Імпортери вина змушені піднімати ціни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Імпортери вина змушені піднімати ціни

1199
Девальвація гривні змусила імпортерів вин підвищувати ціну на свою продукцію. Курсова нестабільність фактично нівелювала ефект від зниження ввізних мит, що відбулося після вступу України до СОТ.
Правда, роздрібні ціни на імпортні вина поки виросли не настільки значно, як курс долара і євро. Однак, якщо валюта не подешевіє найближчим часом, а парламент доможеться обіцяного збільшення мит, імпортери вина загрожують піти на більше істотне підвищення цін. За даними операторів ринку, вартість їхнього товару може зрости на 40-60%, при цьому асортименти ввезеної продукції істотно скоротяться. Першими з полиць торговельних залів зникнуть деякі дорогі колекційні вина і маловідома вітчизняному виробникові продукція з Нового Світу і Західної Європи.
Імпортне вино не по кишені
Як і для багатьох секторів економіки, перша половина 2008 року була успішною для компаній, які займаються поставками імпортного алкоголю. Як відзначає Кирило Прихно, керівник аналітичного відділу Першого національного виноробного холдингу (ТМ Inkerman), після вступу України до СОТ виробники іноземних вин одержали карт-бланш у вигляді зниження ввізних мит. Мито на вина знизилися з 2 до 0,3 євро за літр, на коньяк, джина та інші міцні алкогольні напої - з 7,5 до 3,5 євро.
"Фінансова криза, що почалася та спричинила девальвацію гривні, нівелювала цю перевагу. Крім того, загальна фінансова нестабільність впливає на купівельну спроможність населення. Споживчий попит може поступово зміститися в більше низькі цінові сегменти, де в імпортних вин мало шансів", - пояснює експерт.
При цьому опитані компанії-імпортери відзначають, що поки говорити про серйозне зниження попиту на імпортну винну продукцію передчасно, адже на листопад-січень щорічно доводиться сезонне збільшення покупок.
Хоча в компанії "Винфорт" визнали, що скорочення продажів все-таки має місце. Пов'язано воно з припиненням відвантажень у деякі ритейл-мережі, які відчувають проблеми щодо оплати продукції.
"Говорити про явне зниження попиту можна лише в сегменті дорогих вин, вартість яких від тисячі гривень", - додає Володимир Шаповалов, директор компанії "Бюро Вин" (імпорт, дистрибуція і роздрібний продаж алкогольних напоїв).
Що стосується зростання вартості завезеної в Україну алкогольної продукції, то компанії-імпортери поки не пішли на порівнянне зі збільшенням курсу долара подорожчання. За словами виконавчого директора асоціації "Виноградарі і винороби України" Сергія Петренка, зараз у роздробі ще реалізується продукція, поставлена в Україну за старим курсом долара, відповідно, ціни на неї якщо й виросли, то незначно. У середньому по ринку підвищення роздрібних цін на імпортовані вина склало 10-15%.
Що рік майбутній нам готує
Посилення кризових явищ компанії-імпортери очікують наприкінці січня - початку березня. Як відзначив Володимир Шаповалов, подорожчання неминуче, якщо курс долара буде на рівні 9-10 гривень. Відповідно, інтерес до такої продукції з боку споживачів буде падати. "Винфорт" у таких умовах прогнозує зниження продажів на 30-50%.
Значно ускладнити становище імпортерів може тимчасове введення додаткового ввізного мита 13% на всі імпортні товари (у вівторок Верховна Рада схвалила відповідний законопроект). "Будь-який товар має свою еластичність попиту, відповідно, ціна на нього не може рости нескінченно. Якщо підвищення мит буде схвалено, а зростання долара буде тривати, то деякі бренди, не витримавши конкуренції, змушені будуть піти з ринку", - констатує директор з маркетингу компанії "Винфорт" Марія Сайфудинова.
У цих умовах логічно очікувати скорочення асортиментів ввезеної алкогольної продукції. У першу чергу постраждають ті компанії, які займалися поставками в Україну небрендованної або екзотичної продукції.
"До кризи ми могли розраховувати на покупця, який готовий експериментувати. У нас був великий портфель напоїв. Зараз же ми постараємося ці асортименти оптимізувати. Будемо концентруватися на відомих торговельних марках", - говорить Марія Сайфудинова. Найменше постраждають ті компанії, які займаються поставками вин з Грузії і Молдови. "Виробники з цих країн зайняли свої ніші на українському ринку ще задовго до вступу України до СОТ. Так, курсові коливання вплинуть на весь імпорт, але в молдавських і грузинських вин в Україні, на відміну від тих ж чилійських, давно сформована власна лояльна аудиторія споживачів", - впевнений Кирило Прихно.
Чи стануть пити більше вітчизняного вина
Думки імпортерів і вітчизняних виробників вин щодо того, чи приведуть всі ці фактори до переорієнтації споживачів імпортних вин на вітчизняний продукт, розходяться. Глава асоціації "Виноградарі і винороби України" думає, що споживач віддасть перевагу українській продукції. "Наші виробники перебувають у досить вигідному становищі, оскільки в них залишилися ще істотні запаси продукції з минулого року, гарний виноматеріал, зібраний цього року. Криза може допомогти вітчизняним компаніям відтягнути негативні тенденції для галузі від вступу України до СОТ", - говорить Сергій Петренко.
Не згодний з ним Володимир Шаповалов. "Споживачі імпортних вин скоріше переорієнтуються на більше дешеву імпортну продукцію, ніж перейдуть на українські вина", - вважає він.
Тетяна Недоризанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас