Експерти: Захисні акції втрачають свою привабливість


Експерти: Захисні акції втрачають свою привабливість

Компанії, що продають базові товари та послуги, звичайно демонструють високу стабільність під час економічного спаду, однак поточна криза може стати винятком, пише газета The Wall Street Journal.

Вважається, що споживачі будуть купувати продукти харчування, медикаменти і користуватися електроенергією при будь-якому становищі фондового ринку, тому в лихоліття котирування акцій подібних компаній знижуються менше, ніж ринків у цілому, а іноді навіть ростуть.

Однак в останні тижні багато захисних акцій поводяться точно так само, як і папери компаній, більш уразливих в умовах спаду.

Так, Sara Lee - виробник недорогих продуктів харчування і побутової хімії, що, здавалося б, повністю відповідає визначенню товарів першої необхідності. Однак зараз динаміка її акцій набагато гірша, ніж під час останньої кризи. В 2001 році папери компанії подешевшали на 9,5% у порівнянні із загальним падінням індексу S&P 500 на 13%, з початку 2008 року компанія втратила 41,3% ринкової капіталізації - більше, ніж індекс S&P 500 (40,6%).

У загальному і цілому акції трьох "класичних захисних секторів" подешевшали в 2008 році менше, ніж папери представників інших галузей, однак уперше за довгий час вони демонструють ознаки більш близького проходження загальної знижувальної тенденції на фондовому ринку. Фондовий індекс товарів першої необхідності знизився з 1 січня 2008 року на 19,3%, сектора охорони здоров'я - на 26,4%, комунальних підприємств - на 33,7%.

Зараз занадто пізно "іти в захисні акції", стверджує головний інвестиційний директор Clearbrook Financial Том Сованик. "Ведмежий цикл ринку" триває вже рік, і в найближчі місяці почнеться зростання, а захисні акції відстають від ринку в цілому не тільки в період зниження, але й під час зростання, пояснив експерт. Він не очікує ще одного обвалу фондового ринку, оскільки рано чи пізно мільярди доларів коштів, вкладених у відновлення економіки, повинні дати позитивні результати.

До того ж на фондовому ринку досить більш привабливих за ціною акцій, ніж папери компаній, що поставляють товари та послуги першої необхідності, які недостатньо дешеві, щоб вкладати в них кошти зараз. "У захисні акції потрібно було йти півтора роки тому", - вважає Майкл Черч із Church Capital Management.

Аналітики також відзначають, що в 2008 році змінився склад компаній, акції яких звичайно називають захисними. Sara Lee, Avon Products і PepsiCo, які повинні були ввійти в цей список, показали падіння гірше від ринку, а папери McDonald's, що експерти не включають у число компаній, що надають послуги першої необхідності, поводяться як класичні захисні акції.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua