Оренда торговельної нерухомості може подешевшати майже на чверть


Оренда торговельної нерухомості може подешевшати майже на чверть

Орендні ставки на торговельну нерухомість в Україні в 2009 році можуть знизитися в середньому на 22%, вартість торговельних приміщень - у середньому на 30%, свідчать результати дослідження компанії RetailStudio (Київ), проведеного шляхом опитування топ-менеджерів продовольчого роздробу.

"Позитивним результатом кризи, на думку продовольчих рітейлерів, є значне зниження оренди торговельної нерухомості - у середньому на 21% в 2008 році і 22% - в 2009. Рітейлери також очікують зниження вартості самих приміщень - у середньому на 40% в 2008 році та 30% - в 2009", - говориться в повідомленні RetailStudio з посиланням на результати дослідження.

Найбільш актуальними форматами торгівлі продовольчими товарами в наступному році, відповідно до повідомлення, будуть "магазин біля дому" і дискаунтери.

"При цьому через два роки картина, на думку респондентів, значно зміниться. "Магазин біля дому" залишиться актуальним, але на перше місце за перспективністю виходить гіпермаркет", - відзначається в повідомленні.

Згідно із прогнозами топ-менеджерів продовольчого роздробу, за підсумками 2008 року обороти їхніх роздрібних мереж якщо і скоротяться, то незначно. Деякі топ-менеджери очікують не зниження доходів, а перерозподілу часток на ринку за рахунок відходу найбільш слабких учасників.

В умовах кризи стратегія українських продовольчих мереж спрямована на збільшення ефективності шляхом скорочення витрат і збільшення обороту за рахунок зниження орендної плати, цін, перегляду асортиментів.

При цьому керівники мереж відзначають, що з початку кризи вартість роздрібного бізнесу істотно знизилася - за різними оцінками, на 25-60%.

На думку менеджменту, це обумовлено значною переоцінкою бізнесу, а також зниженням купівельної спроможності, незбалансованими кредитними портфелями, зниженням вартості нерухомості, уповільненням темпів зростання.

Керівництво продмереж вважає, що криза приведе до поглинань великими мережами більш слабких мереж.

"У результаті кризи рітейлери очікують "кристалізації" ринку за рахунок того, що залишаться найефективніші компанії в кожному ринковому форматі", - говориться в повідомленні.

У дослідженні взяли участь 10 керівників вищої ланки великих роздрібних продовольчих компаній. Середня кількість торговельних точок у мережах компаній, опитаних експертів, становить 93,3, середня кількість міст присутності - 23,9; середня кількість форматів - 2,6.

Студія дослідження роздробу RetailStudio - дослідницька компанія, що надає інформаційно-аналітичні та комунікаційні послуги в роздрібній галузі.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Нерухомість
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua