Проект бюджету базується на більш ніж оптимістичному сценарії розвитку економіки України в 2009 р. — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Проект бюджету базується на більш ніж оптимістичному сценарії розвитку економіки України в 2009 р.

Казна та Політика
601
Експерти компанії "Astrum Investment Management" проаналізували проект бюджету, представлений урядом 23 грудня 2008 року у Верховній Раді України:
Ми вважаємо, що проект бюджету, представлений урядом, заснований на нереальних макроекономічних показниках, а закони про додаткове оподатковування небезпечні для економічного розвитку країни. Проект бюджету базується на більш ніж оптимістичному сценарії розвитку економіки України в 2009 р.
Прогнози зростання ВВП на 0,4% і спаду експорту всього на 3,8% ігнорують існуючу кон'юнктуру на світових ринках і масштабній рецесії, в яку зараз увійшли всі провідні економіки світу. У той же час, занижена інфляція в 9,5% трохи компенсує вплив на бюджет занадто позитивного прогнозу економічного зростання. Доходи державного бюджету закладені на рівні 237,5 млрд. грн., що на 5,6 млрд. грн. вище, ніж в 2008 р.
Витрати бюджету повинні скласти 265,6 млрд. грн., що приведе до рекордного дефіциту 27,9 млрд. грн. Дефіцит в 3% від ВВП суперечить програмі взаємодії з МВФ і ставить під питання одержання наступних траншів кредиту.
У пошуках джерел доходів бюджету в наступному році уряд запропонував прийняти низку податкових законів. Принаймні, одне нововведення - податок на нерухомість, прямо збільшує податкове навантаження на економіку. Ще один пакет законів передбачає перехід від декількох соціальних податків на єдиний соціальний внесок.
Побоювання викликає те, що таке позитивне нововведення уряд запропонував тільки зараз, в умовах форс-мажору при підготовці бюджету на наступний рік. Після оприлюднення оригіналів документів стане більш ясно, чи принесуть запропоновані зміни збільшення обсягів податкових зборів. Ми вважаємо, що це нереально - у фазі економічного спаду спроби держави збільшити податковий тиск можуть тільки збільшити негативні процеси в реальному секторі.
Серед позитива законопроекту слід зазначити відмову від запланованого раніше підвищення декількох показників соціальних витрат бюджету. Мінімальна зарплата, посадові оклади в бюджетній сфері і прожитковий мінімум на 1 січня 2009 р. будуть збережені на рівні грудня 2008 р. Скорочення доходів держбюджету, спостережуване наприкінці 2008 р., не дозволило б профінансувати індексацію соціальних виплат. У березні 2009 р. ми очікуємо традиційного перегляду бюджету, в якому буде враховане подальше падіння податкових надходжень і, швидше за все, перенесені терміни подальшого підвищення витрат на соціальну сферу.
Основне побоювання з приводу нового бюджету, що переслідувало фінансові ринки України, на щастя, не повинне реалізуватися. Найбільша загроза виходила від можливого емісійного фінансування дефіциту бюджету. Однак, незважаючи на значущість величини дефіциту в 3% від ВВП, подібний дефіцит може бути профінансований завдяки наданню 0,5 млрд. дол. Всесвітнім банком і 1,7 млрд. євро Євросоюзом, що повинне вберегти фінансову систему країни від повного розбалансування.
За матеріалами:
Astrum
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас