5625
«Ъ»: ПриватБанк попав у «Фокус»
— Фондовий ринок
Як стало відомо Комерсант-Україна, власником 150 магазинів мережі "Фокус", найбільшого франчайзи компанії Kodak в Україні, став ПриватБанк. На їхньому місці відкриються відділення банку і телекомунікаційної компанії "Телесистеми України" (ТМ PEOPLE.net), яку пов'язують із групою "Приват". Власники "Фокуса" вирішили продати мережу, інвестувавши кошти у більш прибутковий бізнес, тому що попит на послуги із проявлення плівки та друк фотографій в останні роки знизився.
Про те, що ПриватБанк купує мережу магазинів "Фокус", розповіло високопоставлене джерело в кредитній установі. За його словами, у магазинах планується розмістити відділення ПриватБанку і телекомунікаційної компанії "Телесистеми України" (ТМ PEOPLE.net), яку пов'язують із групою "Приват". "Ми зацікавлені в розширенні своєї діяльності, і додаткові точки дають можливість розвитку під час кризи", — сказав співрозмовник.
За його словами, магазини "Фокус" мають гарне розташування, а ПриватБанк спеціалізується на роздрібному кредитуванні. Зараз ПриватБанк має найбільшу мережу в Україні серед комерційних банків — 2908 філій і відділень, більше тільки в державного Ощадбанку — 6120 відділень.
Мережа "Фокус" об'єднує 150 магазинів загальною площею більше 8 тис. кв. м, середня площа кожного — близько 50 кв. м. Перебуває в управлінні ТОВ "Фокус", створеного в 1995 році, що пов'язують із власниками групи компаній "Фокстрот" Валерієм Маковецьким, Геннадієм Виходцевим і Георгієм Дигамом.
Генеральний директор "Фокуса" Ігор Каменичний уточнив, що угода ще не завершена. "Попит на продукцію 'Фокуса' знизився, що відбилося на рентабельності мережі. Тому власники вирішили продати її, інвестувавши в інші напрямки бізнесу", — розповіло джерело, близьке до акціонерів компанії. "До появи цифрових фотоапаратів бізнес, пов'язаний із проявленням плівки і друком фотознімків, на чому спеціалізувався 'Фокус', був досить прибутковим, — відзначив керуючий директор консалтингової компанії Re & Solution Олександр Ланецький. — Однак з переходом споживачів на цифрову техніку ситуація змінилася".
За словами офіційного представника Kodak в Україні Андрія Аблесимова, власники мережі почали шукати покупців наприкінці 2007 року. Компанія засновувалася як франчайзи Kodak і розвивала мережу під вивіскою "Kodak Express Фокус". Але в 2006 році Kodak скоротила витрати в Україні. "Тоді 'Kodak Express Фокус' вирішила зайнятися продажем мобільних телефонів і змінила назву мережі на 'Фокус'", — пояснив Аблесимов. Без урахування магазинів "Фокусу" мережа Kodak Express зараз має близько 500 точок продажів.
"Тоді продажі мобільних телефонів були найдинамічнішим сегментом ринку електроніки. Щорічне зростання становило до 50%", — відзначає аналітик ІК Concorde Capital Олександр Вікторов. "Однак на ринку вже були присутні сильні гравці, — підкреслює PR-менеджер української філії 'Евросети' Олександр Мельничук. — Через цю ж причину свою мережу із продажу мобільних телефонів Melofon недавно закрив холдинг Unitrade".
Учасники ринку вважають, що ПриватБанк купує "Фокус" у вдалий час, коли вартість роздрібних компаній сильно впала. "Зараз така мережа може продатися з дисконтом 70−80% до ринкової вартості", — говорить радник голови правління Укргазбанку Олександр Охрименко.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Банки декількох країн посилили контроль щодо клієнтів, пов’язаних із росією
Fitch підвищило рейтинг України після реструктуризації боргу
Інвесткомпаніям змінюють правила: що планує регулятор ринку капіталу
Ще 23 АЗС Коломойського переходять під контроль нового власник
НКЦПФР включила до списку сумнівних інвестиційних проєктів ще два кейси
Укрзалізниця повідомила, які потяги затримуються через аварію під Коростенем (список)
