2651
"Ъ": Італійці купили Одеський завод шампанських вин
Gruppo Campari уклала договір про покупку 99% акцій ЗАТ "Одеський завод шампанських вин" у концерну "Оверлайн", говориться в офіційному повідомленні материнської компанії групи Davide Campari-Milano, оприлюдненому в п'ятницю. Угода, яку планується закрити на початку 2009 року, включає покупку заводу в Одесі виробничою потужністю близько 15 млн пляшок на рік і портфель із більш ніж 16 брендів преміальних і масового цінових сегментів. ОЗШВ був оцінений в $18 млн (12,6 млн євро), сума буде виплачена акціонерам готівкою. Решта 1% акцій ОЗШВ залишився у власності не зв'язаних між собою акціонерів, чиї імена не розголошуються.
Це вже друга покупка українського виробника шампанського - торік 70% акцій найбільшого в Україні Київського заводу шампанських вин за $14 млн придбала німецька Henkell & Sohnlein.
Офіційних коментарів у концерні "Оверлайн" у п'ятницю одержати не вдалося. Але джерело, знайоме з перебігом переговорів, відзначило, що вони почалися в травні-червні цього року і спочатку в умовах обумовлювалося, що буде проданий значно менший пакет акцій. Переговори із продажу ОЗШВ збіглися із продажем за $80 млн флагманського бренду "Оверлайна" - "М’ягков" - російському холдингу "Синергія".
Тоді в угоду ввійшли ТМ "М’ягков" (права на всі країни, де вона зареєстрована, включаючи Україну і Росію) і торговий дім "М’ягков" (російська дистрибуційна структура "Оверлайна"). Після продажу ОЗШВ у Бориса Кауфмана залишився Перший лікеро-горілчаний завод і горілочний бренд "Штурман", але вже зараз можна говорити про те, що підприємець виходить із алкогольного бізнесу, стверджує джерело, знайоме із планами акціонерів. У пана Кауфмана є ще девелоперський (компанія "Каштан-Девелопмент") і банківський бізнеси, уточнює співрозмовник.
Тим часом для італійців ОЗШВ - стратегічне придбання, тому що з покупкою цього активу група одержує перші виробничі потужності на ринку СНД. "Покупка Одеського заводу шампанських вин доповнює імпортовану нами продукцію марками масового і преміального сегментів, а також забезпечує гарний вихід на український ринок і на більш широкий ринок СНД, що у середньостроковій перспективі ми розглядаємо як пріоритетний для нас", - заявив гендиректор Gruppo Campari Боб Кунце-Концевиц. За даними Business Analytica та Euromonitor, український алкогольний ринок - восьмий за величиною у світі. А ринок ігристих вин України посідає друге місце за розміром в Східній Європі після Росії: 70 млн пляшок в 2007 році на 1,8 млрд грн, відзначають учасники ринку. За підсумками дев'яти місяців 2008 року на вина і шампанське припало близько 15% виторгу Gruppo Campari.
Зараз продукція Gruppo Campari в Україну імпортується. У березні цього року група уклала ексклюзивний контракт на найближчі три роки з дистриб’ютором елітного алкоголю "Баядера-імпорт" на постачання в Україну вермуту Cinzano та ігристого вина Asti Cinzano. Гендиректор "Баядера-імпорт" Сергій Купцов уточнив, що після покупки ОЗШВ умови постачання продукції Campari в Україну не зміняться: "Я розмовляв із представником Campari, і він повідомив, що група не має наміру виробляти в Одесі вермут, домовленість із нами залишається в силі". Поки на українських потужностях планується випускати продукцію тільки локальних брендів, підтвердили в прес-службі Gruppo Campari.
Гендиректор ІК "Ренесанс Капітал Україна" (виступала консультантом в угоді) Пітер Ванхекке називає придбання ОЗШВ вигідною для Campari покупкою: "Підприємство займає порядку 15% сегмента ігристих вин України в натуральному вираженні. При цьому алкогольні та винні активи в Україні зараз стали ще більш вигідні, не в останню чергу через стан економіки". Голова представництва Bacardi-Martini в Україні Віталій Ієвлєв теж вважає угоду вдалою. "З огляду на макроекономічні ризики країни в найближчі два-три роки, Campari, заплативши не дуже великі гроші за завод, виходить на великий ринок СНД, де вже відомі бренди ОЗШВ. А виробничі потужності заводу дозволяють у майбутньому налагодити на ньому виробництво й іншої алкогольної продукції", - говорить він.
За ОЗШВ італійці заплатили порівняно недорого: угода була оцінена з мультиплікатором 7 до очікуваного в 2009 році EBITDA. Тоді як 11 листопада Campari придбала 100% акцій мексиканського виробника алкоголю Destiladora San Nicolas за $17,5 млн (не включаючи $10 млн боргу компанії) з мультиплікатором 10 EBITDA (очікувана в 2009 році), а 26 листопада - 70% аргентинської Sabia S.A. за $4,2 млн (не включаючи $3,4 млн борги) з мультиплікатором 8 EBITDA.
Після оголошення про покупку ОЗШВ акції Davide Campari-Milano за підсумками торгів у п'ятницю впали на 2,92%, до 4,69 євро за папір.
Олена Сініцина, Андрій Юхименко
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Україні необхідно імпортувати 4,6 млрд куб. м газу до опалювального сезону
Гринчук розповіла, чому Україна повинна розвивати атомну генерацію
Правоохоронці виявили схему відмивання 160 млн грн на будівництві Подільського мосту
Найбільшу авіакомпанію Австралії оштрафували на $58,6 млн за незаконні звільнення
В уряді обіцяють підвищити базову пенсію
Китай третій місяць поспіль знижує випуск сталі