативи телевізійна індустрія додатково одержить в 2009 р. 265 млн. грн.
Разом з тим експерти та учасники ринку вважають, що відстрочка не врятує медійників. Як сказав директор з маркетингу групи "Баядера" (ТМ "Хлібний Дар", "Цельсій", "Байка", "Коблево") Дмитро Самсоненко, вони заздалегідь знали про плановану зміну в законі про рекламу (про заборону зовнішньої реклами та істотні обмеження на ТВ) і на 2009 р. переорієнтувалися на інші інструменти просування. Компанія не має наміру глобально переглядати плани. "Пришивати відірване, коли час пройшов, сенсу немає",- відзначає він. Однак, на його думку, у цілому по ринку деякі гравці все-таки повернуться на зовнішню рекламу і ТБ.
Як вважає провідний співробітник аналітичного департаменту компанії Pro-consulting Олександр Соколов, оскільки основними рекламодавцями є виробники алкоголю і тютюну, то й левова частка бюджетів, звичайно, у них. "Це обумовлено високою концентрацією, а як наслідок, і високою конкуренцією алко- і тютюновиробників", - відзначає він. На думку експерта, з огляду на важку ситуацію на медіа-ринку, відстрочка буде дуже до речі. "Але я не думаю, що це їх врятує", - говорить Олександр Соколов.
На думку начальника служби зі зв'язків з громадськістю "Союз-Віктан" (Україна) Сергія Блажка, вітчизняна медіа-індустрія позбавлена підтримки алкогольних компаній, приречена на регрес. "Введення мораторію на заборону реклами дійсно допомогло б медіа-індустрії пережити наслідки фінансової кризи", - відзначає він.
За його словами, продовженням мораторію могла б стати диференціація обмежень залежно від міцності напою. "Немає рації в забороні реклами, наприклад, шампанських вин. Ви багато бачили алкоголіків, які п'ють шампанське?" - відзначає Сергій Блажко.
Анастасія Арасланова
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас