В Україні різко падають продажі автомобілів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні різко падають продажі автомобілів

6506
Минулого місяця українці купили близько 38 тисяч автомобілів проти 58 тисяч у жовтні. Якщо в жовтні 14%-ве зростання автопродажів було пов'язано з тим, що вкладники масово знімали кошти з депозитів і прагнули вкласти їх у покупку ліквідних товарів, у тому числі машин, то вже в листопаді люди відчули на собі всю глибину кризи і зволіли заощаджувати гроші.
Листопадові продажі "Хонда Україна" упали за місяць більш ніж в 3 рази. "У цьому місяці ми продали 505 автомобілів проти 1613 у жовтні", - розповідає бренд-менеджер "Хонда Україна" Віктор Должанський. Помітно знизилися показники й у компанії "Ніссан Мотор Україна". "У жовтні ми продали 1,7 тисячі авто. У листопаді - лише 800", - розповідає гендиректор компанії Андрій Нестеренко. Приблизно такі ж показники й у компанії "АВТ Баварія", офіційного імпортера BMW, Mini, Alpina і дилера Rolls-Royce в Україні. "Продажі листопада знизилися в 2 рази в порівнянні з жовтнем", - запевняє генеральний директор "АВТ Баварія" Олександр Тимофєєв.
Не краща ситуація із продажами й у компанії Тоyota. А в "Віннер Україна", що представляє такі бренди, як Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo і Porsche, продажі впали в 1,5 рази. Найуспішнішим виявився "Торговий дім "НІКО", де продажі скоротилися не настільки значно.
Багато компаній соромляться листопадових досягнень і не афішують своїх цифр.
За даними учасників ринку, обсяг продажів іномарок в Україні в жовтні-листопаді скоротився на 70%. У той же час вітчизняні автовиробники відмовляються коментувати результати своїх продажів. "Ми робимо все, щоб виробництво росло", - запевняють в "УкрАВТО", однак про результати роботи в листопаді повідомляти відмовляються.
Причини падіння
Основною причиною зниження продажів авто в Україні залишається заморожування кредитування. "У порівнянні з жовтнем кількість автомобілів, придбаних у кредит у листопаді цього року, змінилася критично. Якщо кілька місяців тому обсяг продажів Mitsubishi у кредит становив близько 50% від загальних продажів, то в листопаді даний показник знизився до 15%", - говорить директор департаменту маркетингу та реклами компанії "Торговий дім "НІКО" Ярослав Вовк.
Банки, які готові кредитувати покупку автомобіля, можна порахувати на пальцях. За даними компанії "Простобанк Консалтинг", сьогодні таких не більше шести. До того ж їхні кредитні портфелі обмежені за обсягом, а пропоновані процентні ставки може собі дозволити далеко не кожен споживач. Так, у деяких фінустановах вони вже перевалили за 30% річних. Проблеми з банками виникають не тільки в охочих купити авто, але й у самих компаній-імпортерів.
"Зараз банки іноді затримують розрахунки перед компаніями", - говорить Олександр Тимофєєв.
Банки стали не єдиною перешкодою на шляху продажів авто. Після того як у жовтні імпортери зазнавали значних збитків через різницю міжбанківського та офіційного курсу валют, у листопаді їм довелося зіткнутися з новою проблемою - дефіцитом євро і долара. Компанії не могли купити валюту в необхідному обсязі, щоб розплатитися з виробниками.
"Ми зіткнулися із серйозними проблемами покупки євро - валюти немає в потрібному обсязі, і до того ж постійно росте курс. Ми навіть утримуємося від продажів авто, оскільки на сьогоднішній день складно купити валюту", - говорить генеральний директор компанії "АВТ Баварія".
Грудень буде важчим
Прогнози автотрейдерів на грудень досить стримані. Деякі компанії говорять про те, що обсяг продажів повинен бути не нижчим, ніж у листопаді. Однак більшість імпортерів і дилерів сподівається, що в грудні буде досягнутий обсяг продажів листопада. Пояснюється їхній оптимізм тим, що все-таки грудень - це період передноворічних свят, а виходить, і подарунків.
Однак багато компаній уже сьогодні будують плани з розрахунком ще більшого падіння попиту. "У грудні ми плануємо продати 680 автомобілів", - заявив генеральний директор "Ніссан Мотор Україна". А це на 15% нижче від листопадових показників компанії.
Що стосується наступного року, то тут усе буде залежати від того, наскільки покращиться робота банківської системи країни. "У країнах Західної Європи авторинок насичений, у той час як в Україні цей процес ще не завершений. Тому ми постраждаємо в меншій мірі. Правда, за умови відновлення автокредитування", - міркує Вовк.
Однак самі банкіри говорять, що ситуація із кредитами в наступному році навряд чи зміниться. Так, аналітики з Erste Bank запевняють, що обсяги продажів автомобілів в 2009-му скоротяться ще десь на 30-35%. Причому тільки 10% із продаваних авто будуть фінансуватися за рахунок банківських кредитів. "У наступному році ми очікуємо продажі на рівні 380 тисяч автомобілів. Це набагато менше, ніж цього року", - говорить Артем Ткаченко, директор "Віді Авто Менеджмент Груп", офіційного дилера Toyota, Honda та Ford в Україні.
Віталій Єрмаков
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас