"Ъ": В авіакомпаній все падає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": В авіакомпаній все падає

1573
Державіаадміністрація підбила попередні підсумки роботи авіакомпаній у листопаді-грудні цього року, які зафіксували збільшення пасажироперевезень усього лише на 1,3% у порівнянні з 2007 роком.
Масштаби кризи в галузі будуть помітні на початку наступного року, але вже зараз зрозуміло, що традиційно низький сезон для авіаперевізників - I квартал року - принесе фінансові збитки українським компаніям: у листопаді-грудні обсяг бронювання квитків упав на 30%.
За попередніми даними Державної авіаційної адміністрації, у листопаді-грудні 2008 року українські авіакомпанії збільшили обсяги перевезень лише на 1,3% у порівнянні з аналогічним періодом 2007 року.
Обсяг міжнародних регулярних перевезень упав на 10%, а внутрішніх - виріс на 7%, не виключено, що у зв'язку з появою на ринку low-cost перевізника Wizz Air. Найбільше в листопаді-грудні впали міжнародні чартерні перевезення - на 40%, говорять у Державіаадміністрації. Також за підсумками листопада на третину впали вантажоперевезення (прогноз за підсумками року - 103-104 тис. т).
Як повідомив голова відомства Олександр Давидов, за підсумками року кількість перевезених пасажирів складе приблизно 6,17 млн осіб (+25% до 2007 року). Пасажиропотік в українських аеропортах за 2008 рік виріс до 10,7 млн осіб (зростання на 16-17%), обсяг перевалки вантажів і пошти - до 53 тис. т (на 16-17%).
IV квартал року для авіакомпаній традиційно кращий за обсягом перевезень, але цього року значно скоротилася кількість відряджень і поїздок на відпочинок за кордон. "Усе менше людей їдуть на свята за межі України. Також наші громадяни стали менше користуватися послугами авіакомпаній",- сказав Олександр Давидов. За його словами, істотно скоротилися авіаперевезення з традиційних напрямків: Єгипет, ОАЕ і Туреччина.
Реальний масштаб проблем у світовій авіагалузі стане зрозумілий на початку наступного року, але вже зараз прогнози для перевізників невтішні. Так, Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) прогнозує на 2009 рік збитки авіакомпаній на рівні $2,5 млрд і зниження пасажироперевезень на 3%. Уже в 2008 році чистий збиток світових авіаперевізників складе $5,1 млрд, прогнозують експерти IATA.
Генеральний менеджер Amadeus (оператор ринку автоматизованого бронювання авіаквитків) Олексій Муровцев говорить, що український ринок перевезень у наступному році просяде на 20%. "Тільки за підсумками листопада-грудня обсяг бронювання квитків упав на 30%", - пояснює він. За словами Муровцева, і так традиційно низький сезон для авіаперевізників - I квартал - принесе фінансові збитки українським компаніям.
У Державіаадміністрації повідомили, що найбільші авіакомпанії країни - "Аеросвіт" і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) - у листопаді знизили перевезення в порівнянні з жовтнем на 13% та 7,3% відповідно. Втім, у прес-службі МАУ повідомили, що за 11 місяців кількість пасажирів компанії зросла до 1,561 млн людей (+17%).
У листопаді обсяг перевезень знизився в порівнянні з аналогічним періодом 2007 року на 3,6% - до 108 тис. пасажирів, коефіцієнт зайнятості знизився на 10% (середнє завантаження на борті в листопаді склало 56%). В "Аеросвіті" підтвердити дані Державіаадміністрації не вдалося.
Для того, щоб менш болісно пережити період спаду пасажироперевезень, авіакомпанії знижують витрати. "Знижувати ціни на авіаквитки - шлях у нікуди, що призведе до падіння рентабельності компанії. Замість цього ми знижуємо наші питомі витрати: ведемо переговори з лізинговими компаніями про зниження розцінок за оренду літаків, знижуємо кількість частот. Наприклад, ми скоротили частоти до Лондона", - розповіла Євгенія Сацька з МАУ. Через падіння цін на авіапаливо, МАУ також знизили паливний збір: наприклад, на рейсі Київ-Тбілісі збір скоротився на $28 (до $38) за квиток, на рейсі Сімферополь-Львів - до $2 за квиток.
В "Аеросвіті" розповіли, що також провели оптимізацію частот: "Приміром, ми скоротили частоти у напрямку Будапешт-Варшава, звертали увагу на ті, які дублюються нашими партнерами,- LOT та Malev. Також ми збільшили кількість доступних квитків та акційних тарифів через зниження пасажиропотоку".
Середня заповнюваність на борту українських перевізників і так не перевищує 60%, тоді як у міжнародних авіакомпаній цей показник становить більше 70%, говорять експерти. Тому компанії змушені проводити оптимізацію маршрутів, зменшувати кількість частот і знижувати ціни на квитки, хоча через ці заходи літаки можуть простоювати. "Літак приносить прибуток, тільки коли літає. Лізингова плата за Boeing 737 залежно від віку становить близько $150 тис. на місяць, тобто $5 тис. на день, не рахуючи плату за обслуговування літака і стоянку", - відзначає директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. За його словами, через ці причини "Аеросвіт" може відмовитися від одного зі своїх дальномагістральних Boeing 767 і повернути його лізингодавцю. Джерело в "Аеросвіті" підтвердило цю інформацію.
Олена Сініцина
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас