Нафтова гойдалка зразка 2008 р.


Нафтова гойдалка зразка 2008 р.

2008 р., що минає, показав, що прогнозувати в далекій- і навіть у середньостроковій перспективі ринок нафти та нафтопродуктів - справа невдячна.

На початку року очікуване улітку зростання вартості чорного золота і пального в межах 20-30% насправді обернулося липневими рекордними $147 за барель. У цей час як стали звучати найекстравагантніші ідеї виробництва альтернативних видів палива. Чого варті тільки запевняння нашого прем'єра в тому, що країна наблизиться до енергонезалежності завдяки біопаливу, що отримує за допомогою переробки водоростей.

З іншого боку, божевілля, що діється на світових торговельних майданчиках, змусило чимало інвесторів повернути голови в бік проектів виробництва альтернативних видів палива - біодизеля та біоетанолу.

Оживився ринок зрідженого нафтового і стислого природного газу. Втім, до якихось істотних рухів у цьому напрямку справа так і не дійшла. Як тільки вітчизняний автолюбитель звик до нових реалій і майже змирився із ціною найбільш уподобаного А-95 на рівні 6,70 грн./л, криві цін, що досі стрімко підносилися, несподівано загальмували. А потім і зовсім, пострибавши в серпні-вересні вниз, впали.

В особливо чорні дні для нафтовидобувників чорне золото торгувалося трохи вище $30 за барель, і здавалося, що ринок от-от повернеться до 2003 р. Більшість експертів відразу переглянули свої прогнози на наступний рік.

Наприклад, аналітики Merrill Lynch&Co. не виключають, що наступного року ціна нафти може опуститися нижче $25 за барель, якщо рецесія, що викликає небувале скорочення попиту на паливо, пошириться на Китай. Поки ж загальне уповільнення економічного зростання досягло показників 1982 р., внаслідок чого світовий попит на нафту стрімко продовжує падати. Для порівняння, у листопаді обсяг імпорту Японією сировини зі світових ринків упав на 17%, або 3,71 млн. барелів на добу. Якщо попит на нафту продовжить скорочуватися взятими темпами, констатують експерти, то в найближчі місяці країни - виробники нафти одержать справжній удар. Особливо, беручи до уваги те, що обсяги нафти на стратегічних комерційних складах у провідних західних країнах ростуть швидко і тривалий час вони зможуть задовольняти свої потреби, не вдаючись до імпорту.

Але, як відомо, своя сорочка незрівнянно ближче до тіла, ніж сусідська, і стежачи за обвалом світового ринку нафти та нафтопродуктів, український автолюбитель намагається побачити його відгомони на наших заправках. Засвоївши в період пального, що дорожчало катастрофічно, що майже у всьому винен зовнішній ринок, він вправі очікувати симетричного зниження його вартості на АЗС. Що й відбувалося до деякого часу.

Але в останні тижні слідом за курсом гривні, що поплив, поплила і вартість палива. Особливо жирну свиню підклав нашим споживачам останній курсовий стрибок, оскільки більшість трейдерів закуповували паливо для реалізації в січні саме протягом двох попередніх тижнів. Відбиття цього валютного піка можна сміливо очікувати на заправках протягом наступного напівсвяткового місяця. Чи буде "вдячним" цей прогноз - подивимося вже в наступному році!

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Енергетика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua